Tässä tulee yksi nopea, joka on kuitenkin täynnä asiaa, josta voi olla sinulle hyötyä. Et ehkä ole vielä valmis myöntämään, että olet brändi.
Et ole ehkä vielä löytänyt omaa arvoasi brändina. Voisi olla hyvä hetki miettiä tätä ja ainakin hieman valmistautua mahdolliseen lopputulemaan, ihan vaikka varmuudeksi.
Tässä muutama ehdotus:
Osta Itsellesi Nimi - Rekisteröi etunimisukuni domainiksesi GoDaddyn tai jonkun muun palveluntarjoajan kautta merkataksesi oman tonttisi. Jos jollakin muulla on jo tämä hallussaan, voi yrittää hankkia sen itsellesi tai voit valita jonkun muun lähellä olevan ja sopivan vaihtoehdon, jotta sillä on arvoa.
Miksikö? Koska sinä saatat haluta sen, siksi. Ja varaa myös lastesi domainit. Rekisteröi oman nimesi käyttäjäksi Twitteriin, Facebookkiin, Flickriin, Jaikuun, Pownceen ja kaikkiin niihin sosiaalisiin verkostoihin, joita ehkä haluat kokeilla. Jos haluat brändisi yhdenmukaiseksi, käytä samaa nimeä kaikissa.
Ota oppia yhdestä kaverista, joka käyttää monia näistä, sillä jos sinulla on enemmän kuin yksi nimi näissä verkostoissa sinut unohdetaan.
Harkitse “Viestiäsi”- Jos käytät sosiaalisia verkostoja vain kontaktointiin, niin entä sitten? Hakeudutko juttelemaan mielenkiintoisten tyyppien kanssa? Siistiä! Valitsit työkalusi oikein. Haluatko löytää ystäviä, liikekumppaneita vai toisen puoliskosi? Hyvä. Mutta pidä huolta, että tiedät ennalta miten meinaat näitä käyttää ja pyri pitämään kaikki aitona ja henkilökohtaisena, sekä linjassa tavoitteidesi kanssa.
Brändinrakennus on Valintojasi - Tässä on taas tämä “valinta”-juttu. Brändäys on mitä suurimmassa määrin sitä mitä sinä päätät siltä ottaa ja minkä jätät taaksesi. Jos olet sitoutunut tekemään X-jutun, tee silloin X, tai muutoin annat epäilyttäviä signaaleita. Opettele sanomaan ei, jotta sinulla on aikaa ja mahdollisuus keskittyä ydinosaamiseesi.
Laita itsesi tekemään tämä ja saat siitä nopeasti paljon enemmän takaisin. Fokusoi, pysy vahvana ja tee hyviä valintoja.
Vältä Päällekäisyyksiä - Jos ajattelet näitä kaikkia vaihtoehtoisia verkostoja kanavina oleta, että me kaikki olemme myös niissä. Tai jollet ajattele näin, ajattele tapoja, joilla voit vaihtaa sanomaasi, jotta et Twiittaa, päivittele Facebookissa ja missä tahansa muualla samaa viestiä, jonka minä sitten luen kaikilta näiltä kanavilta. Jos teet podcasteja en tarvitse uutiskirjeesi, Ning-ryhmäsi, twitterisi ja Facebook-profiilisi viestiä, joka kertoo, että sinulla on uusi jakso ulkona.
Ehkä valitset yhden kanavan ja sillä hyvä *tai* mieti "listojesi" jakamista siten, että saan viestisi vain yhdessä formaatissa, jos vain mahdollista.
Helpota Yhteydenottoja - Onko sinulla käyntikortteja, jotka ovat linjassa viestisi kanssa? Löytyvätkö yhteystietosi helposti kaikilta sivustoiltasi? Ohjaatko ihmisiä käyttämään sinulle mieleistä viestintävälinettä? Mieti tätä hetken.
Jollet halua vastata puhelimeen, anna ihmisille sähköpostiosoitteesi ja kerro sen olevan ensisijainen tapa, paitsi hätätapauksissa. Ihmiset yleensä kunnioittavat pyyntöäsi.
Mieti Käytöstäsi - Muista, että brändinrakennus ei ole logoja, ohjelmia ja käyttäjänimiä. Brändinrakennus on itsesi esittämistä siten, että ihmiset saavat käsityksen sinusta ja sinun arvostasi. Ihmiset muodostavat oman käsityksensä jokatapauksessa.
Toivomus on, että sinä saat aikaan sen, että he muodostavat sinusta hyvän kuvan. Kerro mietteistäsi? Mitä sinä olet tehnyt oman brändisi rakentamiseksi? Miten ihmiset ymmärtävät välittämääsi viestiä? Ymmärrätkö SINÄ itse sen?
~ Some Quick Branding Tips for Individuals, Chris Brogan ~
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.