Siirry pääsisältöön

Lähetä sähköpostia?!

Soitin tänään useampaan verkkokauppa-alustaa tarjoavaan yritykseen. Tarkoitukseni oli saada hieman lisää taustatietoa ja selvittää mikroyrittäjälle parhaiten sopivat vaihtoehdot verkkokaupan hankkimiseksi.
Sain suhteellisen mukavasti tietoa kaikista taloista joihin soitin, eli pystyin sijoittamaan sekä oman näkemykseni että mahdollisten verkkokaupan perustajien tarpeet samalle kartalle. Tämä itsessään oli tietysti ihan hyvä, sillä jatkossa ainakin tiedän paljon paremmin mistä on kyse ja minkälainen on suomalainen verkkokauppa-skene ja kenen ratkaisu sopii minkäkin tyyppiseen käyttöön.

Se mikä minua jäi todella kuitenkin ihmetyttämään oli itse myymiseen liittyvä yksityiskohta. Annoin kaikkien ymmärtää, että olen oikeasti ostoksilla, niinkuin omalla tavallani olinkin.

Kukaan näistä kenen kanssa keskustelin ei kysynyt minulta yhteystietoja ja jokainen keskustelu päättyi siihen, että kaikissa tapauksissa langan toisessa päässä ollut kaveri kysyi minulta samaa kysymystä, "lähetätkö minulle sähköpostia, missä kerrot mitä tarvitset?"

Kukaan ei kysellyt tarkennuksia, tai mihin he voivat lähettää tarjouksensa, tai edes puhelinnumeroa mihin he voivat soittaa seurantasoittonsa. Verkkokauppamarkkinat vaikuttavat olevan myyjän markkinoita, sillä ainakin nämä firmat olettivat, että asiakas tekee kaiken työn.

Siis mitä! Lähetä sähköpostia?! Lähettäisitkö sinä?

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.