Jokaisen myytävän palvelun, tuotteen tai ratkaisun on joko lisättävä asiakasyrityksen myyntiä tai säästettävä heidän kustannuksiaan. Jos et pysty osoittamaan ja perustelemaan jompaa kumpaa näistä, palaa piirtopöydän äärelle.
Kustannussäästöt kiinnostavat aina. Kaikkia. Erityisesti tämä korostuu tällaisina hieman heikompina aikoina. YT-bingo ei ole pelkästään ilmiö tässä ajassa, vaan kyllä siellä taustalla on kaikkien toinen toistaan fiksumpien johtajien herääminen siihen, että ylimääräistä läskiä on vähennettävä. Kuulostaa karulta, mutta näin se vaan on.
Myyjänä kustannussäästöihin liittyvää kiinnostusta voi helposti käyttää apunaan havainnollistamalla, kuinka paljon rahaa yritys voi säästää lyhyemmällä tai yleensä pidemmälla aikavälillä ratkaisun hankkiessaan. Mitä paremmin kustannusten säästötarpeeseen tai vaihtoehtoisesti lisämyyntitarpeeseen voidaan myyntitilanteessa vastata käytännön toimintaan liittyvien esimerkkien avulla sen todennäköisemmin myynti etenee kohti suotuisaa päätöstä.
Mitä tämä sitten on konkreettisesti? Voit aina lähestyä asiakastasi esimerkiksi toteamuksella, "...jos olisit ostanut tämän jo viimevuonna, teidän tunnusluvuillanne esitettynä olisitte säästäneet / myyneet jo ... euroa / enemmän ...".
Sitten omaksi velvollisuudeksesi jääkin vain yksinkertaisten Pivot-taulukoiden pyöräyttäminen väitteesi tueksi. Helppoa ja yksinkertaista. Eikö totta? Jos tuotteen etuja ja hyötyjä voidaan luotettavasti havainnollistaa numeroiden avulla, sen todennäköisemmin edetään kohti kaupan päätöstä.
Oletko sinä koskaan perustella asiakkaallesi ratkaisusi tai palvelusi ostamista perustuen heidän omiin tunnuslukuihinsa? Miksi? Auttoiko se? Mitä luulet, mistä lopputulos johtui? Mitä olisit voinut tehdä toisin? Kuulisin mielelläni kokemuksistasi tähän liittyen. Kirjoita oma kommenttisi ja ajatuksesi tähän alle. Kiitos!
Ja loistavaa marraskuuta sinulle!
Kustannussäästöt kiinnostavat aina. Kaikkia. Erityisesti tämä korostuu tällaisina hieman heikompina aikoina. YT-bingo ei ole pelkästään ilmiö tässä ajassa, vaan kyllä siellä taustalla on kaikkien toinen toistaan fiksumpien johtajien herääminen siihen, että ylimääräistä läskiä on vähennettävä. Kuulostaa karulta, mutta näin se vaan on.
Myyjänä kustannussäästöihin liittyvää kiinnostusta voi helposti käyttää apunaan havainnollistamalla, kuinka paljon rahaa yritys voi säästää lyhyemmällä tai yleensä pidemmälla aikavälillä ratkaisun hankkiessaan. Mitä paremmin kustannusten säästötarpeeseen tai vaihtoehtoisesti lisämyyntitarpeeseen voidaan myyntitilanteessa vastata käytännön toimintaan liittyvien esimerkkien avulla sen todennäköisemmin myynti etenee kohti suotuisaa päätöstä.
Mitä tämä sitten on konkreettisesti? Voit aina lähestyä asiakastasi esimerkiksi toteamuksella, "...jos olisit ostanut tämän jo viimevuonna, teidän tunnusluvuillanne esitettynä olisitte säästäneet / myyneet jo ... euroa / enemmän ...".
Sitten omaksi velvollisuudeksesi jääkin vain yksinkertaisten Pivot-taulukoiden pyöräyttäminen väitteesi tueksi. Helppoa ja yksinkertaista. Eikö totta? Jos tuotteen etuja ja hyötyjä voidaan luotettavasti havainnollistaa numeroiden avulla, sen todennäköisemmin edetään kohti kaupan päätöstä.
Oletko sinä koskaan perustella asiakkaallesi ratkaisusi tai palvelusi ostamista perustuen heidän omiin tunnuslukuihinsa? Miksi? Auttoiko se? Mitä luulet, mistä lopputulos johtui? Mitä olisit voinut tehdä toisin? Kuulisin mielelläni kokemuksistasi tähän liittyen. Kirjoita oma kommenttisi ja ajatuksesi tähän alle. Kiitos!
Ja loistavaa marraskuuta sinulle!
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.