Siirry pääsisältöön

Meillä on varaa virheisiin

On etuoikeus olla väärässä. Kun elät rajoillasi, rahat tai voimat ovat lopussa, virheitä ei voi sallia. Niihin ei yksinkertaisesti ole varaa.

Meille tavallisille ihmisille, jotka pysymme turvarajojemme sisällä, virheiden tekeminen ei ole elämän ja kuoleman kysymys. Pyrimme välttämään virheitä. Mitä enemmän meillä on resursseja sitä pienemmäksi virheen merkitys muuttuu. Resurssien määrän kasvaessa virhe muuttuu kuoliniskusta kallisarvoiseksi mahdollisuudeksi.

Oikeassa olemisen hinta on se, että kehittyminen hidastuu. Virheiden tuottoa on se, että voit saavuttaa jotain, jota et oikeassa olemalla olisi saavuttanut. Ole avoimena virheiden tuomille tilaisuuksille, pysy hereillä havaitaksesi, jos olet tehnyt virheen.  Virhe on mahdollisuus oppia ja tehdä oikein. Kun meillä on varaa virheisiin, olemme rikkaita.

 

-Seth Godin, The privilege of being wrong, 2011-

 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.