Siirry pääsisältöön

Käytä paras mahdollisuutesi!

Amerikassa vietettiin Kiitospäivää. Toisaalla ihmiset viettivät Diwalia ja valon juhliaan. Muualla oli aivan tavallinen viikko, ja sunnuntai.

Finalists, VII Tänään juon Dubaista tuotua teetä. Niin, olen aivan toisella puolen tätä palloa ja ajattelen hänen korkeuttaan, ja muita. Minusta tämä tarjoaa aivan loistavan kattauksen jutella siitä miten voit katsoa omia saavutuksiasi hieman eri kulmasta.

VUODEN VIIMEINEN KUUKAUSI

Pohjoisella pallonpuoliskolla ollaan vahvasti lipsumassa sellaiseen aikaan, joka edeltää varsinaista talvea. Eteläinen puolisko lähestyy kesäänsä. On silti aivan sama missä olet, sillä on olemassa kaksi totuutta, joita minä tykkään tarkkailla.


1.) Kun lähestymme vuoden viimeistä kuukautta me hidastamme tekemistämme ja vähennämme liiketoimintaan liittyviä ajatuksiamme.

2.) Meillä on lisäksi taipumus uppoutua omaan tarinaamme.

TÄMÄ ON SINULLE HYVÄ AJANKOHTA OTTAA ETUMATKAA

Koska samalla kun kaikki muut hidastavat ja pohtivat omia saavutuksiaan sinulla on mahdollisuus ottaa etumatkaan, ainakin hetken verran. Nyt, ennen kuin jatkamme tästä yhtään eteenpäin, ennen kuin verenpaineesi kolahtaa kattoon, en meinaa ehdottaa, että ryhtyisimme työnarkomaaneiksi tai jättäisimme lomiamme väliin. En puhu nyt mistään saituruudesta.

En myöskään tarkoita "mene ja mainosta monikanavassa" tyyppistä juttua, jos et ole vielä tehnyt tulostasi täyteen. Totta, voit hyvin tehostaa hommiasi hieman, mutta älä laita yhteisöäsi kärsimään heikommasta vuodestasi tässä vaiheessa. Mainosta sitä mitä haluat, mutta älä tuputa. Mukana vielä?

Se minkä tiedän totuutena, on se, että: me hidastelemme enemmän, kuin yksikään pakollisista vapaistamme meitä oikeuttaisi.  Aloitamme sanomalla "no, vuoden vaihde on ihan kohta," aivan niin kuin jokin jättimäinen kello kertoisi meille, että maailma on seisahtumassa.

Nyt on aika käydä omia suunnitelmiaan lävitse. Nyt on aika katsoa sitä mitä voit tehdä, jotta ensimmäinen neljänneksesi onnistuu vieläkin paremmin. Voit käyttää osan aikaasi vaikka henkilökohtaisten kirjeiden kirjoittamiseen sellaisille ihmisille, joilla on ollut merkitystä vuodellesi ja liiketoiminnallesi, ILMAN MITÄÄN MYYMISTÄ. Nyt on hyvä aika tehdä tätä. Vuoden viimeinen kuukausi on siisti juttu.

YHTEISÖSI ON PAIKALLINEN TAI OLET PLANETAARIOSSA

Ensinnäkin uskon, että tiedät sen onko aikomuksesi ja kiinnostuksesi paikallista vai kansainvälistä tyyppiä. Oman firmani osalta kiinnostus on todellakin kansainvälistä, kansainvälisessä yhteisössä, ja jos meillä olisi vain mahdollisuus puhua ja kouluttaa kaikkialla pallollamme, tekisimme sen (okei, Euroopassa, Etelä-Afrikassa, ja vaikka Keski-Aasiassa). Sinun tilanteesi voi tietysti olla erilainen.

Voin kertoa yhteisöni kansainvälisyydestä blogini ansiosta. Statistiikka, kuten Google Analytics ja muut vastaavat kertovat omaa tarinaansa kohdeyleisöstäsi, kansallista vai kansainvälistä. Eli sitten kun tiedät oman polkusi, ja tämän, niin mitä tekisit toisin?

On olemassa kolme erilaista lähestymistapaa, jotka kaikki liittyvät viestintään, sisältömarkkinointiin ja median tuotantoon, erityisesti silloin kun tiedät palvelevasi kansainvälistä yhteisöäsi. Voit ottaa minkä tahansa näistä käyttöösi, tai voit sekoitella näistä oman koktailisi.

1.) Voit jättää kansainväliset vierailijat omaan luokkaansa ja jatkaa kirjoittamista paikallisesta kulmastasi.
2.) Voit yrittää muuttaa tyyliäsi sellaiseksi, että se ei ota kantaa mihinkään paikalliseen juttuun, kuten lomiin tai johonkin sellaiseen, joka voisi katkoa yhteenkuuluvuuden tunnettanne (tämä kulki Kuuluvuuden nimellä kirjassani The Impact Equation).

3.) Voit sekoitella omia juttujasi siten, että tunnustat erilaisia kansainvälisiä juttuja ja tapahtumia, sekä kirjoitella välillä etäämmällä perspektiivillä, käyttämällä ei-niin-paikallisia paikannimiä ja esimerkkejä, ja yleistäen lähesty asioita "tunnen sinut" kulmasta.

Arvaatko mistä näistä minä tykkään?

Niinpä. Se olen minä. Tämä on valinta. Tiedän, että minulla on kansainvälisiä jäseniä yhteisössäni  (Hi, John! Hi, Peter! Hi, Jesse!), ja luulen, että on järkevämpää tunnustaa tätäkin puolta jollakin sopivalla jutulla kirjoituksissani.

Sinun tapasi voi hyvin olla se, että kirjoitat enemmän omasta paikallisesta kulmastasi, koska se sopii sivustoosi ja virtuaalipreesenssiisi paremmin. Esimerkkinä vaikkapa se, että sinulla on rengasliike Nummelassa, sinua tuskin kiinnostaa mitä korjausbisnes tai joku tyyppi Mumbaissa ajattelee hommistasi. Ellei kiinnosta.

TEE VUODEN VIIMEISESTÄ KUUKAUDESTA PARHAIMPASI

Tämä on sinun mahdollisuutesi ottaa etumatkaa muista, suunnitella enemmän ja paremmin, uudistaa tekemistäsi ja parantaa markkinoitasi. Tämä on loistava mahdollisuus lähettää lämmin tervehdys jollekin sellaiselle, joka on rikastuttanut elämääsi. Lyhyesti. Tämä on hyvä tilanne muistaa niitä, jotka liittyvät tekemisiisi. Muista, että se miten teet oman "saavuttamisesi" helpommaksi on se, joka tekee sinusta itsestäsi paremmin mieleenpainuvan. Tavoitteenasi ei ole saavuttaa mahdollisimman monta ihmistä, vaan olla mieleenpainuvasti omaleimainen ja lämmin niille ihmisille, joilla on merkitystä.

Jätetään tämä tähän. Pointtini on yksinkertaisesti se, että tämä on loistava kuukausi ottaa eroa kilpailijoihisi.

SOSIAALISET NAPPULASI

Aion kokeilla muutaman seuraavan viikon aikana jotain uusia juttuja. Aktivoin sosiaaliset nappulani, eli katsotaan mitä tapahtuu, kun näiden juttujen jakaminen on alla olevilla napeilla kättesi ulottuvilla.

Syy sille, että en pidä näistä jutuista (tai en ole pitänyt) on siinä, että minulla on isompia tavoitteita näiden kirjeideni varalle, kuin pelkästään "helppo jakaa".  Haluan sinun oikeasti ajattelevan asioita, ja sitä miten jaat niitä. Haluan mieluummin, että lähetät viestini edelleen sellaiselle, jolle uskot siitä olevan arvoa, sen sijaan, että vain jaat sen eteenpäin, kasvottomasti.

Mutta tämä ei tietysti ole se mitä sinä haluat, ja koska olet pyytänyt, että aktivoisin jakonapit, katsotaan mitä tapahtuu. Ainoa tähän liittyvä pyyntöni on se, että jos päätät jakaa näitä eteenpäin, lisää jakosi mukaan hieman ylimääräistä tekstiä, jos siihen vain mahtuu?

"Tilaa Chrisin uutiskirje täältä: http://hbway.com/nl "

Tästä olisi aivan valtavasti hyötyä, sillä haluan saavuttaa kaikki nekin, jotka eivät halua jättää yhtään juttua väliin.

Okay, tässä tämä. Kokeillaan nappeja parisen viikkoa ja katsotaan mitä tästä tulee. Käykö?

Ja kiitos vielä kerran myös siitä, että olet osa tätä kaikkea. Teet tästä jutusta elämyksen, ja autat minua haastamaan itseäni parempaan joka ikinen viikko. Tämä on minulle itselleni se kaikkein tärkein ja arvokkain osuus tekemisessäni. Olen iloinen, että olet mukana tällä matkalla, kanssani.

Muista, että saat minuun helposti yhteyden klikkaamalla kommentoi tai laittamalla viestiä minulle.

--Chris...

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Onko menestykseen oikoteitä?

Suurin osa meistä haluaa rikastua, mutta lähes yhtä moni haluaisi sen tapahtuvan nopeasti. Yleensä ajatellaan, että rikastumiseen vaaditaan joko uutteraa yrittämistä, mullistava idea tai vuosikymmenien suunnitelmallista  säästämistä .  Yhdysvallat ei ole enää ainoa mahdollisuuksien maa, mistä on kiittäminen nykyaikaa ja Internetiä.