Siirry pääsisältöön

Rutiinit sujuvat nopeammin

Usein viestintäihmiset kuvittelevat, ettei viestinnässä tarvita prosesseja. Uskotaan, että ammattilaiset osaavat tehdä työnsä ilmankin.

Varmasti osaavatkin, mutta prosessit tehostavat, nopeuttavat ja parantavat viestintäyksikön työskentelyä. Myös viestijöiden työn mielekkyys lisääntyy. Erityisesti on syytä muistaa, että todellisen viestinnän ammattilaisen käyttäminen pelkkiin rutiineihin on tuhlausta. Ammattilaisten aikaa tuhlataan helposti yksinkertaisiin rutiinitehtäviin, jotka voitaisiin helposti yhdenmukaistaa ja systematisoida prosessien avulla.

Kun prosessoinnin ansiosta rutiinit sujuvat aiempaa nopeammin, ammattilaisten osaamsita voidaan käyttää enemmän esimerkiksi konsultoivaan viestintätyöhön, verkottumiseen organisaatiossa tai viestinnän kehittämiseen.

- Viestinnän prosessointi, koreografia kaaokselle, Korhonen, Rajala -

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.