Siirry pääsisältöön

Menestyksen mahdollisuus

Kazane Working Man's Series CriteriumsEnsimmäinen asia on organisaation järjestäminen siten, että se tukee tavoitteiden ja menestyksen saavuttamista. Kuulostaa yksinkertaiselta, mutta tilanne on harvoin sitä miltä se kuulostaa.

Useimmat organisaatioista toimivat niin myyntinsä kuin markkinointinsa suhteen hyvin tehottomasti, asioita tehdään päällekäin, ja vieläpä niin, että kukaan ei näe kokonaisuutta, tai tiedä mitä oma kolleega touhuaa. Jos kaikki tekevät kaikkea, organisaatio ei voi koskaan saavuttaa parasta suorituskykyään.

Ajattelpa nyt vaikka itseäsi, jos olet tiimissä, missä sinun pitää tehdä kaikkia mahdollisia asioita, niin kuinka monta asiaa saat oikeasti tehtyä parhaan taitosi ja kykysi mukaan? Rehellisesti?
Et yhtään!

Joukkuetyö, tiimityö jne. ei ole sitä, että kaikki ovat auttamassa toisiaan, vaan tiimityö aidoimmillaan on sitä, että kaikki tekevät sitä missä he ovat parhaimpia, jotta tekemisen yhteissumma olisi mahdollisimman suuri.

Menestyksen rakentaminen on sekä helpointa että vaikeinta aloittaa yksinkertaisimmasta, eli jokaisen oman parhauden löytämisestä ja tekemisen fokusoinnista.

Osaamisfokuksen löytämisen jälkeen täytyy luoda yhteinen tavoite, visio, päämäärä, ja menestymisen mahdollisuudet moninkertaistuvat.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.