Siirry pääsisältöön

Tee itsellesi uusi parempi ruokavalio

Loistavaa huomenta! Ollessani yliopistossaa opiskelin valtiotieteellisessä. Olin erittäin koukussa politiikkaan ja uutisiin. Luin kirjoja taloustieteestä ja politiikasta. Katselin lukemattomia tunteja poliittisia väittelyitä televisiosta ja radiostani tulvi samaan aikaan joko uutisia tai politiikkaa.

Diet coke

Kaiken, erityisesti tämänkaltaisen sisältötulvan sulattelu saa meissä helposti aikaan uskomuksia, että maailma on mullistusten kourissa (se on, se on aina ollut, ja se tulee aina olemaan kiihtyvällä tahdilla) ja, että meillä ei ole mitään mahdollisuuksia vaikuttaa oman elämämme ympäröiviin olosuhteisiin (ei meillä olekaan, sillä voimme kontrolloida vain omaa elämäämme).


Minulla ei ollut tuolloin mitään käsitystä siitä, että olin jatkuvalla negatiivisuuden, pelon ja puutteen ruokavaliolla. Minulla ei ollut mitään ajatusta siitä, että sisältö, jolla päätäni täytin, oli silkkaa myrkkyä. Se teki minusta itsestänikin negatiivisemman, pelokkaan ja minusta tuntui, että minulta puuttuu kaikkea mahdollista.
Seitsemän kahdeksan vuotta sitten tein päätöksen lopettaa. Päätin lopettaa negatiivisuuden imemisen sisälleni, päätin luopua kaikesta sellaisesta, joka ei tukenut minua ja sellaisesta, joka ruokki pelkojani. Sammutin television. Lopetin aikakausi- ja sanomalehtien lukemisen. Hylkäsin radion.

En nauttinut mitään. Vähän kerrallaan aiempi negatiivisuuteni, pelkoni ja puutteen tunteeni katosivat.

UUSI DIEETTINI

Päätin vaihtaa täysin uuteen dieettiin. Sen sijaan, että nauttisin päivittäin negatiivisuutta, pelkoa ja puutetta, nautin jatkossa vain sellaisia juttuja, jotka rakentavat ja vahvistavat positiivisuuttani, voimaannuttavat ja luovat yltäkylläisyyttä uskomuksissani.

Katselen viikottain vain kaksi tuntia televisiota, en katso koskaan uutisia. Autossani ja treenatessani kuuntelen yleensä jotain sivistävää ja kehittävää henkilökohtaiseen kehittymiseen tai motivaatiota tukevaa ääniohjelmia. Kuuntelen edelleen toisinaan radiotakin, lähinnä CNBC:tä, koska haluan pysyä ajan tasalla siitä mitä johtajat kertovat omista yrityksisään.

Luen Fast Company, Wired, Scientific, American Mind, ja SUCCESS -lehtiä. Tilaan edelleen Wall Street Journal ja The New York Times -sanomalehtiä, sekä the Financial Times -lehteä, mutta luen niistä tavallisesti vain ihmisläheisiä juttuja, tai leffa- ja kirja-arvosteluita.

Nyt, vaikka näenkin toisinaan jotain negatiivista, tunnistan niitä asioita ennalta, jotka saattavat aiheuttaa negatiivisia fiiliksiä ja ravistan ne harteiltani. Ne eivät haittaa minua.

ROSKAA SISÄLLE, ROSKAA ULOS

Jos seuraat ainoastaan negatiivisia juttuja ne voivat ruokkia pelkojasi tai, jotka tukea tunteitasi puutteidesi osalta. Näistä tunteista voi tulla uskomuksiasi.

Tämä ei juuri eroa ruuan syömisestä. Jos syöt pelkästään roskaruokaa se vaikuttaa väistämättä terveyteesi. Jos seuraat vain negatiivisia juttuja ympärilläsi se vaikuttaa väistämättä pääkoppaasi. Huomaat, että elämästäsi tulee negatiivisempaa, kuin aiemmin, pelkäät enemmän tulevaa (ja kaikkea siihen liittyvää) ja koet kasvavassa määrin puutetta.

Roskaa sisään roskaa ulos.

Mutta jos päätät negatiivisen sijasta nauttia hyvistä jutuista sinusta kasvaa myös henkisesti vahvempi ihminen. Huomaat, että elämäsi on valoisampaa ja tasapainoisempaa. Havaitset, että johdat itse omaa elämääsi ja elämässäsi on yltäkylläisyyttä (olettaen tietysti, että teet myös töitä tavoitteidesi eteen).

Jos et laita roskaa sisään ei sitä myöskään tule sieltä ulos. Jos päädyt pelkästään nauttimaan hyviä juttuja silloin lopputuloskaan ei voi olla muuta kuin hyvää.

Haastan Sinut Uudelle Dieetille

Mitä sinä nautit? Millä dieetillä sinä olet, millaiseksi olet oman henkisen ruokavaliosi rakentanut?

Kuivata heteikkösi.

Seuraavan kolmenkymmenen päivän aikana poista negatiivisuuden lähteet elämästäsi. Älä avaa televisiota. Älä lue sanomalehtiä ja ole huoleti, sillä jos jotain merkittävää tapahtuu, joku kyllä kertoo siitä sinulle. Kun kuulet ihmisten puhuvan omista ikävistä jutuistaan, peloistaan, tai puutteistaan, arvosta kuulemaasi ja anna sen olla sitä mitä se on ja jatka eteenpäin.

Negatiivisuuden sijasta pyri tekemään hyviä asioita ja puhumaan vain hyvistä jutuista. Lue ainoastaan sellaisia kirjoja ja lehtiä, joista saat uusia ideoita ja näkökulmia. Kuuntele motivoivia ja henkilökohtaiseen kehittymiseen tähtääviä ohjelmia. Tarjoile itsellesi ja mielellesi vain positiivista ravintoa, ja jos et itse keksi ideoita tipauta minulle mailia ja keksitään niitä yhdessä.

Jos haluat eroon negatiivisuudestasi ja kaipaat uutta positiivisempaa dieettiä, tipauta viestiä. Kerro minulle mistä asioista aiot luopua ja millä aiot korvata ne.

Kiitos, että jaoit tämän aamun kanssani. Tehdään tästä viikosta hyväntuulinen ja energinen, sekä yltäkylläinen. Nähdään taas!

~ Anthony Iannarino 17.3.13, www.thesalesblog.com

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Onko menestykseen oikoteitä?

Suurin osa meistä haluaa rikastua, mutta lähes yhtä moni haluaisi sen tapahtuvan nopeasti. Yleensä ajatellaan, että rikastumiseen vaaditaan joko uutteraa yrittämistä, mullistava idea tai vuosikymmenien suunnitelmallista  säästämistä .  Yhdysvallat ei ole enää ainoa mahdollisuuksien maa, mistä on kiittäminen nykyaikaa ja Internetiä.