Jos organisaation myynnin tilanne on hallinnassa, eli tiimeillä on riittävästi aktiviteetteja ja asiakkaita, kannattaa keskittyä kehittämään tarjoomaa.
Käytännön tasolla tämä tarkoittaa sitä, että vaikka nykytuotteilla ja ratkaisuilla tehtäisiinkiin kauppaa, ne eivät välttämättä tulevaisuudessa palvele tarpeita, ne eivät ehkä mahdollista lisämyyntiä, tai tuotepaletti on liian hajallaan.
Mitä paremmin tarjooma vastaa kohdesegmentin nykyhetken ja erityisesti tulevaisuuden tarpeita sen parempi tilanne myynnillä on. Näin on kuitenkin todellisuudessa valitettavan harvoin. Myyntiprosessin kannalta tuotetarjoomalla on merkitystä erityisesti siitä syystä, että oikea tuotteistus nopeuttaa kauppojen läpimenoaikoja huomattavasti.
Kun asiakkaat näkevät, että yritys on oikeasti kiinnostunut tarjoomansa kautta heidän ongelmistaan, he varmistavat yrityksen kannattavuuden omalla toiminnallaan.
Käytännön tasolla tämä tarkoittaa sitä, että vaikka nykytuotteilla ja ratkaisuilla tehtäisiinkiin kauppaa, ne eivät välttämättä tulevaisuudessa palvele tarpeita, ne eivät ehkä mahdollista lisämyyntiä, tai tuotepaletti on liian hajallaan.
Mitä paremmin tarjooma vastaa kohdesegmentin nykyhetken ja erityisesti tulevaisuuden tarpeita sen parempi tilanne myynnillä on. Näin on kuitenkin todellisuudessa valitettavan harvoin. Myyntiprosessin kannalta tuotetarjoomalla on merkitystä erityisesti siitä syystä, että oikea tuotteistus nopeuttaa kauppojen läpimenoaikoja huomattavasti.
Kun asiakkaat näkevät, että yritys on oikeasti kiinnostunut tarjoomansa kautta heidän ongelmistaan, he varmistavat yrityksen kannattavuuden omalla toiminnallaan.
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.