Siirry pääsisältöön

Markkinointi ei ole pelkkää puhetta

Jo jonkin aikaa markkinoinnin ja PR:n ammattilaiset ovat rakentaneet juttujaan viestinnän ja viestien välityksen ympärille. Markkinoijat auttavat myyntiä täyttämään myyntiputkeaan. PR:llä on muutamia eri tehtäviä, mutta ne voidaan tästä huolimatta paketoida suhteellisen helposti “viestin tai paikan kommunikoinniksi.”

Cat or Alien?

(Ne jotka jaksavat ruveta vääntämään tästä karkeasta jaosta peistä ovat niitä ihmisiä, jotka varmaankin sanoivat, että “tuo ei ole jäätikkö, joka osuu laivaamme; sanoisin, että se on jäävuori.”)

Mihin Sinä Käytät Aikaasi?

Jos olet kuten useimmat markkinoinnin ja PR:n ammattilaiset tässä maailmassa, yrityksesi, (ja sinä) olette kohdistamassa toimintaanne verkkoon. Munasi saattavat olla useammassa korissa, mutta jos vertaat nykytilannetta parin vuoden takaiseen huomaat selvän eron: raha, sekä sinä, pyöritte verkossa.

Kysymys kuuluukin, kuinka taitava olet teknisesti? Jos vastaat, “Osaan twiitata ja päivittää Facebook-sivumme,” ja hymyilet, kuten olisit luokkasi priimus, et ehkä vielä ole sitä. Koska tuo on kirjoittamista. Useimmat meistä osaavat kirjoittaa. Harvat meistä kirjoittavat hyvin, ja vielä harvemmat meistä jaksavat nähdä sen verran vaivaa, että kävisivät kirjoituskursseilla, (vaikkakin meillä kaikilla on työ, joka vaatii kirjoittamista) tästä huolimatta.

Teknisen MarCom Spesialistin Nousu

Mitä tarvitset työssäsi tulevina kuukausina? (Joku voi vastata, että nämä taidot olisi ollut syytä hankkia jo joitakin vuosia sitten, mutta katsotaan silti eteenpäin.)

Sinun täytyy tietää miten:
  • Kuvaat, ediotoit, tekstität videoita ja lataat ne verkkoon.
  • Seuraat linkkistatistiikkaa ja dataa, sekä osaat lisätä linkkejä eri alustoille.
  • Osaat määritellä ja lukea kuuntelusovellusten tuottamia raportteja, (Salesforce, Radian6 ja Trackur).
  • Hallitse ostajatietokantaa, (joka on CRM:ää tärkeämpi), jotta voit auttaa liidien luonnissa.
  • Pystyt muokkaamaan yksinkertaista HTML:ää blogissasi ja muualla.
  • Ymmärrät ja tulkitset Google Analyticsiä.
Jos osaat jo tehdä kaiken tämän, voit taputtaa itseäsi olalle. Jollet ole aivan varma osaamisestasi sinun kannattaa kiinnittää huomiosi ilmaisiin ja edullisiin oppimisen mahdollisuuksiin, joita löytyy helposti interwebistä. Verkko on pullollaan ihmisiä, jotka tarjoavat koulutusta, kursseja ja webinaareja tähän liittyen. Tämä vaatii vain sen, että otat hetken ja teet sen mitä täytyy tehdä. Et voi vain odottaa, että pomosi pyytää sinua opettelemaan näitä.

Vihe: sinä hetkenä kun hän tulee kertomaan, että sinun pitäisi hankkia tällaista tietoa he ovat valmiina esittelemään seuraajasi.

Tämä Ei Luonnollisestikaan Ole Täydellinen Listaus

Kaikin mokomin, voit lisätä listaan parikin tusinaa vielä teknisempiä kintaitoja, jos haluat. Oma pointtini on ja pysyy silti samana. Tekniset taidot ovat markkinoijan ja PR-ammattilaisten perustaitoja. Näitä taitoja ei vielä tarvita kaikkiin toinen toistaan pienempiin juttuihin, mutta tulevaisuudessa tilanne on toinen. Oletko silloin valmiina? Oletko valmiina jo nyt?

Kun keskustelen eri yritysten ammattilaisten kanssa myöhästymisistä, minusta tuntuu, että niitä ihmisiä on paljon, jotka puhuvat samaa kieltä kanssani, jotka ymmärtävät teknologian ja markkinoninnin suhdetta, mutta eivät silti osaa soittaa edes ensimmäistä nuottia tästä biisistä. Tämän on pakko muuttua.

Tulevaisuus On Tänään

Ehkä sinä tai yrityksesi ei ole vielä ihan perillä siitä mitä tarvitaan. Ehkä sinä vielä mietiskelet, “Pitäisiköhän meilläkin olla oma blogi?” tyyppisiä juttuja. Ota mikä tahansa sanomalehti, (jos löydät), tai katso mitä tahansa TV-kanavaa kolme varttia putkeen ja huomaat merkkejä siitä miten digitaalinen maailma tunkeutuu väistämättä omaan maailmaasi. Mene vaikka lähimmälle kirpputorille ja huomaat miten he hoitavat rahastuksesi kännykkänsä kautta. Tulevaisuus on tänään. Oletko valmis?

Marketing and Communications Are No Longer Just About Talking Well, Chris Brogan ~

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.