Siirry pääsisältöön

Suhteillasi on merkitystä

Kaikki liiketoiminta ja erityisesti myynti perustuvat usein hyvin monimutkaisiin suhdeverkostoihin ja kiemuroihin, voidaanpa jopa todeta, että osa myyjän arvosta muodostuu hänen verkostonsa kautta.

Suhteiden luomisella ja ylläpidolla on keskeinen merkitys tulevaisuuden menestykseen liittyen

Suhteiden luominen nykypäivänä on helpompaa kuin koskaan aiemmin, ja toisaalta kestävien suhteiden luominen on vaikeampaa, kuin koskaan. Tämä johtuu siitä, että viestintävälineiden kehittyessä saavutamme haluamamme ihmiset mistä vain ja milloin vain, mutta toisaalta tämän ajan trendinä suhteet eivät ole kestäviä.

Kestävien suhteiden luomisvastuu on aina niitä tavoittelevalla itsellään. Hyvien ja kannattavien liikesuhteiden luominen on oltava jatkuva osa tekemistä ja arjen toimintaprosessia, tai se ei tule onnistumaan.

Taktinen suhdeverkoston rakentaminen vaatii vastuullisuutta ohi ja yli kaikenlaisen määrien laskemisen. Suhteen luojan vastuuna ja velvollisuutena on myös ylläpitää suhdetta kaikkina hetkinä ja kaikissa tilanteissa. Vastuuta suhteen säilymisestä ei voida siirtää tai delegoida toiselle.

Liiketoiminnan tulokset ovat aina riippuvaisia suhteista ja suhteen rakentajan kyvyistä luoda luottamusta ja ylläpitää sitä aikojen saatossa. Suhteiden luomisella ja ylläpidolla on keskeinen merkitys tulevaisuuden menestykseen liittyen.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.