Siirry pääsisältöön

Kaipaatko sinäkin apua?

blah!
Tässä tulee yksi nopea, joka on kuitenkin täynnä asiaa, josta voi olla sinulle hyötyä. Et ehkä ole vielä valmis myöntämään, että olet brändi. 

Et ole ehkä vielä löytänyt omaa arvoasi brändina. Voisi olla hyvä hetki miettiä tätä ja ainakin hieman valmistautua mahdolliseen lopputulemaan, ihan vaikka varmuudeksi. 

Tässä muutama ehdotus:

Osta Itsellesi Nimi - Rekisteröi etunimisukuni domainiksesi GoDaddyn tai jonkun muun palveluntarjoajan kautta merkataksesi oman tonttisi. Jos jollakin muulla on jo tämä hallussaan, voi yrittää hankkia sen itsellesi tai voit valita jonkun muun lähellä olevan ja sopivan vaihtoehdon, jotta sillä on arvoa.


Miksikö? Koska sinä saatat  haluta sen, siksi. Ja varaa myös lastesi domainit. Rekisteröi oman nimesi käyttäjäksi Twitteriin, Facebookkiin, Flickriin, Jaikuun, Pownceen ja kaikkiin niihin sosiaalisiin verkostoihin, joita ehkä haluat kokeilla. Jos haluat brändisi yhdenmukaiseksi, käytä samaa nimeä kaikissa.

Ota oppia yhdestä kaverista, joka käyttää monia näistä, sillä jos sinulla on enemmän kuin yksi nimi näissä verkostoissa sinut unohdetaan.

Harkitse “Viestiäsi”- Jos käytät sosiaalisia verkostoja vain kontaktointiin, niin entä sitten? Hakeudutko juttelemaan mielenkiintoisten tyyppien kanssa? Siistiä! Valitsit työkalusi oikein. Haluatko löytää ystäviä, liikekumppaneita vai toisen puoliskosi? Hyvä. Mutta pidä huolta, että tiedät ennalta miten meinaat näitä käyttää ja pyri pitämään kaikki aitona ja henkilökohtaisena, sekä linjassa tavoitteidesi kanssa.

Brändinrakennus on ValintojasiTässä on taas tämä “valinta”-juttu. Brändäys on mitä suurimmassa määrin sitä mitä sinä päätät siltä ottaa ja minkä jätät taaksesi. Jos olet sitoutunut tekemään X-jutun, tee silloin X, tai muutoin annat epäilyttäviä signaaleita. Opettele sanomaan ei, jotta sinulla on aikaa ja mahdollisuus keskittyä ydinosaamiseesi. 

Laita itsesi tekemään tämä ja saat siitä nopeasti paljon enemmän takaisin. Fokusoi, pysy vahvana ja tee hyviä valintoja.

Vältä Päällekäisyyksiä - Jos ajattelet näitä kaikkia vaihtoehtoisia verkostoja kanavina oleta, että me kaikki olemme myös niissä. Tai jollet ajattele näin, ajattele tapoja, joilla voit vaihtaa sanomaasi, jotta et Twiittaa, päivittele Facebookissa ja missä tahansa muualla samaa viestiä, jonka minä sitten luen kaikilta näiltä kanavilta. Jos teet podcasteja en tarvitse uutiskirjeesi, Ning-ryhmäsi, twitterisi ja Facebook-profiilisi viestiä, joka kertoo, että sinulla on uusi jakso ulkona.

Ehkä valitset yhden kanavan ja sillä hyvä *tai* mieti "listojesi" jakamista siten, että saan viestisi vain yhdessä formaatissa, jos vain mahdollista.

Helpota Yhteydenottoja - Onko sinulla käyntikortteja, jotka ovat linjassa viestisi kanssa? Löytyvätkö yhteystietosi helposti kaikilta sivustoiltasi? Ohjaatko ihmisiä käyttämään sinulle mieleistä viestintävälinettä? Mieti tätä hetken.

Jollet halua vastata puhelimeen, anna ihmisille sähköpostiosoitteesi ja kerro sen olevan ensisijainen tapa, paitsi hätätapauksissa. Ihmiset yleensä kunnioittavat pyyntöäsi.

Mieti Käytöstäsi - Muista, että brändinrakennus ei ole logoja, ohjelmia ja käyttäjänimiä. Brändinrakennus on itsesi esittämistä siten, että ihmiset saavat käsityksen sinusta ja sinun arvostasi. Ihmiset muodostavat oman käsityksensä jokatapauksessa.

Toivomus on, että sinä saat aikaan sen, että he muodostavat sinusta hyvän kuvan. Kerro mietteistäsi? Mitä sinä olet tehnyt oman brändisi rakentamiseksi? Miten ihmiset ymmärtävät välittämääsi viestiä? Ymmärrätkö SINÄ itse sen?

~ Some Quick Branding Tips for Individuals, Chris Brogan ~

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.