Siirry pääsisältöön

Suorituskyvyn parantaminen

Kaiken toiminnan tavoitteena pitäisi olla organisaation suorituskyvyn jatkuva parantaminen. Suorituskykyä parantamalla organisaatio saavuttaa muita paremmat toimintaedellytykset ja kilpailukyvyn.

Demingin-ympyrä alkaa suunnitteluvaiheella ja tavoitteiden asettamisella.
  • Ensivaiheessa selvitetään tavoiteltava lopputulos ja suunnitellaan haettu muutos tai testaustapa. 
  • Toisessa vaiheessa tämä suunnitelma toteutetaan. 
  • Kolmannessa vaiheessa tarkastellaan aikaansaatuja muutoksia tai testin tuloksia. 
  • Neljännessä vaiheessa analysoidaan opetukset ja tehdään ennusteet, 
Jatkuvan kehittämisen mallissa jatketaan uudestaan ensimmäiseen vaiheeseen uuden lähtötilanteen kanssa. Syklinen iterointi voi jatkua kunnes se lopetetaan keskeyttämällä jatkuvan kehittämisen prosessi tai lakkauttamalla toteutettu parannusohjelma.

Johdonmukaista lähestymistapaa organisaation prosessien ja järjestelmien, sekä tuotteiden parantamiseen kutsutaan jatkuvaksi parantamiseksi. Jatkuva parantaminen koskee tuotteiden ja prosessien lisäksi organisaatiossa työskenteleviä henkilöitä.

- Laamanen 2002, Vyhnalek, 2009, ISO 9004 -

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.