Siirry pääsisältöön

18 keinoa, joilla saat myyntiä Sosiaalisesta mediasta


Minun nimeni on Chris Brogan. Anthony S. Iannarino antoi minun ottaa haltuuni hänen tämän viikkoisen uutiskirjeensä. Minä? Kirjoitan yleensä tätä.

SSWC - Sweden Social Web Camp 2010

Anthony ja minä ystävystyimme kirjani Trusta Agents ansiosta. Minä päädyin uppoutumaan niihin juttuihin, joita Anthony teki blogissaan ja olemme olleet alusta asti paljon kontaktissa, teimme yhden web jaminkin yhdessä, ja lisää on luvassa. Meillä molemmilla on oma fetissimme käyttökelpoisen sisällön suhteen, eikä vähiten siksi, että me molemma tykkäämme kirjoittamisesta. Luomme sisältöä, koska se palvelee liiketoimiamme.

SOSIAALISEN WEBIN SUURIN SALAISUUS

Yritin alkuun todella kovasti, jotta saisin Twitterin ja Google+ -palvelut valjastettua myyntikoneikseni, mutta tämä ei vaan onnistunut. Ihmiset eivät suostuneet hylkäämään omaa ajatusmalliaan “kulutan kiinnostavia juttuja” tähän sopivammaksi “olen valmiina ostamaan jotain.”

Opin salaisuuden:

(SOME*Sisältö = Kauppaa)

Tämä pieni kaava muutti kaiken. Hanki verkostoosi ihmisiä Twitteristä, Facebookista tai mistä tahansa. Kutsu heidät tilaamaan uutiskirjettäsi tai lukemaan loistavia blogijuttujasi tai katsomaan YouTube-pätkiäsi, joissa neuvot viisi nopeinta tapaa ruohon leikkaamiseen, jonka jälkeen pyydät heitä joko rekisteröitymään tilaajaksesi tai ostamaan jotain, tai jotain. Tämä viimeinen pikku hyppäys on se, joka useimmilta ammattilaisilta (myös minulta) jää useimmiten huomaamatta.

MEIDÄN TÄYTYY TUOTTAA SISÄLTÖÄ

Kyllä, sinun, myyjän, on ehkä luotava oma sisältösi itse. Voit odottaa siihen asti kunnes markkinointi hoitaa homman, mutta minusta on silti parempi tienata enemmän rahaa, kuin odottaa kunnes joku hommaa minulle liidejä. Entä sinä?

PIKARESEPTI SISÄLTÖSOPALLE

Ensimmäiseksi pikatarkistus sille, mitä ostajaehdokkaat oikeasti haluavat.

  1. Asiakkaat haluavat jotain kiinnostavaa (heitä itseään).
  2. Asiakkaat haluavat jotain, josta on hyötyä (heille).
  3. Asiakkaat eivät välitä siitä liittyykö se tuotteeseen vai ei.
  4. Asiakkaat haluavat asiansa paloiteltuina (kuten tämä lista) ja käyttökelpoisina.
  5. Asiakkaat haluavat sen VAIHTOEHDON, että heidän ei ole pakko ostaa jotain, mutta heillä on MAHDOLLISUUS ostaa sinulta.
  6. Asiakaasi eivät halua tuntea huonoa omaatuntoa siitä, jos he eivät ostaneetkaan juuri tänään jotain.

Entä mitä he odottavat itse sisällöltä?

  1. Vastauksia Useimmiten Kysyttyihin Kysymyksiin (UKK) kiinnostavalla tavalla vastattuina.
  2. Uusia ideoita sille, miten he voisivat käyttää tuotteitaan johonkin siistimpään/hyödyllisempään/tuottavampaan juttuun.
  3. Asiakkaiden esittelyitä siten, että puhut tuotteidesi sijasta asiakkaistasi.
  4. Esittelyitä yhteisön muista jäsenistä.
  5. Haastatteluita kulissien takaa, erityisesti silloin kun se tapa millä myyt sitä mitä myyt on tehty siistiksi.
  6. Päästät heidät sisälle sellaisiin juttuihin, joihin ei-asiakkailla ei ole asiaa (mitä tahansa tämä onkaan), esimerkiksi videolla tai jollain muilla tavoilla.
  7. Annat heille ohjeita, jotka eivät pidä sisällään oman firmasi juttuja.


Miten sitten tuottaisit tätä?

  1. Tee se mitä voit. 
  2. Bloggaa. 
  3. Kirjoita uutiskirjeitä. 
  4. Kuvaa lyhyitä YouTube-videoita (3 min max!). 
  5. Tee mitä voit. 


Kaiken ei tarvitse aina olla aivan viimeisen päälle (tosin markkinoinnilta saattaa palaa hihat, jos teet täyttä roskaa). Mikä on se salaisuus? Kopioi niitä, joiden tyylistä tykkäät, mutta tee hommasta silti itsesi näköistä.

KÄYTÄ SOMEA KOLMEEN TARKOITUKSEEN

1) Tutkimukseen 2) Innostamiseen 3) Sido ihmiset sisältöösi pelkän myymisen sijasta.
Tämä on minun reseptini, jonka kanssa olen tehnyt viimeajat töitä, ja tämä toimii ihan oikeastikin. Kerro mitä mietit?

Ja annan lavan takaisin tähdelle, Anthony, ole hyvä!
-Chris...

B2B Sales Coach & Consultancy 752 North State Street Suite 101 Westerville, Ohio 43082 United States (614) 212-4729

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.