- Segmentointi eli kohdentaminen on tehokkaan markkinoinnin tärkein päätös.
- Strategiset päätökset liittyvät siihen tehdäänkö massamarkkinointia vai kohdennettua markkinointia. Segmentointi tehdään yleensä kohderyhmän kannattavuuden, selkeyden, erilaisuuden, koon tai saavutettavuuden pohjalta.
- Segmentointi B2C, (yritykseltä kuluttajalle) ja B2B, (yritykseltä yritykselle) markkinoille tehdään eri tavoin johtuen ostoprosessin eroista.
11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.