Odota pikku hetki! Enkös sanonutkin juuri viimeviikolla, että en yritä myydä sinulle mitään, ainakaan kokoajan? Sen takiahan sinä luet tätäkin, eikö totta? Asia itsessään on totta edelleenkin, eli tarkoitan sitä mitä sanoin, joten mietit varmaan miksi viestini otsikko on mikä se on, "Pidä huolta, että sinulla on aina jotain myytävää?".
Salaisuuteni kuuluu paremminkin seuraavasti:
"Pidä huolta, että sinulla on aina jotain myytävää, mutta älä myy sitä kokoajan." Kieliopillisesti lause on hirviö, mutta unohdetaan se hetkeksi, sillä se mitä lause tarkoittaa on kuitenkin pohjimmiltaan totta, se kertoo siitä mistä myynnissä ja ihmisbisneksessä on pohjimmiltaan kyse.
RJ Diaz työskentelee pääsääntöisesti arkkitehtien ja rakennuttajien kanssa, mutta hän tekee päivätöidensä lisäksi erittäin siistejä laukkuja ja myy niitä sivustonsa http://www.industryportage.com/ kautta. Vaikka RJ'llä onkin upeita kasseja kaupattavana, hän ei siltikään tarjoa niitä kaikille vastaantulijoille. Kun ihmiset oppivat tuntemaan RJ'tä hieman paremmin, ja kun he tietävät enemmän asioista, joista RJ tykkää, he löytävät samalla myös Industry Portagen ja miettivät varmasti mielessään, "Onpa siistejä laukkuja. Tykkään RJ'stä ihmisenä, ja tykkään näistä laukuista. Ostan yhden itselleni nyt ja kavereille joululahjaksi."
ERO ON TARINASSA
Opin tämän käytännössä vähän aikaa sitten, että on oikeasti tärkeätä, että repusta löytyy aina jotain myytävää. Tosin jos olen rehellinen, laiminlyön itse tätä seikkaa kirjaimellisesti edelleenkin, vaikka ei tietysti pitäisi.
Toisinaan kun poistun lavalta esitykseni jälkeen ihmiset sanovat, "Wow, olipa hienoa! Minulla olisi vielä pari kysymystä aiheeseen liittyen...". Se mistä näille ihmisille olisi hyötyä, mikä olisi arvokasta, olisi lyhyt virtuaalikurssi, joka antaisi heille mahdollisuuden jatkaa oppimistaan kohtuukustannuksilla kotona tai työpaikalla. Virtuaalikurssin lisähyötynä heille olisi se, että materiaaliin olisi mahdollista palata juuri silloin kun se itselle sopii. Mutta, koska tämä ei minusta johtuen ole nyt mahdollista, he ovat vähän niinkuin odotuslistalla, haluamassa.
Eli siis se suuri ERO on siinä, että jos minulla olisi tarjolla tällainen tuote ja myisin sitä kokoajan jokaiselle, jonka kohtaan, vaikka tuotteelle olisikin tilausta, olisin oikeasti itse itsekäs pässi. Saatko kiinni näkökulmastani? Jos sinulla on jotain myytävää, silloin sinulla on aina jotain jota joku voi tarvita tai haluta, ja tämän avulla voit pitää sekä itsesi että bisneksesi hengissä.
Jos myyt kokoajan jotain, silloin olet kiusankappale, jonka kanssa ei ole kiva hengailla. Pidä siis huolta, että sinulla on aina jotain myytävää, mutta muista, että et myy sitä kokoajan.
Herättääkö ajatuksia?
--Chris...
Tilaa Chrisin uutiskirje >>>
Human Business Works 110 Marginal Way #744 Portland, Maine 04101 United States, (978) 378-0705
Salaisuuteni kuuluu paremminkin seuraavasti:
"Pidä huolta, että sinulla on aina jotain myytävää, mutta älä myy sitä kokoajan." Kieliopillisesti lause on hirviö, mutta unohdetaan se hetkeksi, sillä se mitä lause tarkoittaa on kuitenkin pohjimmiltaan totta, se kertoo siitä mistä myynnissä ja ihmisbisneksessä on pohjimmiltaan kyse.
RJ Diaz työskentelee pääsääntöisesti arkkitehtien ja rakennuttajien kanssa, mutta hän tekee päivätöidensä lisäksi erittäin siistejä laukkuja ja myy niitä sivustonsa http://www.industryportage.com/ kautta. Vaikka RJ'llä onkin upeita kasseja kaupattavana, hän ei siltikään tarjoa niitä kaikille vastaantulijoille. Kun ihmiset oppivat tuntemaan RJ'tä hieman paremmin, ja kun he tietävät enemmän asioista, joista RJ tykkää, he löytävät samalla myös Industry Portagen ja miettivät varmasti mielessään, "Onpa siistejä laukkuja. Tykkään RJ'stä ihmisenä, ja tykkään näistä laukuista. Ostan yhden itselleni nyt ja kavereille joululahjaksi."
ERO ON TARINASSA
Opin tämän käytännössä vähän aikaa sitten, että on oikeasti tärkeätä, että repusta löytyy aina jotain myytävää. Tosin jos olen rehellinen, laiminlyön itse tätä seikkaa kirjaimellisesti edelleenkin, vaikka ei tietysti pitäisi.
Toisinaan kun poistun lavalta esitykseni jälkeen ihmiset sanovat, "Wow, olipa hienoa! Minulla olisi vielä pari kysymystä aiheeseen liittyen...". Se mistä näille ihmisille olisi hyötyä, mikä olisi arvokasta, olisi lyhyt virtuaalikurssi, joka antaisi heille mahdollisuuden jatkaa oppimistaan kohtuukustannuksilla kotona tai työpaikalla. Virtuaalikurssin lisähyötynä heille olisi se, että materiaaliin olisi mahdollista palata juuri silloin kun se itselle sopii. Mutta, koska tämä ei minusta johtuen ole nyt mahdollista, he ovat vähän niinkuin odotuslistalla, haluamassa.
Eli siis se suuri ERO on siinä, että jos minulla olisi tarjolla tällainen tuote ja myisin sitä kokoajan jokaiselle, jonka kohtaan, vaikka tuotteelle olisikin tilausta, olisin oikeasti itse itsekäs pässi. Saatko kiinni näkökulmastani? Jos sinulla on jotain myytävää, silloin sinulla on aina jotain jota joku voi tarvita tai haluta, ja tämän avulla voit pitää sekä itsesi että bisneksesi hengissä.
Jos myyt kokoajan jotain, silloin olet kiusankappale, jonka kanssa ei ole kiva hengailla. Pidä siis huolta, että sinulla on aina jotain myytävää, mutta muista, että et myy sitä kokoajan.
Herättääkö ajatuksia?
--Chris...
Tilaa Chrisin uutiskirje >>>
Human Business Works 110 Marginal Way #744 Portland, Maine 04101 United States, (978) 378-0705
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.