Siirry pääsisältöön

Turhat kokoukset

Useimpien tavoite on välttää turhia kokouksia, sellaisia, jotka ovat kokouksia kokouksien vuoksi, ei sen vuoksi, että siellä päätettäsiiin jotain tai ratkottaisiin ongelmia.

Harvey Mackay kirjoittaa Johtaja Leon -säännöstä, miten kokoustamista voi tehostaa ja tekemisen tuottavuutta parantaa - ratkaisemalla ongelmat ennakkoon. Esitä ongelmat ensin ja kokoonnu vasta sitten:
  1. Mikä on ongelmana?
  2. Mikä on ongelman syy?
  3. Mitä ratkaisuita ongelmalle on?
  4. Mitä näistä ratkaisuista suosittelet?
Tämä muutoshallinnasta johdettu ratkaisumalli vähentää tarpeettomia kokouksia, on hyvää harjoitusta kaikille ja opettaa päätöksen tekoa kaikille osallisille. Useimmiten tästä on tuloksena henkilökohtaisella tasolla tuottavuutta, terveyttä ja tyytyväisyyttä.

- Harvey Mackay, Swim With The Sharks Without Being Eaten Alive -

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.