Siirry pääsisältöön

Kontaktisi ovat kukkia

Yritä muistaa olla matkasi varrella yhteydessä mahdollisimman moniin tapaamiisi ihmisiin, säännöllisesti esimerkiksi kerran vuodessa tai epäsäännöllisen säännöllisesti, sanotaan kerran kolmessa vuodessa.

contacts
Kukaan ei pysy tapaamiensa ihmisten suhteen kartalla, joten voit käyttää jotain omaa järjestelymallia kontakteillesi tai tätä yksinkertaista kolmen korin mallia. Eli jaa kaikki kontaktit kolmeen ryhmään:

Kori 1: Ihmiset, jotka vaativat välitöntä ja jatkuvaa hoitoa

Kori 2: Ihmiset, jotka voivat olla tulevaisuussa tarpeellisia

Kori 3: Ihmiset, joista ei välttämättä tule mitään, mutta...

Kun olet jakanut kontaktiverkostosi kolmeen ryhmään sinun on helpompi luoda itsellesi itsesi näköinen ryhmän, eli kontaktiportfolion hoitoprosessi ja portfolioosi liittyvä viestintäprosessi (portfolio kuulostaa paljon hienommalta, kuin ryhmä, mutta pohjimmiltaanhan tässä on kyse vain termistöstä, ei muusta).

Kantavana ajatuksena, ryhmien- ja kontaktienhoidossa ja tässä portfoliomallissa, on tuottaa vakioinnin avulla tasaisempaa laatua ja varmistettua toistettavuutta kontaktiverkostosi ylläpitoon. Kontaktiverkoston hoitaminen on kuin kukkia kastelisi, sillä siinä välillä on hyvä jutella niille;) Vai?

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.