Siirry pääsisältöön

Mediasuunnitelma C

Sawatdee -  

Nyt aloitetaan päivä palasella Thaimaata!

Tämä kuppi ei tyhjene itsestään. Tule hieman lähemmäksi ja jutellaan siitä, mitä mediasuunnitelman tekeminen nykyisessä multimediamaailmassa vaatii. Vihje: kerron tässä viestissäni suuntaviivat sille mitä tulen jatkossa myymään sekä kursseina että videoina. Koska me luotamme toisiimme ja olen päässyt postilaatikkoosi saat tämän jo nyt. Ole kiltti, älä lähetä tätä viestiä tai tämän osia millekään sivustollesi tai muualle. Olisi kiva, jos LÄHETÄT linkin niille, joiden uskot tästä infosta hyötyvän.

Ensimmäiseksi.
Tänään on Chrisin isänpäivä. Hän on @stevebrogan Twitterissä. Voisitko laittaa hänelle terveisiä Suomesta? Hän on Chrisin sankari, joka on kova tekemään töitä. Valtaosa siitä mitä Chris on tänäpäivänä, on hänen isänsä ansiota. Twiittaa terveiset @stevebrogan jos sinulla on vain aikaa.

Mediasuunnitelman rakentaminen
Suunnitelmassa on seitsemän palasta:
1.) Liiketoiminnan tavoitteet mediaviestinnän ulkopuolella.
2.) Alustat, joita aion käyttää suunnitelmassani.
3.) Viestinnnän sisältösuunnitelma, jota käytän, (julkaisusuunnitelma)
4.) Jokaisen viestini tavoite
5.) Viestintätoimien tiheys
6.) Mitattavat tulokset
7.) Muut toiminnot

Mediasuunnitelmani liiketoimintatavoite jakaantuu neljään osaan:
a.) aktiivisen lukijakunnan kasvattaminen (ei siis pelkästään numeroita vaan interaktiivisia ihmisiä).
b.) Myytävien tuotteitteni ja projektieni promootio
c.) Yhteisöni kanssa yhteydessä oleminen.
d.) Huomion tuominen muiden suuntaan.

Minun tapauksessani käytän seuraavia alustoja:
* Blogini, chrisbrogan.com
* Twitter
* Google +
* Uutiskirjeeni
* Shhh! The Secret Show (uudelleenjulkkari about toissapäivänä)

Viestieni sisältösuunnitelma näille alustoille on:
* Kuinka-teen
* Visio- ja näkökulmajutut
* Promootiot (omat ja muiden)
* Haastattelut
* Parantaminen, (muiden juttujen pohjalta)
* Arvostelut

Viestieni tavoitteet ovat ehkä hieman monimutkaisia, jotta niitä kannattaisi purkaa tässä. Osa viesteistäni tähtää keskusteluihin ja kommentteihin. Osa on enemmän jakamista ja linkittämistä varten. Jotkut viesteistä pyrkivät saamaan aikaan jotain toimintaa, ja/tai jonkin asian ostamista. Jää nähtäväksi.

Viestinnän tiheys on erilainen alustasta riippuen. Itselläni se voisi näyttää tältä:
* Bloggausta - 1-2x viikossa.
* Video-viestejä - 1x viikossa.
* Email (täällä ollaan!) - 1x viikossa.
* Twiittejä - 30 minuuttia päivässä.
* Google+ - 20 minuuttia päivässä.

Tulosteni mittarointi PROJEKTEISSANI vaihteleekäyttämäni alustan ja viestien tyypin mukaan. Myynti, uudet tilaajat, jaot, jne. Valtaosa mittaristostani EI ole sosiaalisen median mittaristoa.

Kaikki muut toimenpiteet ovat enemmän tai vähemmän sekä liiketoiminnan että viestinnän muita juttuja, jotka eivät kuulu näiden digitaalisten kanavien piiriin. Voin jakaa nimikirjoituksia kirjoihini. Voin tehdä jotain muuta näkyvää ja julkista, joka parantaa mahdollisuuksiani. Ehkä teen rajoitetun printtikampanjan jotain juttua varten. Kaikki riippuu siitä mitä projektiani seuraat.

Tee Tästä Lähtöruutusi
Tämä on vasta starttilaukaus omille suunnitelmillesi, tämä on tapa ajatella ja lähestyä ennakolta sitä mitä suunnittelet tekeväsi. Toivottavasti voit muokata tätä omiin tarpeisiisi sopivaksi, vaikkakin valtaosa tästä on aika intuitiivistä. Mitä mietit?

Saatan ehkä tehdä tästä hieman pidemmänkin projektin, jossa näytän hieman enemmän vaihe-vaiheelta, mutta tuolloin kyseessä on joko webinaari tai joku muu virtuaalisessio, joka luonnollisesti on maksullinen. Kiinnostaisiko tämä sinua? Klikkaa ja laita viestiä, tai kirjoita kommenttia, ( ei ole pakko, vaikka minua kiinnostaakin).

Nonni, tämä riittää jälleen tältä erää. Nähdään ensi viikolla ja pidä pannu kuumana!

Jos tästä olisi hyötyä jollekin verkostoissasi, lähetä LINKKI eteenpäin kelle vain, tai tykkää tästä naamakirjassa. Ole ystävällinen ÄLÄKÄ LÄHETÄ TÄTÄ JUTTUA sähköpostilla tai liitä tätä omalle sivustollesi muutoin. Tälläkertaa näin, okay?

Niin, ja jos sinä taas olet joku heistä ketkä löysivät tänne linkin kautta TILAA UUTISKIRJEENI ilmaiseksi.

--Chris...

Human Business Works 110 Marginal Way #744 Portland, Maine 04101 United States (978) 378-0705

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.