Siirry pääsisältöön

Viestintä, vuorovaikutus ja vaikuttaminen


Projektin ja projektiorganisaation onnistumisen edellytyksiä voidaan parantaa huolellisella tiimin jäsenten valinnalla ja huomattavasti oikean projektipäällikön valinnalla. 

Projektipäällikön valinnassa painotus on johtamistaidoissa ja valinta tehdään mahdollisimman ajoissa. Projektin vastuujako ja organisointi tehdään tehokkaan viestinnän näkökulmasta, jolloin ohjausryhmän tehtävät ja rooli määritellään mahdollisimman selväksi ja projektipäällikkö vastaa projektista vain yhteen suuntaan.

Projektipäällikkö osallistuu henkilöiden valintaan ja henkilöiden keskinäinen yhteensopivuus varmistetaan sekä osaamisen, toimintatyylien että henkilökemioiden osalta. Projektipäällikön johtamistyön keskiössä on kokonaisuuden hallitseminen ja vastuu tavoitteen saavuttamisesta, sekä yhteistyön käynnistäminen, ylläpitäminen ja menestymisen esteiden poistaminen.

Projektipäällikön tärkeimmät johtamiskeinot ovat; viestintä, vuorovaikutus ja vaikuttaminen. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.