"Kaiken viisauden alku on tosiasiain tunnustaminen" –J.K Paasikivi
Unelma-asiakkaan profiilin aukikirjoittaminen ja dokumentonti terävöittää toimintaa. Nykyisten ideaaliasiakkaiden tunnistaminen auttaa tulevien tunnistamisessa. Kannattaa muistaa, että nämä asiakkaat tuovat enemmän katetta, he ovat uskollisia ja kertovat tuotteistasi myös tutuilleen.
Yksinkertaisia kysymyksiä ideaaliasiakkaan määrittämiseen:
1. Mitä tarpeita nykyisillä asiakkailla on, mitä asiakkaat haluavat yritykseltä
2. Mitä tarpeita yritykselläsi on ja mitä haluat asiakkaalta, rahan lisäksi
3. Vertaa näitä toisiinsa ja löydä erot ja samankaltaisuudet
4. Ovatko nykyiset asiakkaat unelma-asiakkaita?
Asiakkaiden profilointi ja segmentointi tuottaa aina parhaimman tuloksen.
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.