Siirry pääsisältöön

Kahdella sanalla lisämyyntiä

Ovatko mahdolliset asiakkaasi valmiita ostamaan? Poista yllätystekijät, lue lisää miten varmistat kauppasi hyvissä ajoin etukäteen. Jos tietäisit kaksi sanaa, jotka voisivat parantaa myyntiäsi, käyttäisit niitä varmasti, vai käyttäisitkö? Kun näet, että asiakkaasi on varautunut, eikö olisikin parempi tuoda nämä jutut päivänvaloon, vai olisiko?

signing a deal

Kun muste on kuivunut sopimuspapereissasi, sinun olisi syytä pitää asiakkaasi tyytyväisenä, eikö niin? Tässä ohje.



Miksi kaikki nämä kysymykset? Nämä kuvaavat yksinkertaista tekniikkaa, joka voi auttaa sinua myyntiprosessissasi. Kun saat asiakkaasi olemaan yhtä mieltä kanssasi vaikka pieninkin askelin, sinulla on huomattavasti paremmat mahdollisuudet saada sopimus tehtyä silloin kun on sen aika.

Myynnin laukaisijat ovat lyhyitä kysymyksiä, joihin lisäät esityksesi edetessä positiivisia mielipiteitä, jolloin mahdollinen asiakkaasi sanoo kyllä useamman kerran ennen lopullista kauppaa. Sinun tavoitteenasi on osallistaa asiakkaasi ja saada heidät sanomaan kyllä.

Liian usein myyntiedustajat vain toistavat esityksiään ja odottavat tämän jälkeen saavansa kauppaa. Homma ei toimi näin. Prospektit luopuvat ostoaikeistaan, jollei heitä osallisteta prosessissa. Tähän voi tarjota lääkkeenä pieniä kysymyksiä ja näiden vastauksiin reagoimista polulla edetessä.

Tiedäthän mitä tarkoitan? Pysytkö kärryillä? Nämä ovat kiinikkeitä. Loppukaneetteja kysymyksien muodossa, kuten: Olethan samaa mieltä kanssani? Olihan se näin?

Nämä kysymykset voivat olla jopa näin yksinkertaisia:
  • Ovatko ne?
  • Oletko samaa mieltä?
  • Eikö pidäkin?
  • Eikö olekin?
  • Eikö niin?

Liipasimista on tultava luonnollinen osa keskusteluasi ennenkuin voit käyttää niitä osana myyntiesitystäsi. Huolehdi äänensävystäsi, jotta kysymykset eivät kuulosta liian uhkaavilta tai vahvoilta mielenilmauksilta. Harjoittele tätä puolisosi tai ystäviesi kanssa. Voit pitää hauskaa ja nauttia roolileikkiharjoituksista muiden myynnin ammattilaisten kanssa. Tämä auttaa sinua kehittämään rytmiäsi, joka sisältää riittävästi, mutta ei liian monta, kysymystä.

Laukaisimissa on toinenkin hyvä puoli: Ne pitävät sinut ohjaimissa ja vahvistavat sen, että asiakkaasi ymmärtää sen mitä sanot myyntiesityksessäsi ja, että sekä eteneminen että tahti sopivat hänelle.

Et tarvitse mitää isoa lopetusta (Grande Finale) saadaksesi tai kysyäksesi kauppaa, kuten useimmat myyjät luulevat. Itseasiassa riskeeraat asiakkaan kiinnostuksen menettämisen, jos jätät kaikki herkkupalat loppuosaan. Pidä huolta, että asiakas on aktiivisesti mukana esityksessäsi ja havaitset tulostesi paranevan.

Kysyn siis sinulta uudestaan, jos tietäisit kaksi sanaa, jotka parantaisivat myyntiäsi, käyttäisit niitä, eikö niin? Luulenpa, että tiedät vastauksen.

~ 2 little words to close more sales, Harvey Mackay ~
Mackay’s Moral: Use sales tie-downs to lasso more customers.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.