Siirry pääsisältöön

Muutos syntyy tekemisestä

By Chris Brogan 12.5.

Koen olevani erittäin etuoikeutettu saadessani nähdä ihmisten oppivan. Tai, siis katson kun ihmiset reagoivat oppimiseensa. Reilu parisataa ihmistä, jotka ovat jo rekisteröityneet Mastering the Digital Channel -kurssilleni ovat hyvä esimerkki sellaisesta ryhmästä, joka käy läpi kaikenlaisia mielenkiintoisia haasteita ja he kokevat uusia näkökulmia siihen, mitä täällä digikaikkeudessa tapathuu.

Do Not Open

Mutta se mistä olen kaikkein innostuinein on silti se kun huomaan lukijoiden ja tekijöiden välisiä eroja.

MUUTOS SYNTYY TEKEMÄLLÄ

Me kaikki voimme lukea niin paljon kuin jaksamme. Me voimme myös “kerätä ideoita” aivan niin runsaasti kuin haluamme. Tästä huolimatta vasta sinä hetkenä kun teemme näillä jotain “oikeasti” tajuamme sen miten kaikki toimii. (twiittaa) Esimerkiksi vedin juuri elämäni ensimmäisen HIIT-treenini (high intensity interval training). Olen lueskellut tähän liittyviä juttuja jo jonkin aikaa ja homma kuulosti kivuliaalta. Tee jotain todella kovalla intensiteetillä 30 sekunnin ajan ja lepää tämän jälkeen minuutti. Toista tätä puolisen tuntia. Kaiken lukemani perusteella olin varma, että en pystyisi tähän.

Kun kokeilin tätä käytännössä tajusin suhteellisen pian miten homma toimii. Voin selittää sinulle sen mitä itse opin, mutta vasta siinä vaiheessa kun kokeilet tätä itse, sinulla on tietoa ilman kokemusta.

MDC-kurssillani ohjaan ihmisiä laittamaan some-nappinsa (“seuraa minua kaikkialla” -napit) Tietoa minusta -sivuilleen etusivun sijasta. Yleensä saan tästä palautetta. Mutta kun ihmiset kokeilevat tätä käytännössä JA käyttävät joko Google Analytic:siä tai jotain muuta statistiikkatyökalua he vahvistavat eron toiminnassa. Tämä johtuu siitä, että he tekivät jotain. (Niin ja kyseinen raportti yleensä vahvistaa suositukseni toimivuuden:)

LUE, JA TOIMI

Ostin vähän aikaa sitten nipun erilaisia kuntoiluun liittyviä lehtiä. Kokemus oli mielenkiintoinen. Tein tämän seuraavan listauksen sen pohjalta mitä omasta mielestäni opin:


  • Jos artikkeli oli jostakusta kertova ja pitkä, se oli hyödyllinen. Jos juttu oli “poimittua” -tyyppinen, se oli harvoin käyttökelpoinen (yleensä kysymykset olivat keksittyjä).
  • Jos jutussa oli “resepti”, kuten itse tykkään näitä kutsua, jutusta oli hyötyä. Jos se taas oli “tietotyyppinen” en yleensä saanut opetuksesta kiinni.
  • Jos artikkeli ohjasi uusiin tietolähteisiin, ne olivat yleensä hyödyllisiä ja syventäviä.
  • Artikkelit, jotka ohjasivat toimintaan pelkän ajatteluprosessin lisäksi saivat minut useammin tekemään jotain. Jutut, jotka pyrkivät muuttamaan ajatusmallejani unohtuivat helposti.


KUN AJATTELUSTA JA SUUNNITTELUSTA TULEE VIIVYTTELYÄ

Sinäkin teet näin. Me kaikki teemme näin. Kutsut yleensä jotain “tutkimiseksi” kun se mitä oikeasti yrität sanoa on “minua pelottaa” tai “minulla ei ole mitään käsitystä siitä mitä minun pitäisi tehdä”.

Haluatko jotain juttuja, joiden avulla pääset eteenpäin?

  • Etsi joku roolihahmo, joka tekee sitä mitä sinun pitäisi olla tekemässä.
  • Kysy ihmisiltä tuntevatko he ketään, joka on jo onnistunut samassa asiassa.
  • Kokeile mitä tahansa juttua omassa rauhassai (jos mahdollista) ja yritä oppia epäonnistumisista.
  • Epäonnistu julkisesti (teen itse tätä).
  • Kirjoita itsellesi vaiheistuksia. Ekavaihe. Tokavaihe. Kolmas vaihe.
  • “Mitä tapahtuu, jos...” Kirjoita epäilyksesi näkyviksi. Kysy itseltäsi ovatko ne tyhmiä.
  • Vastaa tähän: “Vastustelen koska...” Jos vastaus on höntti, unohda vastarintasi.


Kuulostaako mikään näistä hyvältä? Voit hyvin ohjata ihmiset tähän viestiini.

TIEDÄ MITÄ HALUAT

Ihmiset, jotka ovat lähteneet mukaan Mastering The Digital Channel -kurssille haluavat saada lisää kauppaa (tämä voi tarkoittaa yhtä hyvin myös “lisää jäseniä” tai “lisää seuraajia sisällöilleni” tyyppisiä juttuja jne.) Useimmat osallistujista ottavat käyttöönsä oppimiaan juttuja, tai he vähintäänkin kokeilevat oppimaansa käytännössä ja tekevät tämän pohjalta omia johtopäätöksiään.

Käytätkö sinä sitä mitä opit? Vai jääkö kaikki vain lukemisen asteelle? Miten saisit innostettua itsesi tekemään edes jotain?

MYYMIMYY: ELI SIITÄ TEKEMISESTÄ

Jos missasit Mastering The Digital Channel -kurssin ensi-illan, voit liittyä silti mukaan, vaikka heti. Haluatko hyvän syyn sille miksi tulisit mukaan NYT? Käytä alennuskoodia “action” (pikkukirjaimilla), ja hinta tipahtaa normaalista 697 dollarista 447 dollariin (jonka voit maksaa helposti kolmessa erässä $149 x3).
Koska puhuimme juuri toiminnasta tämä koodi toimii vain viikon verran (20.5.). Kuten tiedät, voit lukea kaiken mahdollisen kurssista, tai voit hypätä mukaan niin kauan, kuin alennuskoodi on avoimena!

Jotain muuta? Nähdään ensiviikolla, kaikki tuottajat ja toteuttajat! Alkuperäinen blogiversio on täällä. Podcast-versio on täällä.

--Chris...

Human Business Works 110 Marginal Way #744 Portland, Maine 04101 United States (978) 378-0705

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.