Siirry pääsisältöön

Kymmenen myyttiä internet-markkinoinnista

1. Et tarvitse rahaa busineksen tekoon netissä
- Tehokas ja toimiva mainostaminen ei ole ilmaista perinteisessä mediassa. Tehokas ja toimiva mainostaminen ei ole ilmaista internetissä.

2. Kuka tahansa voi onnistua internet-markkinoinnissa
- Kun ammattilainen tekee jotain, se näyttää aina helpolta. Kun harrastelija tekee sen itse, se ei ole enää yhtään helpon tai toimivan näköistä. Tästä syystä useimmat palkkaavat ammattilaisen avukseen.

3. Internetissä voi rikastu yhdessä yössä
- Hyvät uutiset kantavat pitkälle. Nämä ovat kuitenkin vain poikkeuksia, jotka vahvistavat säännön. Useimmat heistä, jotka menestyvät internet-maailmassa näkevät vaivaa, tekevät töitä menestyksensä eteen ja ovat ammattilaisia alueellansa.

4. Ihmiset eivät lue pitkiä tekstejä
- Jos teksti on kirjoitettu taidokkaasti, lukijaansa koukuttaen tai jos sisältö on kiinnostavaa tai ajankohtaista, se luetaan. Toiseksi jos tämä olisi totta, miksi sitten sähköisiä kirjoja sitten edes tehdään.

5. Kaikki verkkoliikenne on hyvästä
- On roskaa, ja sitten on roskaa. Jos liikenteen lähteet ovat kyseenalaisia tai asiayhteydestä irrallaan ei sisään tuleva laatu voi olla kovin korkealla. Vain laatu tuottaa hyviä tuloksia.

6. Sähköpostimarkkinointi on kuollutta
- Päinvastoin. Facebook ja muu sosiaalinen media ryöstää kaiken huomion, mutta tutkimukset kertovat, että erityisesti mobiilisähköpostin määrä on hyvässä nosteessa.

7. Artikkelimarkkinointi ei toimi enää niin hyvin kuin aiemmin
- Hölynpölyä! Hyvin kirjoitetuilla artikkeleilla ja advetoriaaleilla on korkeampi kiinnostusarvo, kuin millään toisella viestintätavalla tällä hetkellä, videota lukuunottamatta.

8. Menestyäksesi sinun pitää päästä Google-tuloksien kärkeen
- Etusivunjutut auttavat ehdottomasti, mutta kaikkia munia ei kannata laittaa yhteen koriin tässäkään asiassa. Yhtenä päivänä olet hakutulosten kärjessä. Seuraavana päivänä Google päivittää hakumoottorinsa ja sinusta ei näy jälkeäkään. Usein hajautettu toiminta on huomattavasti tehokkaampaa ja erityisesti turvallisempaa. Blogit, uutiskirjeet, some, artikkelit, foorumit, bannerit, kirjoittajavierailut, kysymys-vastaus -palstat jne. voivat tehdä toiminnallesi ihmeellisempiä asioita, kuin Google koskaan, ikinä.

9. Nietzsche-markkinat ovat kypsiä ja siksi  niistä ei juuri ole iloa
- Markkinat ovat siellä missä ihmiset ovat. Jos markkinointi on hyvin suunniteltua ja vaikka kohderyhmä olisi kuinka pieni, ihmiset tulevat sinne missä sinäkin olet. Kaiken a ja o on viestin ja hyötyjen kohdentaminen sekä asiakkaiden kohtaaminen valitulla nietche-markkinalla.

10. Jos teet sen itse, muut löytävät sinut ja tulevat paikalle joukoittain.
- Jostain kumman syystä vieläkin ajatellaan, että hyvännäköinen verkko-olemus vetää ihmiset luokseen automaattisesti, kuin hunaja kärpäsiä. Näinhän se ei tietenkään ole. Sivut ovat ensimmäinen askel ennen varsinaisia portaita. Ihmiset kyllä tulevat paikalle, mutta vasta kun kerrot missä sinä olet.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.