Eräs markkinoinnin perustotuuksista on "valinnan vaikeus". Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että enemmän kuin 2 vaihtoehtoa saavat meissä ihmisissä halun olla valitsematta yhtään mitään. Olemme loistavia kun voimme valita joko-tai, mutta emme niin loistavia kun meidän pitää valita, "joku näistä viidestä vaihtoehdosta. Pystymme tietysti päättämään, mutta emme luonnollisen päätöksentekomallimme mukaisesti.
Sähköpostin allekirjoitus on useimmilla kasvanut ja pidentynyt. Se voi näyttää vaikka tältä:
Teppo Tositärkeä
Johtaja, Erittäin Tärkeitä Projekteja Joiden Nimissä Ei Ole Mitään Järkeä
Menestyksen maantie #101
00101 Todella Suuri Kaupunki
Puhelin: 09 101 101 01,
Mobiili: 040 101 101 01
Toimistopuhelin: 0207 101 101 01
teppo.tositarkea@erittainisoyritys.fi
http://erittainisoyritys.fi
Tsekkaa blogimme! http://erittainisoyritys.fi/blogi
Ja sitten sosiaaliset linkit:
Okay, Mitä Sitten?
Allekirjoitus näyttää tältä, koska haluat kertoa kaikille, että olet erittäin saavutettavissa ja kaikkialla. Se mitä kerrot ei kuitenkaan ole aivan yhtä selvää viestin vastaanottajalle. Ensinnäkin on aivan varma, että hän ei tiedä millä tavoin haluat itseesi oltavan yhteydessä. Toisaalta tässä on aika paljon pureskeltavaa, ja ihmisillä on taipumus jättää huomioimatta niitä juttuja, joita he joutuvat pureskelemaan.Joten, valitse 2, tai korkeintaan kolme:
Fyysinen osoitte, jos sillä on merkitystä.
Puhelinnumero tai sähköpostiosoite.
Yksi sosiaalinen verkosto
Siinä se.
Miksi? Tavoitteena on ratkaista valintaongelma. Yksinkertainen toimii aina. Kokeile. Olet varmasti tyytyväinen tulokseen. Ja mikä tärkeintä, asiakkaasi ovat tyytyväisiä.
~ Pick a Badge, Chris Brogan ~
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.