Siirry pääsisältöön

Kysyvä ei eksy

On olemassa kolme kysymisen aluetta, joilla parannetaan ja vahvistetaan sekä johdon tehokkuutta että jokaisen muunkin taitoja ja osaamista.

Ensimmäinen alue on kyky esittää kysymyksiä itsestään. Kaikki meistä joutuvat joskus tiedostamaan omia tuottamattomia tottumuksiamme ja rutiineitamme.

Hyvät esimiehet osaavat siis kysyä muilta mitä he voisivat tehdä paremmin tai toisin. Kysymysten oikea-aikainen esittäminen, rakentava lähestymistapa ja rehellisyys ovat kriittisiä lopputuloksen kannalta.

Toinen alue on kyky esittää kysymyksiä suunnitelmista ja hankkeista. Haasteena on kyseenalaistaa hankkeita tavalla, joka ei ainoastaan ​​ennakoi tulevaa työtä, mutta myös luo suhteita ja auttaa mukana olevia ihmisiä oppimaan ja kehittymään tekemisessään ja ihmisinä.

Tämä ei tarkoita, että kysymykset eivät voi olla kovia ja suoria, päinvastoin, hyvässä hengessä tehdyillä kysymyksillä nopeutetaan edistymistä, varmistetaan oletuksia ja ratkaistaan ongelmia. Monet parhaimmista johtajista osaavat käynnistää vuoropuhelun, joka auttaa ihmisiä löytämään ja tekemään itse omat johtopäätöksensä siitä, mitä voidaan tehdä suunnitelmien parantamiseksi.

Kolmantena alueena on taito kysyä organisaatioon ja sen toimintaan liittyviä kysymyksiä. Johtajilla on velvollisuus etsiä uusia menetelmiä ja tapoja, jotta koko organisaatio pystyy työskentelemään entistä tehokkaammin. Saavuttaakseen tavoitteitaan heidän täytyy esittää kysymyksiä käytäntöihin, prosesseihin ja rakenteisiin liittyen: Miksi teemme asioita tällä tavalla? Onko parempia lähestymistapoja?

Useimmat meistä eivät juurikaan ajattele miten muodostamme kysymyksiämme. Kysymysten muotoilun ottaminen osaksi omia toimintaprosessejamme tekee meistä kuitenkin lähtökohtaisesti parempia johtajia, ja se voi samalla opettaa myös muita kehittymään.

Heräsikö mitään ajatuksia? Jos haluat, laita teksti eteenpäin ja linkitä takaisinpäin.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.