Kaikki liiketoiminta ja erityisesti myynti perustuvat usein hyvin monimutkaisiin suhdeverkostoihin ja kiemuroihin, voidaanpa jopa todeta, että osa myyjän arvosta muodostuu hänen verkostonsa kautta.
Suhteiden luominen nykypäivänä on helpompaa kuin koskaan aiemmin, ja toisaalta kestävien suhteiden luominen on vaikeampaa, kuin koskaan. Tämä johtuu siitä, että viestintävälineiden kehittyessä saavutamme haluamamme ihmiset mistä vain ja milloin vain, mutta toisaalta tämän ajan trendinä suhteet eivät ole kestäviä.
Kestävien suhteiden luomisvastuu on aina niitä tavoittelevalla itsellään. Hyvien ja kannattavien liikesuhteiden luominen on oltava jatkuva osa tekemistä ja arjen toimintaprosessia, tai se ei tule onnistumaan.
Taktinen suhdeverkoston rakentaminen vaatii vastuullisuutta ohi ja yli kaikenlaisen määrien laskemisen. Suhteen luojan vastuuna ja velvollisuutena on myös ylläpitää suhdetta kaikkina hetkinä ja kaikissa tilanteissa. Vastuuta suhteen säilymisestä ei voida siirtää tai delegoida toiselle.
Liiketoiminnan tulokset ovat aina riippuvaisia suhteista ja suhteen rakentajan kyvyistä luoda luottamusta ja ylläpitää sitä aikojen saatossa. Suhteiden luomisella ja ylläpidolla on keskeinen merkitys tulevaisuuden menestykseen liittyen.
Suhteiden luominen nykypäivänä on helpompaa kuin koskaan aiemmin, ja toisaalta kestävien suhteiden luominen on vaikeampaa, kuin koskaan. Tämä johtuu siitä, että viestintävälineiden kehittyessä saavutamme haluamamme ihmiset mistä vain ja milloin vain, mutta toisaalta tämän ajan trendinä suhteet eivät ole kestäviä.
Kestävien suhteiden luomisvastuu on aina niitä tavoittelevalla itsellään. Hyvien ja kannattavien liikesuhteiden luominen on oltava jatkuva osa tekemistä ja arjen toimintaprosessia, tai se ei tule onnistumaan.
Taktinen suhdeverkoston rakentaminen vaatii vastuullisuutta ohi ja yli kaikenlaisen määrien laskemisen. Suhteen luojan vastuuna ja velvollisuutena on myös ylläpitää suhdetta kaikkina hetkinä ja kaikissa tilanteissa. Vastuuta suhteen säilymisestä ei voida siirtää tai delegoida toiselle.
Liiketoiminnan tulokset ovat aina riippuvaisia suhteista ja suhteen rakentajan kyvyistä luoda luottamusta ja ylläpitää sitä aikojen saatossa. Suhteiden luomisella ja ylläpidolla on keskeinen merkitys tulevaisuuden menestykseen liittyen.
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.