Siirry pääsisältöön

Enemmän hyötyä opiskelustasi


Joillekin ihmisille maaliskuun viimeinen viikonloppu oli Pääsiäinen. Toisille paasto koitti jonakin toisena ajankohtana. Ja toisille tämä oli taas jälleen yksi viikonloppu!

IMG_4928

Tänään juon pelkästään kuumaa vettä sitruunalla. Entä sinä?

Luulin joskus, että kirjan lukemisen tarkoitus oli päästä sen loppuun. Olisin kovin innostunut jos voisin sanoa “Todellakin! Minä todellakin luen Heath Brothersien Decicive-kirjaa!” (Hommaa oma kappaleesi asap). Mutta tämä kuulostaa tietysti hölmöltä. Tavoitteena ei tietenkään ole päästä loppuun. Tavoitteena on saada yksi tai useampia ideoita kirjan pohjalta ja ottaa ne käyttöön.


KUN TAJUSIN OPPIMISEN MERKITYKSEN

Olin todella onnekas saadessani viettää toissa viikolla muutamia päiviä Pinkerton Academyn (New Hampshire), vanhemman vuosikurssin opiskelijoiden kanssa. Joukko oli suhteellisen kattava sekoitus sekä eläväisiä että sitoutuneita sieluja, sekä muutamia sellaisia naamoja, jotka kertoivat minulle “En ole oikeasti täällä. Odotan puhtaasti sitä, että tämä tunti loppuu.” 

Jäin miettimään itseäni heidän ikäisenä. Kuuluin itse useimmiten tähän jälkimmäiseen kategoriaan, enkä ensimmäiseen. Siis siihen asti kunnes selvitin itse itselleni sen, miksi yleensäkään olin koulussa. Yhtenä päivänä asiat vain löysivät paikkansa. Tai odotapa: ketä muuta kiinnostaa minun oppimiseni, tai oppimatta jättämiseni, paitsi minua itseäni? Niinpä niin. Ensimmäiseksi jäin kiinni tähän. Otti oman aikansa ennenkuin tajusin “että minun on tehtävä jotain enemmän, jotta saan enemmän irti yrityksistäni.”

HARJOITTELULLE ON AINA TILAA

Viimeviikolla ImpactNEXT -tapahtumassamme osa siitä mitä opetin oli aika yksinkertaista ja tästä huolimatta vain muutamat ihmiset toimivat näin. Osalle ihmisistä oppiminen on osa heidän ajatteluprosessiaan, joka menee jokseenkin seuraavasti: “Tiedän jo tämän. Tajuan tämän kaiken. Koskahan opin jotain uutta?

Mutta “uusi” ei ollut tavoitteena. Oppitunti itsessään oli osa jatkuvaa oppimistasi ja tavoitteesi. Kun mietin mitä olisin voinut tehdä paremmin, mietin sitä, että minun olisi pitänyt tehdä kovemmin töitä sen eteen, että olisin kertonut miten jokainen voi käyttää opettamiani juttuja apunaan, jo tietämiensä juttujen tukena. Tästä olisi ollut enemmän hyötyä.

OPISKELIJOIDEN TÄYTYY KÄYTTÄÄ OPPIMAANSA

Kun saamme jonkun uuden idean, meidän on otettava tuo idea käyttöömme ja/tai harjoitella sen käyttöönottamista. Esimerkkinä vaikka se kun opiskelet uutta kieltä, silloin sinun on hakeuduttava sellaisiin tilanteisiin, joissa joudut kyseistä kieltä käyttämään. Kun minä kokeilen uutta tekniikkaa (kuten Windows RT) minun täytyy jättää Mac-vermeeni kotiin, jotta voin keskittyä siihen millainen Windows-keskeinen kokemus saattaa olla.

Toinen tapa sille miten voimme käyttää sitä mitä opimme on silloin kun opetamme muita. Huomaan itse, että kun opin jotain uutta, unohdan sen tai en käytä tätä juuri mihinkään, jollen jaa sitä samalla. Tämä sama juttu pätee kaikkeen siihenkin, jota jaan sinunkin kanssasi. Löydän tai pohdin jotain ideaani, miettien onko se hyödyllinen myös sinulle, ja jaan sen kanssasi. Tämä sama malli antaa minulle paremman mahdollisuuden myös oman osaamiseni kanssa tulevaisuudessa.

OHJATAANPA HIEMAN PROSESSIAMME

Markkinoinnissa hommani on ohjata markkinoinnin prosessia. Otetaanpa esimerksiksi se, että vaikka jaan jonkun ideoistani kanssasi. Minun täytyy tietysti esitellä sinulle tapoja, joilla voit käyttää ideaani hyödyksesi, ja minun täytyy rohkaista sinua jakamaan ideaani edelleen. 

Saatko yhtään kiinni tästä mitä ajan takaa?

Ajattelepa jos olisin myymässä maailman ensimmäistä iPodia, minun täytyisi näyttää sinulle miten sitä käytetään. Antaisin sinulle muutamia ‘käyttöideoita’ joiden avulla saat siitä enemmän irti silloinkin kun minä en ole neuvomassa, ja samalla rohkaisen sinua ‘näyttämään’ ja käyttämään sitä myös omissa piireissäsi ja ystäviesi parissa. Tämä luonnollisesti voisi toimia ja samalla tukea tuotettasi kohtaan tuntemaasi arvostusta, eikö niin?

Joten, pyydän sinua kokeilemaan tätä nimenomaista ideaani omassa maailmassasi ja harjoittelemaan tätä niin pitkään kunnes hakeudut oppimaan jotain uutta ja opettamaan muille tästä prosessistasi aina kuin vain suinkin voit. Toimisiko tämä?

VIIMEINEN TSÄÄNSSI SÄÄSTÄÄ MDC:SSÄ

Meillä on nyt hieman yli 70 ihmistä mukana Mastering the Digital Channel -kurssilla, ja tarjouksemme on päättymässä muutaman päivän päästä. Ilman alennuskoodia kurssin hinta on $795 ja koodilla (“insider”), diilisi on $397 (saatavilla myös 3 erän osamaksulla, eli $132.33 kuukaudessa). Tämä kurssi on siis kahdeksan viikon setti, jonka avulla saat vahvistettua verkkopreesenssiäsi, sekä oman sivustosi tunnettuutta, eli valjastat digitaalisen kanavan käyttöösi ja palvelemaan tavoitteitasi, sekä paljon enemmän (sähköpostimarkkinointia, mobiliteettia jne.). Jos haluat tutustua kurssiin, tsekkaa tämä, mutta muista käyttää alennuskoodia “insider”, jos päädyt ostoksille, koska tällöin saat parhaimman vastineen rahoillesi.

Tämä diili menee katkolle parin päivän päästä. Olisi vähintäänkin siistiä, jos tartut koukkuun, ostat, rekisteröidyt ja tapaat muut kaltaisesi oppijat!

Nähdään taas ensi viikolla!  
--Chris...

Blogi-versio ja podcast-versio tämän viikon uutisille.
Human Business Works 110 Marginal Way #744 Portland, Maine 04101 United States (978) 378-0705


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.