Olet toivottavasti tähän mennessä ehtinyt hieman tutustumaan LinkedIn-verkostoon jo jonkun verran. Olet ehkä lukenut ensimmäisenkin oppitunnin profiilisi rakentamiselle? Jos et ole, niin lue se nyt. Odotan sinua hetken aikaa.
Löydettävyytesi kannalta profiilissa käyttämälläsi kielellä on suhteellisen suuri merkitys. Haut kohdistuvat profiilissasi käyttämään kieleen, avainsanoihin ja lauseisiin. Näiden ansiosta sinut joko löydetään, tai...ei löydetä. Otsikot, osaaminen ja verkko-olemuksesi - tässä seuraavia käytännön vinkkejä, joilla optimoit profiilisi ja parannat löydettävyyttäsi. Tämän jälkeen profiilistasi käy ilmi, että olet ammattilainen, etkä amatööri.
Tuleeko sinulle muita ajatuksia, joiden olet huomannut auttavan näissä jutuissa? Minkä vinkin sinä itse antaisit muille? Kommentoi ja laita hyvä kiertämään!
~ Learning from the LinkedIn-experts, HubSpot ~
Tee tämä heti! Lisää profiiliisi puhelinnumerosi, niin joku voi soittaa sinulle. Tämä on hyvä juttu. Uskotko?
TÄYDENNÄ OSAAMISESI
Voit luonnollisesti käyttää hyviä avainsanoja näissä profiilisi osioissa, jotka parantavat näkyvyyttäsi LinkedIn-hakutuloksissa. Kun mietit mitä juttuja profiiliisi kirjoitat, mieti sitä mitä kohdetoimialasi ihmiset voisivat käyttää hakutermeinään etsiessään jotakuta sinun kokemuksellasi ja osaamisellasi varustettua henkilöä.SUOSITTELE MUITA
Pyydä suosituksia sellaisilta kontakteiltasi, joilla on kokemusta sinusta. Paras tapa suosistusten saamiseen on niiden antaminen! Vinkki: Tarvitset vähintään kolme suositusta (recommendation) profiiliisi ennenkuin LinkedIn-merkitsee profiilisi "valmiiksi".TÄYDENNÄ KIINNOSTUKSET, RYHMÄT JA MUUT
Jokainen näistä toimii linkkeinä, joiden avulla on mahdollista löytää verkostosi muita jäseniä, joilla on samoja kiinnostuksen kohteita, tai jotka kuuluvat samoihin ryhmiin.MUOKKAA PROFIILISI URL-OSOITETTA
Käytän esimerkkinä omaa LinkedIn-url -osoitettani joka on englanninkieliseen profiiliini http://fi.linkedin.com/in/paxismaan/ ja suomenkieliseen profiiliin http://fi.linkedin.com/in/paxismaan/fi Tämänkaltaiset muokkaukset optimoivat LinkedIn-profiilin näkyvyyttä hakutuloksissa, myös muiden hakukoneiden tuloksissa silloin kun joku etsii sinua nimelläsi. Lisäksi on hyvä huomata, että voit luoda profiilisi useammalla kielellä ja sille löytyy oma osoitteensa. Tästä on erityisesti hyötyä henkilökohtaiselle brandillesi.MUOKKAA VERKKO-OSOITELUETTELOASI
Profiilisi kontaktitiedoissa on "verkkosivut" -osio johon voit listata korkeintaan kolme verkko-osoitetta. Kun valitset verkkosivuston tyypiksi "other", voit muokata sen kohdalla näkyvää linkkitekstiä. Tämä mahdollistaa sen, että voit käyttää kuvaavampia termejä, eli sen sijaan, että profiilissasi lukee "my website" voit kirjoittaa "älykäs verkostoblogini". Tämä ei ole pelkästään kuvaavaa, vaan se samalla jälleen vaikuttaa hakukoneiden toimintaan.LISÄÄ LINKKI TWITTER-PROFIILISI
Listaamalla yhden tai useamman twitter-tilisi profiilissasi antaa ihmisille mahdollisuuden kontaktoitua sinun kanssasi myös muiden some-kanavien kautta.NÄYTÄ PROFIILISI KAIKILLE
Haluat varmasti, että kaltaisesi ammattilaiset löytävät sinut silloin kun he haluavat. Se, että profiilisi tiedot näkyvät vain omalle verkostollesi ei riitä, eikä auta verkostojen rakentamisessa.Tuleeko sinulle muita ajatuksia, joiden olet huomannut auttavan näissä jutuissa? Minkä vinkin sinä itse antaisit muille? Kommentoi ja laita hyvä kiertämään!
~ Learning from the LinkedIn-experts, HubSpot ~
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.