Siirry pääsisältöön

#19, Rajoita osallistujia


Rajoita kokousosallistujien lukumäärää. Enemmän ei ole enemmän. Kokousta järjestäessäsi mieti tarkkaan kenen olisi välttämätöntä osallistua. Älä ajattele ”loukkaavasi” jotakuta, jollet kutsu häntä kokoukseen, jos tarkoituksena on edistää toimintaa kutsu paikalle ne kenellä on päätösvalta toiminnan edistämiseen, älä muita.

Oleta aina, että johdolla on muuta tärkeämpääkin tekemistä, kuin istua kokouksissasi.

Muista kokousta buukatessasi että jokaisen kokouksen kustannus muodostuu siihen osallistuvien ihmisten ajasta ja palkasta. Kutsu ainoastaan ihmisiä, joilla on suoraan annettavaa kokouksen agendalle joko päätösten tai asioiden eteenpäinviemisen kannalta. Jos näiden ihmisten läsnäoloa tarvitaan vain kymmeneksi minuutiksi, anna heille ensimmäiset kymmenen minuuttia, jonka jälkeen he voivat jatkaa eteenpäin.

Jos haluat pitää ihmisiä ajan tasalla ja tiedottaa asioista voit tehdä sen sähköpostiyhteenvedoilla tai kokousmuistioilla.


***

Alkuperäinen viesti 2012 by Dave Lavinsky

Laura Stack is America's premier expert in personal productivity. Since 1992, she has presented keynotes and seminars on improving output, lowering stress, and saving time in today's workplaces. She is the bestselling author of four books, including SuperCompetent. 
To learn more about Laura, visit www.TheProductivityPro.com. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.