Siirry pääsisältöön

Miten ja miksi, siksi

Keskity aina asiakkaan haluihin, älä tarpeisiin. Halu on siinä mielessä erittäin tärkeä, että ihmiset ostavat useammin sitä mitä he haluavat, sen sijaan, että he ostaisivat sitä mitä he tarvitsevat.

Yksi tämänkaltainen esimerkki on laihduttaminen ja siihen liittyvät tuotteet ja palvelut. Ihmiset ostavat todella harvoin laihdutustuotteita sen takia, että se on terveellistä, he ostavat niitä siksi, että niiden ansiosta he näyttävät paremmilta. Laihdutuksen ansiosta he kuulevat useammin kohteliaisuuksia, viehättävät vastakkaista sukupuolta enemmän ja heillä on parempi itseluottamus. Entäpä auto. Tarvitset auton päästäksesi töihin, mikä tahansa toimiva ja luotettava auto hoitaisi homman, silti haluat tehdä matkasi Audilla...

Myy hyötyjä, älä ominaisuuksia. Liiketoiminnasta puhuessa painopiste kannattaa siirtää hyötyihin ja ratkaisun tuottamaan lisäarvoon, ei ominaisuuksiin.

Keskity kysymyksiin miten ja miksi sen sijaan, että vastaisit kysymykseen mitä. Siksi.

- John Assaraf -

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.