Prosessin muutostarpeet syntyvät joko siitä, että jokin organisaatiossa muuttuu ja prosessia tulee muuttaa muutosksen mukaiseksi tai siitä, että prosessi ei joiltain osin toimi tai dokumentaatio on epäselvä.
Olennaista prosessin käyttöönottovaiheessa on se, että dokumentaatio on toiminnan pohjana ja prosessi päivittyy jatkuvasti. Päivittäminen ja uudelleenviestintä eivät saa olla vain kerran vuodessa tehtäviä toimenpiteitä, vaan prosessia on syytä päivittää jatkuvasti.
Jos organisaation prosessit käydään läpi kerran vuodessa, eikä välissä tapahdu mitään, on todennäköistä, että prosessit eivät ole todellisuudessa käytössä.
Olennaista prosessin käyttöönottovaiheessa on se, että dokumentaatio on toiminnan pohjana ja prosessi päivittyy jatkuvasti. Päivittäminen ja uudelleenviestintä eivät saa olla vain kerran vuodessa tehtäviä toimenpiteitä, vaan prosessia on syytä päivittää jatkuvasti.
Jos organisaation prosessit käydään läpi kerran vuodessa, eikä välissä tapahdu mitään, on todennäköistä, että prosessit eivät ole todellisuudessa käytössä.
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.