Siirry pääsisältöön

Säilöminen on Syndikointia

Teroita potlood'isi! (Afrikaksi lyjykynä.:))

Alustassa riittä juttua näinä päivinä. Michael Hyatt kirjoitti todella hyvän kirjankin tästä aiheesta, (kumppanilinkki). Siinä on osittain samoja juttuja, kuin lokakuussa julkaistavassa omassa kirjassani, The Impact Equation,  jota kirjoitan yhdessä Julien Smithin kanssa. Mutta mitä tämä tarkoittaa? Miksi tehdä näin? Ja miten pääset alkuun?

Kaadapa itsellesi kuppi kahvia tai teetä ja aloitetaan. Tämä on sitten pidempi juttu, kuin yleensä. Voit palata tähän useammankin kerran, jos haluat.

Kun puhumme "Alustasta"

Kun minä sanon "alusta, puhun itseasiassa mahdollisuudesta saada oma näkemys kuuluviin tai inspiroida toimintaa. Tarkoitan tällä sekä sitä mitä haluat kertoa että sitä missä ja miten haluat kertoa sen mitä haluat. Jos sinulla on mukavankokoinen sähköpostirekkari, ehkä se on sinun alustasi. Jos olet töissä telkkarissa, sekin voi olla alustasi, tosin hieman erilainen. Voit käyttää eri juttuja sekaisin.

Tässä esimerkkinä oma alustani:

* chrisbrogan.com
* twitter
* google+
* success-lehti
* muutama muu lehti (pyydettynä)
* keittiöpöytäkeskustelut
* scrt show
* uusi HBW podcast (tulossa pian)
* puheenvuorot tilaisuuksissa

Näissä voi seurata minun viestiäni. Ei ollenkaan huono mediapaketti. Jos lisäisin tähän Instagramin, Flickr'in, YouTuben, blah blah blah, tästä tulee paljon enemmän, jos oikein haluan nipottaa. Mutta en halua. Sillä seuraava kysymykseni liittyy siihen miten tehokas olet kaikilla alustoillasi, miksi edes käytät joitakin niistä, mihin oikein pyrit jutuillasi.

Mikä on tavoitteenasi?

Vihje: paikka jossa voit sanoa jotain on siistiä. Jonkinlaisen yleisön rakentaminen on myöskin siistiä(hköä). Mutta se, että ei ole mitään sanottavaa, sellaista, jonka muut voivat tuntea omakseen on aikalailla sama juttu, kuin se, että ostaisit radioaseman, jolla lähetät hiljaisuutta. Ole huoleti vaikka et heti keksisikään PÄÄTAVOITETTASI, mutta mieti tätä: jos olet laittamassa pystyyn alustaasi, voit suunnitella lyhyen aikavälin tavoitteitasi, mitä ne voisivat olla ja mitä niiden avulla alustastasi voisi tulla kun pääset kasvattamaan sitä.

Käytä Voimiasi Hyvään

Kerronpa tämänkin, kokemuksen rintaäänellä, #1 syy sille, että ihmiset hukkaavat mahdollisuutensa hyvän ja käyttökelpoisen liiketoimintaa tukevan alustan rakentamiselle on se, että he keskittävät kaiken huomionsa itseensä. Usko huviksesi, että vaikka radioasemille olisikin hyödyllistä kertoa itsestään joka toinen sekuntti, oman itsensä toitottaminen tekee hommista väsyneitä aika nopeasti.

Aivan saman tekee se, että promoat itseäsi kokoajan. Aivan saman asian tekee myös kommenttien, tykkäämisten ja jakamisten kalastelukin.

Haluatko esimerkin? Samalla kun kirjoitan tätä sinulle sain tämän viestin aivan mielettömän upealta nuorelta sälliltä:

@chrisbrogan Moi Chris, plz tsekkaa mun 3 pt. blogi, "The true key to Success and Happiness." [url mukana] Jaa se eteenpäin, jos tykkäsit. kiitti

Mitä luulet, että teen tällä viestillä? En yhtään mitään, tietysti. En tunne tätä tyyppiä. Minua ei kiinnosta, ja siksi toiseksi en halua jakaa mitään kavereilleni. Miksi jonkun toisen striimit pitää sotkea vain promotoidakseen jotain roskaa? Se ei ole koskaan hyvä vaihtoehto.

Käytä tämän sijasta omia voimiasi hyvän tekemiseen. Yksi hieno tapa alustan rakentamiselle on muiden auttaminen. Auta jotain hyväntekeväisyysjuttua eteenpäin, esimerkkinä. Se auttaa. Promotoi jotain hyvää tekeviä juttuja.


Säilöminen on Vähänkuin Syndikointia

Yksi todella siisti tapa rakentaa alustaansa? Jos sinulla ei ole juuri nyt paljoa sanottavaa, voit vallan mainiosti säilöä muiden ihmisten mielipiteitä. Jotkut omista verkkosuosikeistani toimivat näin. @iconic88 ja  @mayhemstudios Twitterissä ovat esimerkkejä "pro" -jakajista.

Haluatko saada alustasi alkuun? Harkitse säilömistä vaihtoehtona kunnes löydät oman juttusi.

Kuinka Useasti Pitäisi Postata?

Kerron salaisuuden. Tämän on vähän kuin keltanokkakysymys. Kenelläkään ei ole tähän oikeata vastausta, sillä vastaus on riippuvainen tavoitteistasi. Voisin vastata, "kirjoita 1x päivässä blogiin, 2x päivässä Facebookkiin, ja 4x päivässä Twitteriin," mutta tämä olisi täysin lennossa keksittyä. Päivittäin voi olla liian usein useimmissa tapauksissa, ja toisille liian harvoin. Toisen hyvä voi olla toisen huono, MUTTA pari juttua, joita kannattaa miettiä:

* Jos kohdeyleisösi on kansainvälistä, postaa 4x/päivässä eli kuuden tunnin välein ja saavutat kaikki aikavyöhykkeet. (Hyvä esim. Twitteriin.)

* Jos haluat lisää liikennettä blogiisi, bloggaile useammin. Mitä väliä vaikka kukaan ei kommentoisikaan? Mitä enemmän juttuja sitä enemmän liikennettä. Usko tai älä. Kokeile.

Muut Neuvot


* Et ole varma mikä alusta sopii sinulle? Jokaista loistavaa bloggaajaa kohti on aina joku joka ei bloggaile vaan ottaa vaikkapa upeita kuvia (Kris Krug tulee ekaksi mieleen - @kk Twitterissä ja KrisKrug Instagram'ssa).

* Tee hommat omalla tyylilläsi (enimmän aikaa). Se, että yrität olla joku muu johtaa hyvin harvoin samoihin tuloksiin.

* Ole se joka AIOT olla, perustellusti. Minä olen, (melkein!) "teeskentele kunnes onnistut" toiminnan fani, joskin tykkään enemmän tavoitehakuisesta mielialasta ilman epärehellistä teeskentelyä. Jos et ole rikas, älä heittele ja levittele kaksikymppisiä ympärillesi:).

* On olemassa muutamia jippoja, jotka toimivat hyvin, mutta vasta sitten kun sinulla on riittävästi seuraajia. Älä koskaan huutele "laulakaa mukana", jos teitä on vain sinä ja kolme muuta tyyppiä. Samalla tavoin älä käytä kommenttiosiotasi foorumina ennenkuin sinulla on riittävästi ihmisiä, jotka vastailevat. Muista, että alle 1% minunkaan lukijoistani kommentoi blogiani, ja vaikka 50 kommenttia on ihmeellistä, (kiitos!) se tarkoitaa, että 149,950 ihmistä ei kommentoinut mitään

* Älä sano "te siellä". Kirjoita aina vain yhdelle

* Älä sano "minun" yhteisöni. Sinulla on etuoikeus palvella yhteisöä.

Ole mediatalo JA hovimestari

Jos haluat kuulla erittäin salaisen triplaplatinaneuvoni, se on tässä: ole sekä mediatalo että maailmanluokan hovimestari yhtä aikaa. Mediatalolla tarkoitan sitä, että ajattele että olet aikakausilehti tai tv-kanava, radio-show jne. Hovimestarilla tarkoitan sitä, että tuota henkilökohtaista ja persoonallista arvoa, jossa on aimoannos reaktiokykyä mukana. Nämä ovat aivan keskellä tikkataulua siinä miten minä olen toiminut oman firmani kanssa ja miten olen kasvattanut omaa alustaani. Olen luonut hyödyllistä ja mielenkiintoista sisältöä ja olen auttanut muita muiden ehdoilla.

Tässä on salaisuuteni

Jos haluat miettiä alustajuttuja enemmän, en voi ylikehua Michael Hyattin tästä aiheesta kirjoittamaa kirjaa, kaverini ja fiksu mies, joka mentoroi ja tukee monia. Julkaisen myöhemmin tänä vuonna Julien Smithin kanssa kirjan joka kertoo myös tästä jutusta lisää:).


Messissä? Ymmärrettyä?

Jos haluat lähettää tämän artikkelin eteenpäin jollekin kaverillesi klikkaa SÄHKÖPOSTI-nappia tästä alta ja lähetä tämä eteenpäin niille, joille luulet näistä jutuistani olevan hyötyä. Voit tietysti jakaa tämän myös some-verkkoihin, mutta mieluummin maililla. Tämä on oma näkemykseni, ei yleisön näkemys. Reilua?

Ja jos sinä sait tämän kaveriltasi sähköpostilla ja haluat tilata ikioman kopiosi suoraan omaan sähköpostiisi klikkaa tänne ja tilaa englanniksi, tai oikean puolen menusta suomenkielellä. Tämä on ILMAISTA.

Ja kiitos!


--Chris Brogan...

Human Business Works 110 Marginal Way #744 Portland, Maine 04101 United States (978) 378-0705

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.