Siirry pääsisältöön

Toinen LinkedIn-tuntisi


Olet toivottavasti tähän mennessä ehtinyt hieman tutustumaan LinkedIn-verkostoon jo jonkun verran. Olet ehkä lukenut ensimmäisenkin oppitunnin profiilisi rakentamiselle? Jos et ole, niin lue se nyt. Odotan sinua hetken aikaa.

The White Glove

Löydettävyytesi kannalta profiilissa käyttämälläsi kielellä on suhteellisen suuri merkitys. Haut kohdistuvat profiilissasi käyttämään kieleen, avainsanoihin ja lauseisiin. Näiden ansiosta sinut joko löydetään, tai...ei löydetä. Otsikot, osaaminen ja verkko-olemuksesi - tässä seuraavia käytännön vinkkejä, joilla optimoit profiilisi ja parannat löydettävyyttäsi. Tämän jälkeen profiilistasi käy ilmi, että olet ammattilainen, etkä amatööri.


Tee tämä heti!
 Lisää profiiliisi puhelinnumerosi, niin joku voi soittaa sinulle. Tämä on hyvä juttu. Uskotko?


TÄYDENNÄ OSAAMISESI

Voit luonnollisesti käyttää hyviä avainsanoja näissä profiilisi osioissa, jotka parantavat näkyvyyttäsi LinkedIn-hakutuloksissa. Kun mietit mitä juttuja profiiliisi kirjoitat, mieti sitä mitä kohdetoimialasi ihmiset voisivat käyttää hakutermeinään etsiessään jotakuta sinun kokemuksellasi ja osaamisellasi varustettua henkilöä.


SUOSITTELE MUITA

Pyydä suosituksia sellaisilta kontakteiltasi, joilla on kokemusta sinusta. Paras tapa suosistusten saamiseen on niiden antaminen! Vinkki: Tarvitset vähintään kolme suositusta (recommendation) profiiliisi ennenkuin LinkedIn-merkitsee profiilisi "valmiiksi".

TÄYDENNÄ KIINNOSTUKSET, RYHMÄT JA MUUT

Jokainen näistä toimii linkkeinä, joiden avulla on mahdollista löytää verkostosi muita jäseniä, joilla on samoja kiinnostuksen kohteita, tai jotka kuuluvat samoihin ryhmiin.

MUOKKAA PROFIILISI URL-OSOITETTA

Käytän esimerkkinä omaa LinkedIn-url -osoitettani joka on englanninkieliseen profiiliini http://fi.linkedin.com/in/paxismaan/ ja suomenkieliseen profiiliin http://fi.linkedin.com/in/paxismaan/fi Tämänkaltaiset muokkaukset optimoivat LinkedIn-profiilin näkyvyyttä hakutuloksissa, myös muiden hakukoneiden tuloksissa silloin kun joku etsii sinua nimelläsi. Lisäksi on hyvä huomata, että voit luoda profiilisi useammalla kielellä ja sille löytyy oma osoitteensa. Tästä on erityisesti hyötyä henkilökohtaiselle brandillesi.

MUOKKAA VERKKO-OSOITELUETTELOASI

Profiilisi kontaktitiedoissa on "verkkosivut" -osio johon voit listata korkeintaan kolme verkko-osoitetta. Kun valitset verkkosivuston tyypiksi "other", voit muokata sen kohdalla näkyvää linkkitekstiä. Tämä mahdollistaa sen, että voit käyttää kuvaavampia termejä, eli sen sijaan, että profiilissasi lukee "my website" voit kirjoittaa "älykäs verkostoblogini". Tämä ei ole pelkästään kuvaavaa, vaan se samalla jälleen vaikuttaa hakukoneiden toimintaan.

LISÄÄ LINKKI TWITTER-PROFIILISI

Listaamalla yhden tai useamman twitter-tilisi profiilissasi antaa ihmisille mahdollisuuden kontaktoitua sinun kanssasi myös muiden some-kanavien kautta.

NÄYTÄ PROFIILISI KAIKILLE

Haluat varmasti, että kaltaisesi ammattilaiset löytävät sinut silloin kun he haluavat. Se, että profiilisi tiedot näkyvät vain omalle verkostollesi ei riitä, eikä auta verkostojen rakentamisessa.


Tuleeko sinulle muita ajatuksia, joiden olet huomannut auttavan näissä jutuissa? Minkä vinkin sinä itse antaisit muille? Kommentoi ja laita hyvä kiertämään!

~ Learning from the LinkedIn-experts, HubSpot ~

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.