Siirry pääsisältöön

Lisämyynnillä lisää myyntiä

Jokaisen myytävän palvelun, tuotteen tai ratkaisun on joko lisättävä asiakasyrityksen myyntiä tai säästettävä heidän kustannuksiaan. Jos et pysty osoittamaan ja perustelemaan jompaa kumpaa näistä, palaa piirtopöydän äärelle.

Smashing a Piggy Bank

Kustannussäästöt kiinnostavat aina. Kaikkia. Erityisesti tämä korostuu tällaisina hieman heikompina aikoina. YT-bingo ei ole pelkästään ilmiö tässä ajassa, vaan kyllä siellä taustalla on kaikkien toinen toistaan fiksumpien johtajien herääminen siihen, että ylimääräistä läskiä on vähennettävä. Kuulostaa karulta, mutta näin se vaan on.

Myyjänä kustannussäästöihin liittyvää kiinnostusta voi helposti käyttää apunaan havainnollistamalla, kuinka paljon rahaa yritys voi säästää lyhyemmällä tai yleensä pidemmälla aikavälillä ratkaisun hankkiessaan. Mitä paremmin kustannusten säästötarpeeseen tai vaihtoehtoisesti lisämyyntitarpeeseen voidaan myyntitilanteessa vastata käytännön toimintaan liittyvien esimerkkien avulla sen todennäköisemmin  myynti etenee kohti suotuisaa päätöstä.

Mitä tämä sitten on konkreettisesti? Voit aina lähestyä asiakastasi esimerkiksi toteamuksella, "...jos olisit ostanut tämän jo viimevuonna, teidän tunnusluvuillanne esitettynä olisitte säästäneet / myyneet jo ... euroa / enemmän ...".

Sitten omaksi velvollisuudeksesi jääkin vain yksinkertaisten Pivot-taulukoiden pyöräyttäminen väitteesi tueksi. Helppoa ja yksinkertaista. Eikö totta? Jos tuotteen etuja ja hyötyjä voidaan luotettavasti havainnollistaa numeroiden avulla, sen todennäköisemmin edetään kohti kaupan päätöstä.

Oletko sinä koskaan perustella asiakkaallesi ratkaisusi tai palvelusi ostamista perustuen heidän omiin tunnuslukuihinsa? Miksi? Auttoiko se? Mitä luulet, mistä lopputulos johtui? Mitä olisit voinut tehdä toisin? Kuulisin mielelläni kokemuksistasi tähän liittyen. Kirjoita oma kommenttisi ja ajatuksesi tähän alle. Kiitos!

Ja loistavaa marraskuuta sinulle!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Onko menestykseen oikoteitä?

Suurin osa meistä haluaa rikastua, mutta lähes yhtä moni haluaisi sen tapahtuvan nopeasti. Yleensä ajatellaan, että rikastumiseen vaaditaan joko uutteraa yrittämistä, mullistava idea tai vuosikymmenien suunnitelmallista  säästämistä .  Yhdysvallat ei ole enää ainoa mahdollisuuksien maa, mistä on kiittäminen nykyaikaa ja Internetiä.