Siirry pääsisältöön

Sinä olet vain toimittaja

Asiakkaasi joko uskovat, että olet heidän strateginen kumppaninsa tai he ajattelevat sinua vain yhtenä toimittajana. Sinä itse päätät sen kumpaan kategoriaan kuulut. Kumpaan kategoriaan he sinut asettavat. Ja tämä riippuu omasta toiminnastasi ja käytöksestäsi.

shutterstock_107160938 copy

Jos käyttäydyt, kuten toimittajat yleensä käyttäytyvät, sinusta tulee toimittaja. Jos käyttäydyt, kuten strategiset kumppanit käyttäytyvät, sinua kohdellaan jonain muuna kuin toimittajana. Kumppanina. Kaikki alkaa aina sinusta itsestäsi ja loppuu itseesi.

Kauppatapahtumapohjainen käytös, kauppaan perustuva suhde

Jos kohtelet asiakkaitasi vain sarjana kauppatapahtumia, he ajattelevat teidän välisestä suhteestanne aivan samalla tavoin. He kiinnittävät huomionsa hintaan. He jakavat ostoksensa toimittajiensa kesken. He eivät vastaa puheluihisi.

Jollet koskaan luo muuta kuin kauppatapahtumiin itseensä liittyvää arvoa, et saa koskaan kaapattua itsellesi oikeata arvoa. Et yletä aidosti asiakkaasi lompakkoon.

Arvoa luova suhde, Strateginen kumppani

Jos käyttäydyt kuten asiakkaasi strateginen kumppani, omistat oman osuutesi kaikista toimistasi, tuotat uusia ideoita, teet töitä sekä yritystason suhteiden että henkilösuhteiden tasolla luodaksesi arvoa, sinua kohdellaan strategisena kumppanina.

Tekemällä niitä juttuja, joita strateginen kumppani tekisi, tuotat asiakkaillesi lisää arvoa. Toimimalla tällätavoin tuotat myös itsellesi lisää arvoa, saavutat lisää ajatusarvoa, lompakkoarvoa ja luonnollisesti myös katearvoa. Sinua kohdellaan tärkeänä kumppanina, ei vain yhtenä myyjistä. Asiakkaidesi käyttäytyminen ja se miten he kohtelevat sinua perustuu sinun omaan käytökseesi. Et voi odottaa, että he kohtelisivat sinua strategisena kumppaninaan, jollet ala käyttäytymään tällä tavoin.

Saat sen mitä annat. Sinun on aloitettava itse.

Kysymyksiä. Mitkä jutut tekevät suhteesta tapahtumapohjaisen? Mitkä asiat luovat suhteesta strategisemman? Miten sinusta voisi tulla asiakkaasi strateginen kumppani, kun suhde kuitenkin yleensä alkaa kaupankäynnistä? Miksi sinun täytyy ensin muuttaa omaa käytöstäsi sellaiseksi miten haluaisit itseäsi kohdeltavan?

Are You Something More Than a Vendor?, S. Anthony Iannarino ~

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.