Siirry pääsisältöön

Valitse asiakkaasi

Se, että voit valikoida asiakkaasi itse on siistiä. Sain mielenkiintoista palautetta joltakulta eräässä tapahtumassa vähän aikaa sitten. Kävin lävitse ja selvensin Twitter-striimini filosofiaa. Eräs kaveri nosti kätensä ja sanoi, “Jos olen todella rehellinen, en olisi kovinkaan kiinnostunut pekonikuvistasi.” Tässä tapauksessa hän tarkoitti kirjaimellisesti kuvaa alla, ja hieman laajemmassa merkityksessään hän tarkoitti, “Haluan seurata bisnestyyppisiä ihmisiä.”

Bacon

Vastaukseni hänelle oli, että on aivan oikeutettua tuntea, kuten hän tuntee, mutta todennäköisimmin hän ei ehkä ole suoraan kohderyhmässäni. Sillä itseeni nimenomaisesti liittyen, tykkään työskennellä sellaisten firmojen kanssa, jotka arvostavat persoonallisuutta ammattimaisuuden ohella. Sillä minulle itselleni on tärkeätä se, että asiakkaani ovat mielenkiintoisia persoonia, joilla on myös sietokykyä epätavallisuuksille.

Me Valitsemme Asiakkaamme

Silloin kuin meillä on kova nälkä liiketoiminnalle, me haluamme vain kuulla kassakoneen kilinää. Tiedän mistä puhun, ja päädyn samaan tilanteeseen taas joskus. Mutta silloin kun meillä on aikaa miettiä unelma-asiakastamme, on tärkeätä, että me varaamme tähän aikaa ja käymme lävitse niitä asioita, joiden avulla voimme päättää ja arvioida kenen kanssa homma toimii ja kenen kanssa ei.

Kun kyseessä on sisällöntuotanto ja verkkopreesenssi, se mitä laitat omiin sosiallisiin kanaviisi koko maailman nähtäville ja blogiisi on se, jonka perusteella ihmiset tekevät omia laskelmiaan päätellessään haluavatko he ostaa sinulta vai eivät. Juuri nyt kun kirjoitan tätä blogiviestiäni 20 viimeisintä tviittiäni eivät kerro mitään siitä bisneksestä, jossa olen. Naamakirjani on hyvin henkilökohtainen ja kaukana bisneksestä. Muutamat viimeisimmät Google+ -viestini ovat jo lähempänä liiketoimintaan, mutta tämä on enemmänkin vahinkoa. Miksikö? Koska käytän sosiaalisia verkostojani enemmänkin kuvaamaan sitä henkilöä, joka on liiketoiminnan taustalla.

Miksi Valitsisit Asiakkaasi?

Odota hetki Brogan. Talous on juuri-ja-juuri palautumassa ja lapseni tarvitsevat maitonsa. Miksi minun pitäisi valita ketä asiakkaani ovat? Miksi minun pitäisi luopua potentiaalisista asiakkaistani?

Koska sopimattomat asiakkaat aiheuttavat kitkaa.

Yksinkertaista. Diili minkä teet silloin kun otat itsellesi sellaisen asiakkaan, joka ei ole sinun tyyppisesi tai joka ei sovi työtapoihisi ja olet vain heidän rahojensa perässä kun teet kaupat, tulet ajautumaan törmäyskurssille heidän kanssaan. Tämä, jos mikä voi aiheuttaa viivyttelyä, (aiheuttaa!), voi vaatia tähtitieteellisen määrän yrittämistä, (vaatii!) ja vie huomiosi niistä asiakkaista, joiden kanssa sinulla on enemmän yhteistä. Jotka muuten ovat niitä ihmisiä, jotka viettävät kanssasi pidemmällä juoksulla enemmän aikaansa ja jotka muodostavat liiketoimintasuhteidesi ytimen, eivätkä nämä tyypit, jotka valitset, koska “tarvitset rahaa.”

Onko Tämä Hölynpölyä?

Sinä osaat vastata tähän minua paremmin. Laita kommenttia. Kerro minulle niistä kerroista, kun olet itse ottanut jonkun asiakkaan, joka ei ollut sinun tyyppisesi. Niin, ja jos sinulla on vastakkaisiakin kokemuksia, sehän on vain siistiä. Olen varma, että joku siellä haluaa jakaa, jonkun oman taistelutarinansa siitä miten erilaisuuden kautta työskentely on palkitsevaa. Entä minä? Elämä on liian lyhyt.

The Sweet Opportunity of Choosing Your Customer, Chris Brogan ~

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.