Siirry pääsisältöön

Tätä minä aion tehdä


Chris Brogan
Olen miettinyt sinua paljon. Haluan auttaa sinua. Haluan tehdä enemmän sen eteen, että sinä menestyisit. Tätä minä mietin.

Olen enenevässä määrin havainnut viimeisten vuosien kuluessa tehdessäni töitä sekä isompien yritysten että yksinyrittäjien ja pikkufirmojen kanssa, että ydinjuttuni rakentuvat muutamien perusjuttujen ja sellaisten palapelin osasten ympärille, jotka kiehtovat minua itseäni, jotka ovat lähes identtisiä isommilla ja pienemmillä kavereilla, ja joilla on liiketoiminta-arvoa. Halusin ottaa pienen hetken antaakseni sinulle ensisilmäystä siihen mitä minä ja yritykseni yritämme sinulle seuraavien kuukausien aikana tehdä, (mahdollisista tulevista kurssintarkistuksista huolimatta).



Ihmisbisneksen perässä

Yksi kaikkein kovimmin nousevista negatiivista trendeistä viimevuosien aikana on ollut liiketoimintaprosessien koneistaminen ja jatkuva suuntaus tapahtumapohjaiseen myyntiin suhdepohjaisten kumppanuuksien sijasta. Kun sanon “ihmisbisness” tarkoitan ratkaisuita tähän, tarkoitan kestävää, (voit saada tästä elantosi), suhdesuuntautunutta, (ihmiset ensin) liiketoimintaa, joka on ainoa polku taloksiemme elvyttämiselle. Se minkä ehkä häviämme määrässä saamme takaisin kokemuksiemme syvyydessä ja kyvyssä auttaa ostajiamme pidemmällä aikajänteellä. Tämä concierge-luokan palvelu – palvelun ammattitaitoisuus – sopii useimmille yrityksille, jotka on rakennettu muutakin, kuin yhtä kauppatapahtumaa varten.

Ne Jotka Ymmärtävät Tekemisen Merkityksen Menestyvät

Kun kirjoitin Julien Smithin kanssa Trust Agents -kirjaa, meistä tuntui, että meille annettiin opaskirja ihmisläheisempään verkkoon. Uudessa kirjassamme, The Impact Equation (kumppanilinkki), kerromme ne asiat, joita emme mielestämme kertoneet ensimmäisellä kerralla riittävän hyvin. Uskomme, että ideoiden välinen kontrasti levitettynä itsetehdyille alustoillemme, ja yhteisöihin, jotka välittävät, on ainoa oikea tapa rakentaa yrityksiä. (Tämä muuten on siis karkea luonnoksemme kirjallemme).

Tarvitsemme Uusia Suunnitelmia

  • Monet ihmisistä kuuluvat yhteen, (tai useampaan) näistä laatikoista. Löydätkö itsesi tältä listalta?
  • Olen töissä yrityksessä ja minusta tuntuu, että teinpä mitä tahansa sillä ei ole vaikutusta.
  • Olen hukannut tiekartan urasuunnitelmilleni.
  • Minulla on päivätyö, mutta vihaan tätä.
  • Minulla on päivätyö, mutta saan hoidettua hommani juuri ja juuri.
  • Minulla on päivätyö, mutta saan nippanappa maksettua laskuni.
  • Yritän tienata rahaa verkossa, mutta se ei onnistu.
  • Perustin oman yrityksen ja olen kauhuissani.
  • Käytän kaikkia näitä verkkojuttuja, mutta en ole varma miksi, ja olen hämilläni.
  • Minusta tuntuu, että elämäntarinani on tyytyminen siihen mitä minulla on.
  • Olen 30-jotain, 40-jotain, 50-jotain, 60-jotain, ja en ole silti oikeastaan vielä elänyt omaa elämääni.

Koskettiko näistä mikään sinua? Luulen, että näiden lisäksi tähän kaikkeen on paljon osasyyllisiä. Yksi  näistä on varmaankin se, että melkein kaikki jotka tunnet on kasvatettu toimimaan työntekijöinä teollisissa yrityksissä, menneen maailman työntekijöinä, jota ei siis enää ole. Oletko itseasiassa katsonut miltä Elämän pelikenttä nykyisellään näyttää? Onko kellään enää tällaisia töitä? Tarvitsemme uusia suunnitelmia elämällemme. Meidän on pakko hyväksyä, että elämämme, työmme ja kykymme tuottaa sitä mitä haluamme ja tarvitsemme on riippuvainen uusista suunnitelmista ja taidoista, joita meille ei vielä ole ja, jotka eivät myöskään ole vielä minkään koulun opinto-ohjelmassa.

Tarinankertojia, Me Kaikki

Haluan jatkaa luovuuden ja liiketoiminnan risteämien tutkimista. Haluan puhua tarinanakerronnasta, luovuudesta, musiikista, taiteesta ja videopeleistä, ja kaikesta siitä, jonka on sanottu rapauttavan aivojamme ja työntävän meidät reunalle, mutta joka silti määrittää meitä sisintämme myöten. Autan sinua kertomaan parempia tarinoita.

Tulevaisuutesi Vaatii Rohkeutta

Edellisten viikkojen kuluessa olen julkaissut haastatteluita tee-auktoriteetilta, eläköityneeltä SEAL-veteraanilta, iPhone-sovelluksen kehittäjältä ja erittäin suositulta kirjoittajalta. Mitä yhteistä heillä oli? Kukaan ei antanut näille ihmisille lupaa tulla sellaiseksi, kuin he lopulta tulivat. Nämä ihmiset ovat menestyneet omilla aloillaan, vaikka he eivät valinneetkaan perinteisiä polkuja saavuttaakseen sitä mitä he ovat saavuttaneet. Kaikki nämä ihmiset ovat olleet riskinottajia omilla tavoillaan.

Jatkan sellaisten rohkeiden ihmisten etsimistä, jotka tekevät mielenkiintoisia juttuja, ja jaan heidän tarinansa kanssasi. Etsin ne, jotka ovat viidennellä tai kuudennella täysin erilaisella urallaan. Etsin niitä, jotka ovat epäonnistumisestaan huolimatta nousseet takaisin jaloilleen. Kaivan heitä esille, joilla on oma uniikki tapansa olla keitä he ovat ja silti he menestyvät yrityksissään. Koska me kaikki olemme uhranneet paljon aikomuksiamme ja tavoitteitamme ja uskomuksiamme, sen sijaan, että olisimme olleet rohkeita. Haluan auttaa juuri tässä.

Tarvitsemme Vision Ja Askelmat Eteenpäin

Kuten monet muutkin, minä itsekin kompastun välillä vain vouhottamaan ideoistani ja visioistani. Nämä ovat tietysti upeita, mutta näistä tulee harvemmin yhtään mitään. Haluan kaksinkertaistaa yritykseni näyttää käytännöllisempiä vaihtoehtoja kaiken jakamieni asioiden kautta, jotka voivat toimia vaihtoehtoisina polkuinasi. Jos puhumme alustan pystyttämisestä, pyrin luomaan työkaluja tähän. Olen aloittanut jo valmennuksien luomisen, kuten tämä, joka auttaa sinua parantamaan kirjoittamistasi ja bloggaamistasi. Tarkoitukseni on tehdä lisää näitä.

Julkaisijana ja mediatuottajana pyrin antamaan sinulle parhaita mahdollisia materiaaleja, jotka auttavat sinua menestymään.

Tätä minä aion tehdä

Minua ei kiinnosta keskustella sosiaalisesta mediasta. Minua kiinnostaa auttaa sinua rakentamaan sinun liiketoimintaasi. En ole kovin innoissani uusista teknologioista. Minua kiehtoo se miten voimme toteuttaa sen, joka ratkaisee ongelmia. En halua väitellä siitä pitäisikö yritysten markkinoida Pinterestissä. Haluan jutella siitä miten saada asiakkaat rakastamaan sinua siinä määrin, että saat laskusi maksettua ja voit pitää valot päällä. Ja aion auttaa sinua täysillä henkilökohtaisen rohkeutesi kanssa. Tätä minä aion tehdä.

~ Where I'm Headed, Chris Brogan ~

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.