Siirry pääsisältöön

Kiitollisuuden kansio

Teknologia tekee unelmien saavuttamisesta helpompaa, kuin se on koskaan aikaisemmin ollut.

Miten käytännön tasolla siis voidaan keskittyä yhden unelman sijasta moneen? Hyvä ja toimiva tapa on kehittää itselleen "kiitollisuuden kansio", ikioma päivittyvä listaus kaikista niistä asioista, joista olet nykyelämässäsi kiitollinen. On erittäin suuri mahdollisuus, että monet listallasi olevista asioista vastaavat näppärästi omiin intohimoihisi ja kiinnostuksen kohteisiisi. Ota seuraavaksi asiaksesi käsitellä listaasi ripauksella maalaisjärkeä.

Testaa ja kokeile kiinnostuksen kohteitasi, harjoittele epäonnistumisen ja kokemisen iloa ja lopuksi tuplaa voittosi voittajillasi. Jos jokin soittaa sopivasti kellojasi yritä järjestää itsellesi enemmän aikaa ja energiaa, jota voit kohdistaa juuri tähän kohteeseen.

Kun tarkastet unelmia orgaanisina jatkuvasti kehittyvinä, olet todennäköisemmin aina tyytyväisempi lopputulemaan. Älä laita kaikkia munia yhteen koriin ja laita sormia ristiin onnistumisen edestä, sillä unelmasi ovat sen verran arvokkaita, että niitä kannattaa monipuolistaa.

- Diversify your dreams, Daniel Gulati, HBR -

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.