Siirry pääsisältöön

Miten saat ihmiset kiinnostumaan

Kiitos, kun tulit käymään täällä.:)

The Impact Equation –kirjan yksi keskeisimmistä resepteistä on havahtuminen siihen tosiasiaan, että sinun täytyy oppia hallitsemaan alustaasi, jota käytät ideoidesi viestimiseen ja arvoverkostosi rakentamiseen. Puhumme sinusta, kuin TV-asemasta. Toinen tapa ajatella tätä samaa asiaa, on lehtien tekemiseen liittyvien konseptien omaksuminen osaksi omaa alustan käyttöäsi, erityisesti vaikkapa omaa blogiasi ajatellen.

The Magazine Rack

Miten saat sitten ihmiset välittämään ja kiinnostumaan? Tässä on reseptisi, jossa käytät lehtiteemaa apunasi.

LEHTITEEMAN AINEKSET


  • Selkeä Tehtävä – Mikä on sinun alustasi/lehtesi mission? Jos sinulla ei ole mitään ideaa siitä ketä palvelet ja miksi, miten voit tietää millaista lehteä olet suunnittelemassa?
  • Julkaisukalenterin runko – Kun Susan Kane aloittaa seuraavan Success–lehden kasaamisen, hän ei aloita tyhjästä.
  • Sitoumus Arvon Tuottamiseen – jos kirjoitat vain itsellesi, kiinnostat vain itseäsi.
  • Yhteisöllinen-/Verkostomainen Ajattelumalli – Ihmiset haluavat, että viihdytät ja opetat heitä, ja he haluavat lisäksi, että huomioit heitä.
  • Toimittamisen Laatu ja Onnistuminen Joka Kerralla – jos et laita parastasi hommiisi, miksi ihmiset antaisivat sinulle aikaansa?

LEHTITEEMA – VALMISTELUT

Ilman Selkeätä Missiota on vaikea tietää mitä sinun kannattaa luoda. Tehtävän on oltava isompi, kuin mikään mitä yrität myydä. Sinun on luotava riittävästi tilaa, jotta voit osallistaa ja kirjoittaa ostajasi osaksi menestystarinaa. Mikä minun Human Business Works -missioni sitten on? Luoda visio, suunnitelma, ja tukiyhteisö, joka auttaa sinua tekemään oman työsi aiempaa paremmin. Tässä on kiteytettynä koko tarinani.

Julkaisukalenteri on avain onnistumiseen. Jos mietit omaa suosikkilehteäsi, sillä on jokin tietty formaatti. Siinä on mainoksia, pääkirjoitus, paljon enemmän pikku juttuja (todella pieniä), kuin aikaisemmin, ja siinä on hahmoartikkeleita ja ehkä myös arvosteluita ja haastatteluita. Laita oma sisältösi samaan teemaan. Jos kirjoitat vain itsestäsi, kirjoitat lehteä, jossa on vain pääkirjoituksia. Jos myyt jatkuvasti jotain, sinulla on lehti, jossa on vain mainoksia, eli sinä teet tuoteluetteloa. Jos pelkästään kirjoitat hyviä juttuja, bisneksesi kuihtuu käsiisi. Juju ja magiikka on näiden sisältötyyppien yhdistelmässä.

Ihmiset lukevat tuottaakseen itselleen Arvoa, ei sen takia, että he arvostaisivat sinua. He voivat pitää, tai olla pitämättä sinusta. On parempi, jos he pitävät. Mutta he ovat silti vieraissa vain itseään varten. He haluavat joitain sellaista, jota he voivat käyttää hyödykseen, tai vähintään he haluavat saada viihdykkeensä. Mihin sinä itse käytät aikaasi verkossa? Miksi? Mitä saat siitä irti? Käännä tama omalle markkinallesi sopivaksi ja tee jotain, josta on hyötyä näille ihmisille.

Ero Yhteisön ja Verkoston välillä on siinä, että yhteisö välittää, mutta verkosto on sotkeutunut omaan osallistumiseensa jakaakseen ja levittääkseen sinun alustaasi muille. Yhteisöt ovat hienoja, mutta samalla hetkellä, kun yhteisö tuntee jonkinasteista omistajuutta aiheeseen, he jakavat ideasi eteenpäin, ja se on se hetki kun kaikki kasvaa isommaksi. Tämä on timanttia.

Pahoittelen, että En Ole Viimeaikoina Kirjoittanut” -tekstiä ei ole koskaan painettu lehteen, ja tästä huolimatta blogistit kirjoittavat tätä jatkuvasti. He rakastuvat ja vihastuvat omiin verkko-ominaisuuksiinsa (tämä on tapahtunut myös minulle). Olet velkaa yhteisöllesi/lehdellesi/alustallesi sen kokemuksen, että he voivat luottaa sinuun. Tuota arvoa ja tee se toistuvasti. Tämä on sitä, mitä he etsivät, ja sitä mihin he useimmiten vastaavat.

TARJOILUEHDOTUS

Vedetään tämä yhteen. Olen kirjoittanut tätä juttuani tarkoituksellisesti hieman epämääräiseksi. Sinä itse voisit käyttää tätä samaa tapaa hyödyksesi vaikkapa sähköposteissasi, blogissasi, sosiaalisissa verkostoissasi, kuten vaikka Google+ tai Tumblr, tai miksei jopa todellisessa maailmassakin. Mikään näistä jutuista ei ole teknologiariippuvainen.

Se millä on kaikkein eniten merkitystä, on se, miten käytät niitä työkaluja, joita sinulla on käytettävissäsi tarinasi kertomiseen. Jos olet maalaaja, podcastit eivät ole sinua varten. (Oma podcastini tosin odottaa vain sitä, että löydät sen!) Tämä ei ole kiinni mikistä. Tämä on kiinni siitä miten käytät ihan mitä tahansa työkaluja ihmisten saavuttamiseen ja vaikutuskanaviesi parantamiseen.

Muuten, jos tämä juttu yhtään herätti kiinnostustasi, etkä ole vielä hommannut omaa The Impact Equation –kirjaasi, löydät siitä paljon enemmän lihaa näiden luiden ympärille. Suosittelen.

Entäpä sinä itse, mikä estää sinua onnistumasta? Keksitkö tekosyitä? Mikä on toiminut tai ei ole toiminut tämän konseptin ympärillä? Oletko koskaan miettinyt lehtiteeman hyödyntämistä omassa bisneksessäsi?

Lehtiteema voi auttaa, jos haluat lisää vaikuttavuutta.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.