LinkedIn-verkoston valjastaminen hyötykäyttöön alkaa siitä, että ensimmäiseksi rakennat itsellesi oman sivusi ja profiilisi kuntoon. Haluat varmaan erottua harmaasta massasta ammattilaisena, joka osaa oman alueensa asiat, vai mitä?
Miten saat itsesi nousemaan esille muista, ja vieläpä siten, että sinut muistetaan? Minkälainen profiili kutsuu ihmiset tutustumaan sinuun tai yritykseesi syvemmin, ja miksi joku haluaisi kontaktoitua kanssasi?
Aivan ensimmäiseksi sinun täytyy rakentaa vahva perusta itsellesi, jonka jälkeen voit laajentaa ulottuvuuttasi ja näkyvyyttäsi, saada hyödyllisiä suosituksia ja referenssejäkin omasta verkostostasi helpommin. Ja mikä tärkeintä, tulevan LinkedIn-verkostosi syövereistä on mahdollista löytää uusia liiketoiminnan mahdollisuuksia. Laita silti innostuksestasi huolimatta perusasiat ensin kuntoon.
TARKISTUSLISTA HYVÄÄN PROFIILIIN
- Lataa itsellesi itsesi näköinen profiilikuva. Ensivaikutelman voi antaa vain kerran, joten tee siitä mieluumin hyvä.
- Luo itsellesi mieleenpainuva ja kuvaava otsikko. Sinulla on vain 120 kirjainta käytössäsi, joilla kuvaat profiilisi alussa sitä kuka olet, mitä teet ja missä voit olla avuksi. Tiivistä, yksinkertaista, ja käytä avainsanoja apunasi.
- Listaa nykyinen työpaikkasi ja vähintään kaksi edellistä paikkaasi. Käytä apunasi otsikossa käyttämiäsi avainsanoja ja pyri kuvaamaan roolisi jokaisessa tehtävässäsi mahdollisimman kuvaavasti.
- Kirjoita itsellesi kunnollinen kuvaus. Tämä on paras mahdollisuutesi kertoa ihmisille kuka olet, mitä osaat ja missä asioissa autat ihmisiä. Amerikkalaiset suosivat kolmatta persoonaa, mutta Suomessa ensimmäinen persoona "Minä", on silti mielestäni paljon parempi.
Onko tästä hyötyä sinulle? Kaipaatko neuvoja parempaan profiiliin? Entä verkostosi rakentamiseen? Tiedätkö miten voit käyttää LinkedIn-verkostoa apunasi? Laita viestiä tai kommentoi. Kuulisin mielelläni ajatuksiasi.
Aurinkoa lauantaihin,
+Pasi
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.