Siirry pääsisältöön

Ilman huolia

Yleensä 40% asioista, joista olemme huolissamme ei koskaan toteudu, 30% huolistamme ovat menneisyyttä, eikä niille voi mitään. 22% asioista ovat sellaisia, jotka eivät joko kosketa meitä tai jotka ovat mielikuvituksemme tuotteita. Vain 8% huolistamme ovat sellaisia, että meidän kannattaa huomioida niitä, mutta näihinkään ei oikeasti kannata uhrata energiaa.

Dale Carnegie ja Willis H. Carrier antavat muutaman ohjeen miten tämä hoidetaan.
  • Analysoi tilanne rehellisesti ja selvitä mikä on huonoin mahdollinen asia, joka voi tapahtua
  • Valmistaudu henkistesti huonoimpaan mahdolliseen skenaarioon, jos tunnet tarvetta
  • Tee rauhallisesti asioita, jotka vievät huonoimmasta tilanteesta kohti parempaa
  • Bingo! Voit käsitellä mitä tahansa asiaa tällä tavoin ilman huolehtimista.
Meidän on mahdollista tehdä se mitä pitää tehdä ilman huolehtimista.

- Harvey Mackay, Swim with the sharks without being eaten alive -

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.