Lisäarvotuotteita kannattaa käyttää olemassa olevien asiakkuuksien jalostamisessa. Lisäarvotuotteet ovat nimensä mukaisesti sellaisia, jotka tuottavat ostajalleen lisää arvoa.
Tuotteita luotaessa kannattaa muistaa, että niistä olisi syytä löytyä seuraavat kolme ominaisuutta:
- Tuotteen täytyy sisältää sellaisia osia, joita asiakkaat haluavat, mutta jotka eivät ole perinteisesti osa nykytuotteita
- Tuotteiden täytyy sisältää jotain sellasita, joka on erikoista ja ainutkertaista, joka tarjoaa lisäelämyksiä ja arvoa
- Tuotteet eivät saa missään nimessä vaikuttaa negatiivisesti olemassa oleviin tuottesiiin ja tulovirtoihin.
Lisäarvotuote ei ole uusi ruokalaji vaan runo ruokalajin alla lautasella.
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.