Miten asettaa kasvun tavoite? Kasva tai kuole? Milloin kasvu tapahtuu? Mikä on jatkuvuuden edellytys?
Kasvun tavoitetason täytyy aina olla riittävän kunnianhimoinen, jotta tulokset ovat hyväksyttäviä, vaikka asetettua tavoitetta ei täysin saavutettaisikaan.
Jens Sorensenin mukaan kasvua saavutetaan helpoiten seuraava polun avulla: Aseta tavoitteet > kasva niihin > aseta uudet tavoitteet > kasva niihin...ja niin edelleen. Marko Parkkisen mukaan kasvu on yleensä mahdollista viidellä vaihtoehtoisella tavalla, jotka ovat: lisämyynti, korkeampi hinta, tiheämpi myyntifrekvenssi, suurempi kertaostos ja asiakaspotentiaalin optimointi.
Marko Parkkinen esittää kasvun taustat KOPIT-mallinsa avulla: Kokeile, Opi, Prosessoi, Innosta ja Toimi....Parkkinen toteaa niin ikään, että kasvua tapahtuu vain, kun kilpailuetu on kommunikoitu. Sörensen komppaa jatkamalla, että etujen ja kasvun kommunikointi voi tapahtua vain asiakaskontaktissa.
Molempien mukaan yritysten pitäsi pyrkiä aina aktiivisesti kasvun tilaan, sillä se on jatkuvuuden edellytys.
- Oma Yritys 2012, Marko Parkkinen, Seedi, Jens Sorensen, Tuubio Oy -
Kasvun tavoitetason täytyy aina olla riittävän kunnianhimoinen, jotta tulokset ovat hyväksyttäviä, vaikka asetettua tavoitetta ei täysin saavutettaisikaan.
Jens Sorensenin mukaan kasvua saavutetaan helpoiten seuraava polun avulla: Aseta tavoitteet > kasva niihin > aseta uudet tavoitteet > kasva niihin...ja niin edelleen. Marko Parkkisen mukaan kasvu on yleensä mahdollista viidellä vaihtoehtoisella tavalla, jotka ovat: lisämyynti, korkeampi hinta, tiheämpi myyntifrekvenssi, suurempi kertaostos ja asiakaspotentiaalin optimointi.
Marko Parkkinen esittää kasvun taustat KOPIT-mallinsa avulla: Kokeile, Opi, Prosessoi, Innosta ja Toimi....Parkkinen toteaa niin ikään, että kasvua tapahtuu vain, kun kilpailuetu on kommunikoitu. Sörensen komppaa jatkamalla, että etujen ja kasvun kommunikointi voi tapahtua vain asiakaskontaktissa.
Molempien mukaan yritysten pitäsi pyrkiä aina aktiivisesti kasvun tilaan, sillä se on jatkuvuuden edellytys.
- Oma Yritys 2012, Marko Parkkinen, Seedi, Jens Sorensen, Tuubio Oy -
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.