Tähän mennessä tämän vuoden paras aamiainen Linjalla (linkki). Aamiaisen ytimen muodosti kaviaari suoraan Cannesin koneesta, eli Timo (Ironsky) Vuorensola. Aamiaisen parhaudesta ja kaikesta muustakin sitten joskus, jos haluat, mutta nyt takaisin tuohon otsikkon viitekehykseen.
Miten kiteyttät maailman siisteimmän juttusi ymmärrettäväksi ja ostettavaksi? Vastaus on yksinkertaisuudessaan häkellyttävän...no yksinkertainen:)
VIDEOLLA
Pitchaus, tai suomalaisemmin sujuva myyntiräppi aineellistuu konkretiana. Konkretisointina yksi loistava, ehkä jopa yksi kaikkein parhaimmista keinoista on video. Vuorensola kertoi, näytti ja havainnollisti omien ohjaustensa ja taustamateriaaliensa avulla sitä miten erityypin videot toimivat rahoituksen (elokuva- tai ihan mikä tahansa muukin myynti) työkaluina.Tämän lisäksi nämä pari juttua kolahti hyvinkin diipisti:
- Laajenna tarinaa rinnastuksilla. Mistä lähdetään liikkeelle ja mihin päädytään.
- Aseta tarinassa intohimot vastakkain. Kumpi on hyvä ja kumpi on parempi.
- Pysy viitekehyksessäsi. Tee aina parasta mahdollista jälkeä, johon pystyt.
- Käytä kulttireferenssejä apuna. Dirty Harry in Space et. Jaws in Space.
- Ohjaajankin on osattava myydä. Kaikki on silti viimeksi zägästä kiinni.
HOW TO DEFINE THE PICTH
Tiivistä tarinasi 5 sekunttiin. Jos et pysty tähän, sinulla on vielä töitä tehtävänä. Toimiva picth ja promo herättää oivalluksen, josta jää jokin fiilis, tunne, reaktio, ajatus - oivallat asian ilman, että se sanotaan ääneen.Hyvä video on kymmenen tuhatta sanaa, johon kannattaa sijoittaa rahaa. Video kiteyttää maailman siisteimpiä juttuja kaikille helposti ymmärrettäväksi ja edelleen jaettavaksi siisteiksi paketeiksi.
Lohileipää ja Cannesin kaviaaria. Kiitos Timo ja LinjaCOM. Til next time:)
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.