Ovatko mahdolliset asiakkaasi valmiita ostamaan? Poista yllätystekijät, lue lisää miten varmistat kauppasi hyvissä ajoin etukäteen. Jos tietäisit kaksi sanaa, jotka voisivat parantaa myyntiäsi, käyttäisit niitä varmasti, vai käyttäisitkö? Kun näet, että asiakkaasi on varautunut, eikö olisikin parempi tuoda nämä jutut päivänvaloon, vai olisiko?
Kun muste on kuivunut sopimuspapereissasi, sinun olisi syytä pitää asiakkaasi tyytyväisenä, eikö niin? Tässä ohje.
Miksi kaikki nämä kysymykset? Nämä kuvaavat yksinkertaista tekniikkaa, joka voi auttaa sinua myyntiprosessissasi. Kun saat asiakkaasi olemaan yhtä mieltä kanssasi vaikka pieninkin askelin, sinulla on huomattavasti paremmat mahdollisuudet saada sopimus tehtyä silloin kun on sen aika.
Myynnin laukaisijat ovat lyhyitä kysymyksiä, joihin lisäät esityksesi edetessä positiivisia mielipiteitä, jolloin mahdollinen asiakkaasi sanoo kyllä useamman kerran ennen lopullista kauppaa. Sinun tavoitteenasi on osallistaa asiakkaasi ja saada heidät sanomaan kyllä.
Liian usein myyntiedustajat vain toistavat esityksiään ja odottavat tämän jälkeen saavansa kauppaa. Homma ei toimi näin. Prospektit luopuvat ostoaikeistaan, jollei heitä osallisteta prosessissa. Tähän voi tarjota lääkkeenä pieniä kysymyksiä ja näiden vastauksiin reagoimista polulla edetessä.
Tiedäthän mitä tarkoitan? Pysytkö kärryillä? Nämä ovat kiinikkeitä. Loppukaneetteja kysymyksien muodossa, kuten: Olethan samaa mieltä kanssani? Olihan se näin?
Nämä kysymykset voivat olla jopa näin yksinkertaisia:
Liipasimista on tultava luonnollinen osa keskusteluasi ennenkuin voit käyttää niitä osana myyntiesitystäsi. Huolehdi äänensävystäsi, jotta kysymykset eivät kuulosta liian uhkaavilta tai vahvoilta mielenilmauksilta. Harjoittele tätä puolisosi tai ystäviesi kanssa. Voit pitää hauskaa ja nauttia roolileikkiharjoituksista muiden myynnin ammattilaisten kanssa. Tämä auttaa sinua kehittämään rytmiäsi, joka sisältää riittävästi, mutta ei liian monta, kysymystä.
Laukaisimissa on toinenkin hyvä puoli: Ne pitävät sinut ohjaimissa ja vahvistavat sen, että asiakkaasi ymmärtää sen mitä sanot myyntiesityksessäsi ja, että sekä eteneminen että tahti sopivat hänelle.
Et tarvitse mitää isoa lopetusta (Grande Finale) saadaksesi tai kysyäksesi kauppaa, kuten useimmat myyjät luulevat. Itseasiassa riskeeraat asiakkaan kiinnostuksen menettämisen, jos jätät kaikki herkkupalat loppuosaan. Pidä huolta, että asiakas on aktiivisesti mukana esityksessäsi ja havaitset tulostesi paranevan.
Kysyn siis sinulta uudestaan, jos tietäisit kaksi sanaa, jotka parantaisivat myyntiäsi, käyttäisit niitä, eikö niin? Luulenpa, että tiedät vastauksen.
~ 2 little words to close more sales, Harvey Mackay ~
Mackay’s Moral: Use sales tie-downs to lasso more customers.
Kun muste on kuivunut sopimuspapereissasi, sinun olisi syytä pitää asiakkaasi tyytyväisenä, eikö niin? Tässä ohje.
Miksi kaikki nämä kysymykset? Nämä kuvaavat yksinkertaista tekniikkaa, joka voi auttaa sinua myyntiprosessissasi. Kun saat asiakkaasi olemaan yhtä mieltä kanssasi vaikka pieninkin askelin, sinulla on huomattavasti paremmat mahdollisuudet saada sopimus tehtyä silloin kun on sen aika.
Myynnin laukaisijat ovat lyhyitä kysymyksiä, joihin lisäät esityksesi edetessä positiivisia mielipiteitä, jolloin mahdollinen asiakkaasi sanoo kyllä useamman kerran ennen lopullista kauppaa. Sinun tavoitteenasi on osallistaa asiakkaasi ja saada heidät sanomaan kyllä.
Liian usein myyntiedustajat vain toistavat esityksiään ja odottavat tämän jälkeen saavansa kauppaa. Homma ei toimi näin. Prospektit luopuvat ostoaikeistaan, jollei heitä osallisteta prosessissa. Tähän voi tarjota lääkkeenä pieniä kysymyksiä ja näiden vastauksiin reagoimista polulla edetessä.
Tiedäthän mitä tarkoitan? Pysytkö kärryillä? Nämä ovat kiinikkeitä. Loppukaneetteja kysymyksien muodossa, kuten: Olethan samaa mieltä kanssani? Olihan se näin?
Nämä kysymykset voivat olla jopa näin yksinkertaisia:
- Ovatko ne?
- Oletko samaa mieltä?
- Eikö pidäkin?
- Eikö olekin?
- Eikö niin?
Liipasimista on tultava luonnollinen osa keskusteluasi ennenkuin voit käyttää niitä osana myyntiesitystäsi. Huolehdi äänensävystäsi, jotta kysymykset eivät kuulosta liian uhkaavilta tai vahvoilta mielenilmauksilta. Harjoittele tätä puolisosi tai ystäviesi kanssa. Voit pitää hauskaa ja nauttia roolileikkiharjoituksista muiden myynnin ammattilaisten kanssa. Tämä auttaa sinua kehittämään rytmiäsi, joka sisältää riittävästi, mutta ei liian monta, kysymystä.
Laukaisimissa on toinenkin hyvä puoli: Ne pitävät sinut ohjaimissa ja vahvistavat sen, että asiakkaasi ymmärtää sen mitä sanot myyntiesityksessäsi ja, että sekä eteneminen että tahti sopivat hänelle.
Et tarvitse mitää isoa lopetusta (Grande Finale) saadaksesi tai kysyäksesi kauppaa, kuten useimmat myyjät luulevat. Itseasiassa riskeeraat asiakkaan kiinnostuksen menettämisen, jos jätät kaikki herkkupalat loppuosaan. Pidä huolta, että asiakas on aktiivisesti mukana esityksessäsi ja havaitset tulostesi paranevan.
Kysyn siis sinulta uudestaan, jos tietäisit kaksi sanaa, jotka parantaisivat myyntiäsi, käyttäisit niitä, eikö niin? Luulenpa, että tiedät vastauksen.
~ 2 little words to close more sales, Harvey Mackay ~
Mackay’s Moral: Use sales tie-downs to lasso more customers.
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.