Siirry pääsisältöön

Päästä irti, tänään





Irtipäästäminen sellaisista asioista, jotka eivät palvele sinua, on vaikea toteuttaa. Toisaalta samalla tämä harjoitus antaa mahdollisuuden ottaa vastuuta omasta tekemisestä, sekä opetella sanomaan ei.

Irtipäästämisen suunnittelu on tulevaisuuden suunnittelua Arvioiminen on jännittävää ja hauskaa, kun pitää arvioida, mitä rakastaa, ja mitä täytyy lakata tekemästä. Me kaikki sanomme useammin kyllä, kuin meidän ehkä pitäisi.

Osittain tämä johtuu sosiaalisesta paineesta, osittain siitä, että emme vain yksinkertaisesti osaa sanoa ei. Lopputuloksesta ei kuitenkaan hyödy kukaan, sillä usein kulutamme tällätavoin enemmän energiaa, kuin on tarvetta.

Irtipäästämisessä tärkeintä on kiinnittää huomiota tuleviin tavoitteisiin, asioihin, jotka ovat tärkeitä, joiden tekemisestä nauttii eniten, sekä niihin asioihin, joihin olet väsynyt, jotka vievät tarpeettomasti energiaasi.

Anna jokaiselle asialle prioriteetti, eli intohimonumero. Siirrä pienimmillä numeroilla olevat 'Lopeta' -listalle. Työ on elämistä varten, elämä ei ole töitä varten.

Ota vastuu elämäsi laadusta. Anna olla. Älä stressaa. Tänään.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.