Siirry pääsisältöön

Konseptien filosofiaa

Miksi me emme voisi kokeilla ja kertoa mikä toimii, ja mikä ei toimi?

Kasvun mahdollisuutena voidaan useimmiten nähdä jokin ongelma ja ongelmaan liittyvä ratkaisuehdotus. Mahdollisuuksista voidaan synnyttää merkittävää kilpailuetua ongelman ratkaisun toteutuksen nopeuden ja paremmuuden kautta, joka aikaansaadaan toimintamalleja, eli prosesseja optimoimalla.

Konseptien avulla on mahdollista kokeilla kokonaisuuksien toimivuutta eri tilanteissa ja siten vastata kysymyksiin mikä ei toimi, mikä toimii, ja mikä kannattaa. Konseptoinnin ja konseptien tavoitteena on tehdä ongelmista mahdollisuuksia ongelmia ratkaisemalla. Konseptien johtaminen on kasvun johtamisen keskiössä.

Konseptien johtaminen yhdessä kilpailijoita parempien toimintamallien kanssa vamistavat kestävän, kokonaisvaltaisen ja kannattavan kasvun.

- Jens Sorensen, Seedi Oy -

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.