Minun nimeni on Chris Brogan. Anthony S. Iannarino antoi minun ottaa haltuuni hänen tämän viikkoisen uutiskirjeensä. Minä? Kirjoitan yleensä tätä.
Anthony ja minä ystävystyimme kirjani Trusta Agents ansiosta. Minä päädyin uppoutumaan niihin juttuihin, joita Anthony teki blogissaan ja olemme olleet alusta asti paljon kontaktissa, teimme yhden web jaminkin yhdessä, ja lisää on luvassa. Meillä molemmilla on oma fetissimme käyttökelpoisen sisällön suhteen, eikä vähiten siksi, että me molemma tykkäämme kirjoittamisesta. Luomme sisältöä, koska se palvelee liiketoimiamme.
SOSIAALISEN WEBIN SUURIN SALAISUUS
Yritin alkuun todella kovasti, jotta saisin Twitterin ja Google+ -palvelut valjastettua myyntikoneikseni, mutta tämä ei vaan onnistunut. Ihmiset eivät suostuneet hylkäämään omaa ajatusmalliaan “kulutan kiinnostavia juttuja” tähän sopivammaksi “olen valmiina ostamaan jotain.”Opin salaisuuden:
(SOME*Sisältö = Kauppaa)
Tämä pieni kaava muutti kaiken. Hanki verkostoosi ihmisiä Twitteristä, Facebookista tai mistä tahansa. Kutsu heidät tilaamaan uutiskirjettäsi tai lukemaan loistavia blogijuttujasi tai katsomaan YouTube-pätkiäsi, joissa neuvot viisi nopeinta tapaa ruohon leikkaamiseen, jonka jälkeen pyydät heitä joko rekisteröitymään tilaajaksesi tai ostamaan jotain, tai jotain. Tämä viimeinen pikku hyppäys on se, joka useimmilta ammattilaisilta (myös minulta) jää useimmiten huomaamatta.
MEIDÄN TÄYTYY TUOTTAA SISÄLTÖÄ
Kyllä, sinun, myyjän, on ehkä luotava oma sisältösi itse. Voit odottaa siihen asti kunnes markkinointi hoitaa homman, mutta minusta on silti parempi tienata enemmän rahaa, kuin odottaa kunnes joku hommaa minulle liidejä. Entä sinä?PIKARESEPTI SISÄLTÖSOPALLE
Ensimmäiseksi pikatarkistus sille, mitä ostajaehdokkaat oikeasti haluavat.- Asiakkaat haluavat jotain kiinnostavaa (heitä itseään).
- Asiakkaat haluavat jotain, josta on hyötyä (heille).
- Asiakkaat eivät välitä siitä liittyykö se tuotteeseen vai ei.
- Asiakkaat haluavat asiansa paloiteltuina (kuten tämä lista) ja käyttökelpoisina.
- Asiakkaat haluavat sen VAIHTOEHDON, että heidän ei ole pakko ostaa jotain, mutta heillä on MAHDOLLISUUS ostaa sinulta.
- Asiakaasi eivät halua tuntea huonoa omaatuntoa siitä, jos he eivät ostaneetkaan juuri tänään jotain.
Entä mitä he odottavat itse sisällöltä?
- Vastauksia Useimmiten Kysyttyihin Kysymyksiin (UKK) kiinnostavalla tavalla vastattuina.
- Uusia ideoita sille, miten he voisivat käyttää tuotteitaan johonkin siistimpään/hyödyllisempään/tuottavampaan juttuun.
- Asiakkaiden esittelyitä siten, että puhut tuotteidesi sijasta asiakkaistasi.
- Esittelyitä yhteisön muista jäsenistä.
- Haastatteluita kulissien takaa, erityisesti silloin kun se tapa millä myyt sitä mitä myyt on tehty siistiksi.
- Päästät heidät sisälle sellaisiin juttuihin, joihin ei-asiakkailla ei ole asiaa (mitä tahansa tämä onkaan), esimerkiksi videolla tai jollain muilla tavoilla.
- Annat heille ohjeita, jotka eivät pidä sisällään oman firmasi juttuja.
Miten sitten tuottaisit tätä?
- Tee se mitä voit.
- Bloggaa.
- Kirjoita uutiskirjeitä.
- Kuvaa lyhyitä YouTube-videoita (3 min max!).
- Tee mitä voit.
Kaiken ei tarvitse aina olla aivan viimeisen päälle (tosin markkinoinnilta saattaa palaa hihat, jos teet täyttä roskaa). Mikä on se salaisuus? Kopioi niitä, joiden tyylistä tykkäät, mutta tee hommasta silti itsesi näköistä.
KÄYTÄ SOMEA KOLMEEN TARKOITUKSEEN
1) Tutkimukseen 2) Innostamiseen 3) Sido ihmiset sisältöösi pelkän myymisen sijasta.Tämä on minun reseptini, jonka kanssa olen tehnyt viimeajat töitä, ja tämä toimii ihan oikeastikin. Kerro mitä mietit?
Ja annan lavan takaisin tähdelle, Anthony, ole hyvä!
-Chris...
B2B Sales Coach & Consultancy 752 North State Street Suite 101 Westerville, Ohio 43082 United States (614) 212-4729
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.