Prosessin muutostarpeet syntyvät joko siitä, että jokin organisaatiossa muuttuu ja prosessia tulee muuttaa muutoksen mukaiseksi tai siitä, että prosessi ei joiltain osin toimi tai dokumentaatio on epäselvä.
Olennaista prosessin käyttöönottovaiheessas on se, että dokumentaatio on toiminnan pohjana ja prosessi päivittyy jatkuvasti. Päivittäminen ja uudelleenviestintä eivät saa olla vain kerran vuodessa tehtäviä toimenpiteitä, vaan prosessia on syytä päivittää jatkuvasti.
Prosessin kehittämisen vaiheet voidaan kiteyttää seuraavasti:
Nykyisen tavan tarkastelu > Parannetun tavan valinta > Parannetun tavan kirjaaminen > Parannetun tavan testaus > Työkalujen luominen > Toimintatavan käyttöönotto > Toimintatavan jatkuva päivittäminen ja parantaminen >>>
Jos organisaation prosessit käydään läpi kerran vuodessa eikä välissä tapahdu mitään, on todennäköistä, että prosessi ei todellisuudessa ole käytössä.
- Viestinnän prosessointi, koreografia kaaokselle, Korhonen, Rajala -
Olennaista prosessin käyttöönottovaiheessas on se, että dokumentaatio on toiminnan pohjana ja prosessi päivittyy jatkuvasti. Päivittäminen ja uudelleenviestintä eivät saa olla vain kerran vuodessa tehtäviä toimenpiteitä, vaan prosessia on syytä päivittää jatkuvasti.
Prosessin kehittämisen vaiheet voidaan kiteyttää seuraavasti:
Nykyisen tavan tarkastelu > Parannetun tavan valinta > Parannetun tavan kirjaaminen > Parannetun tavan testaus > Työkalujen luominen > Toimintatavan käyttöönotto > Toimintatavan jatkuva päivittäminen ja parantaminen >>>
Jos organisaation prosessit käydään läpi kerran vuodessa eikä välissä tapahdu mitään, on todennäköistä, että prosessi ei todellisuudessa ole käytössä.
- Viestinnän prosessointi, koreografia kaaokselle, Korhonen, Rajala -
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.