Siirry pääsisältöön

Vinkkejä Sähköpostimarkkinointiin

Kaikkein seksikkäin ja kuumin sosiaalinen verkosto on minun mielestäni sinun postilaatikkosi. Tykkään tietysti Pinterestistä, mutta niinkuin naapurin kaveri, (joka siis tykkää Ryan Goslingin sixpäkistä), minäkin olen sitä mieltä, että kun Zuck listasi firmansa hän suututti ihmiset hupparillaan, ja menemällä naimisiin. Niin ja senhän sinä jo tiesitkin, että olen Google+'ssa. Mutta siis jos oikeasti haluat pysyä kärryillä maailman  siisteimmästä mahdollisuudesta? Niin se on sähköpostilaatikko. Sinun postilaatikkosi.


Olen puhunut tästä jutusta esiintymisissäni, mutta tajusin juuri, että tästä aiheesta ei juuri mainita sivustollani, joten tässä tulee.

Postilaatikkosi on NIIN Seksikäs - Vinkkejä Sähköpostimarkkinointiin

Tämän minä tiedän: kun nukut, puhelimesi on useimmiten suhteellisen lähellä sinua, ihan niinkuin joku soittaisi sinulle 2:30, jotta voit sännätä ulos pelastamaan maailmaa. Tiedän lisäksi, että yksi ensimmäisistä asioista jonka aamuisin teet on se, että tarkistat sähköpostisi. Tiedän myös, että kun olet kokoustesi välillä tai lähdet lounaalle, sinä tarkistat sekä sähköpostisi että tekstiviestisi, ehkäpä jopa twiittisi. Tiedän, että et kiirehdi tarkistaaksei RSS-lukijasi, et tee sitä ensimmäiseksi aamulla etkä viimeiseksi illalla. Rytmisi on erilainen silloin kun luet sähköposteja verrattuna siihen kun luet blogeja.

Miksi me kaikki emme ajattele näin? Että postilaatikko on netin seksikkäin paikka?

Miten Voit Rakastella Postilaatikkoja

Ensinnäkin, jos aiot lähettää sähköpostia, lähetä se "oikeasta" osoitteesta. Osoitteen ei luonnollisesti tarvitse olla sama, kuin oma osoitteesi, mutta sen täytyy olla todellinen, joka ei ole tyyppiä "eivastaa@eikoskaanmailiaminulle.fi". Jos ihmiset voivat vastata sinulle suoraan, he myös vastaavat. Jos kerrot minulle, että et edes halua vastauksia ihmisiltä, kerrot samalla, että et halua liikesuhteeseen heidän kanssaan, joten en voi juurikaan auttaa sinua.

Toiseksi, kuten olet varmasti huomannutkin, minä tykkään enemmän hyvin yksinkertaisesta tyylistä ilman turhaa krumeluuria. Ihmiset eivät lue juttujasi sen vuoksi, että viestisi muistuttaa hienoa webbisivua heidän inboksissaan. He haluavat lukea juttujasi.

Kolmanneksi, en tykkää avauslauseesta, "Jos tämä viesti ei näy, klikkaa tästä". Yksikään viesti äidiltäni tai tutuiltani ei ala tällä lauseella.

Neljänneksi, pidä viestisi alle 500-merkin pituisina. Ihmiset pitävät tiivistyksistä. Sinäkin pidät.

Viidenneksi, lopeta toimintapyyntöön. Pyydä ihmisiä tekemään jokin yksi juttu per viesti. Siinä on magiikkaa. Viimeinen vinkkini ansaitsee oman osionsa.

Hanki Sähköpostikumppani


Se, että lähetät viestisi suoraan joko Outlookista tai Gmailista ei ole hyvä juttu. Voit tietysti tehdä näin, jutta sinun ei kannata, sillä perinteiset sähköpostiohjelmat eivät takaa toimitusta ja toisaalta ne eivät tarjoa myöskään minkäänlaista viestienhallintaa. Minun mielestäni sinulla pitäsi olla loistava kumppani sähköposteillesi.

Käytän itse suhteellisen hc-toimijaa nimeltä Infusionsoft (kumppanilinkki). Heidän ratkaisussaan on paljon toiminnallisuuksia, josta syystä se ei varmaan sovi kaikille. Jos olet aloittelemassa tällä sektorilla, tai tavoittelet monimutkaista automaatiota ja toimitusvaihtoehtoja, sinun kannattaa tsekta ainakin Constant Contact ja/tai Mailchimp. Lammikon tällä puolen on tietysti paljon muitakin vaihtoehtoja niinkuin Silverpop ja miljoona muuta. Kaikilla näistä on varmaan omat parhaat puolensa, mutta myös heikkoutensa.

Kysymys #1 sähköpostikumppanin valinnassa on? Miten meinaat hoitaa roskapostiraportoinnin ja mikä on suhteesi erilaisiin roskapostien valvojiin? Tämä on ensimmäinen ja viimeinen syy siihen, että sinun täytyy valita yksi alusta monen sijasta. Jos ajatuksenasi on valita kumppanisi pelkästään hinnan nojalla, olen varma, että löydät kohtuuhintaisen alustan, jonka avulla pystyt lähettämään viestisi ei kenellekään. Tämä opetus perustuu kokemukseen.

Postilaatikot Eivät Korvaa Blogeja tai Sosiaalisia Verkostoja

Huolehdin sivustoni [chrisbrogan.com] sisällöstä. Miksi? Googlebotti ei pääse tutkimaan postilaatikkoani, ne ihmiset joiden haluan löytävän minut, jotka haluavat tietää enemmän osaamisestani ja siitä mitä teen, eivät löydä minua. Tätä asiaa voi kiertää, ellei sitten orgaanisilla hakutuloksilla päästä samaan tavoitteeseen. Tarvitset muutamia sosiaalisia verkostoja (Twitter ja joku toinen). Miksi? Tarvitset saavutettavuutta ja mahdollisuuden kontaktoitua siellä missä ihmiset juttelevat asioista muutenkin. Tätä ei voi korvata millään, eikä tämä ole mahdollista blogissasi. Blogisi ruokkii keskustelua. Se on tavoitteena. Ruokkiminen.

Salainen Ainesosani on MINUN Uutiskirjeeni

Kerron nyt mitä teen eritavoin uutiskirjeessäni, eli se on samalla syy sille, miksi sinunkin kannattaisi tilata se, voisit seurata sivusta ja oppia tätä juttua myös käytännössä. Uutiskirjeessäni pyrin siihen, että 85% sisällöstä on kaikkea muuta kuin myymistä ja loppu 15% on sisältöä, joka tähtää myymiseen. Käytännössä tämä tarkoittaa, että pyrin "opettamaan" yhteisöäni, jota olen saanut etuoikeuden palvella, jota en pyri myynnillistämään, (Tämä on Ansa! Kiitos Amiraali Akbar.)

Pyrin vastaamaan viesteihini niin usein kuin voin. Postilaatikkoni on kaikkien superhelppo kanava minun saavuttamiseeni. Se on samalla villein viikottainen juttuni, myös liiketoimintani kannalta. Miksikö toimin näin? Koska se auttaa muita ja samalla se mahdollistaa heidän menestymisensä niissä jutuissa mitä he tekevät ja samalla minä onnistun pitämään itseni heidän mielessään "Auttajalistan" kärkipäässä. Minulle tämä on hyvä juttu. Entä Sinulle?

Rakastu Postilaatikkoosi

Oletko huomannut sivustoni [chrisbrogan.com] teeman? Se on melkein kuin-suoraan-hyllystä -versio Generate WordPress -teemalle (kumppanilinkki). Teema on lisännyt uutiskirjeeni lukijamäärää KILOITTAIN. Yksinkertainen teemapäivitys.



Nykyään teen asioita hieman eritavalla. Käytän ponnahdusikkunaa, jonka avulla pyydän ihmisiä tilaamaan blogiviestini postilaatikkoonsa. Nämä ovat kaksi toisistaan riippumatonta prosessia. En sekoita uutiskirjettäni blogini kanssa. Tämä on oma valintani. TODELLA harvat tekevät näin. En voi liputtaa kummankaan vaihtoehdon puolesta. Tämä nyt vain on oma tapani toimia.

Blogini sisältö on hyvin erilaista uutiskirjeeseeni verrattuna, joten pidän nämä kaksi asiaa erillään. Uutiskirjeeni ei ole kaikkia varten. Blogini on enemmän liiketoimintalähtöinen. Joten. Perehdy. Olen aivan varma, että ajan käyttäminen hyödyllisten uutiskirjeiden kirjoittamiseen maksaa itsensä moninverroin takaisin ja pääset sisälle kaikkein seksikkäimpiin sosiaalisen verkoston piireihin: postilaatikkoihin.


~ Email Marketing Tips, Chris Brogan ~

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.