Siirry pääsisältöön

Kasvata arvoa

Islanninkielen sana gildi tarkoittaa arvoa ja sekä sinä että minä haluamme rakentaa sitä ennen kuin me otamme sitä talteen.

Walmart's "Action Alley" Display Signs Feature Value and Convenience on Popular Shopping Items
Olen omaksunut "arvon talteenoton" konseptin ystävältäni ja kolleegaltani S. Anthony Iannarinolta, joka valmentaa ihmisiä menestymään älykkäästi "myyntineuvoiksi" piilotetuina viesteillään. (Salainen vihje: jos luet ja seuraat Anthonyn blogia, sinusta tulee menestynyt, vaikka et olisikaan "virallisesti" myyntihenkilö)-


Mikä on yksi tapa arvon rakentamiseen? Kerron yhden esimerkin omasta kokemuksestani, mutta ajattele sitä koko ajan omasta kulmastasi, "miten minä teen tämän siinä mitä teen?" Kuulostaa hyvältä?

Kirjoitan blogiani, jossa jaan ilmaiseksi tietoa päivittäin. Kirjoitan uutiskirjettä, (odotapa hetki, sehän on siis TÄMÄ uutiskirje!) sinulle jotta sinä voit menestyä. Teen kaiken minkä vain suinkin pystyn ilmaiseksi. Tämän ansiosta sinä palaat takaisin, avaat nämä viestit, klikkailet, saadaksesi sen mitä annan sinulle ja hyödynnät sitä omassa
maailmassasi.



Aina toisinaan teen sinulle tarjouksen, jossa haluan rahaasi vaihtokauppana johonkin vielä arvokkaampaan, jos onnistun siis. Kun uudelleenjulkaisin Blog Topics -valmennukseni, ja lisähauskuutena Blog Topics Master Class -ohjelmani tein tämän antaakseni sinulle todella paljon arvoa. Ja samalla kun pyysin rahojasi jatkoin vielä pidemmälle antaakseni sinulle enemmän, kuin vain sen mistä maksat. Jos olen onnistunut, jokainen joka maksaa jommastakummasta kokemuksesta päätyy lopulta toteamaan, "Wow! Tämä oli kyllä paljon enemmän, kuin mitä odotin".

IHMISTEN ODOTUKSET OVAT YKSI MARKKINOINNIN MITTAREISTASI

Tässä on muutamia juttuja tajuttavaksi. 1.) Valtaosa ihmisistä alitoimittaa koko ajan ja ihmiset ovat tottuneet ostamaan tuotteita, jotka eivät vastaa heidän odotuksiaan. ODOTUKSIIN vastaaminen on uutta odotusten YLITTÄMISTÄ monissa tapauksissa.

Mutta 2.) Tajua tämä, että et voi miellyttää kaikkia. New York Timesin haastattelussaan, nykyisin myös New York Times bestseller -kirjailija Charles Duhigg, sanoi, että yhden tähden arvostelut Amazonissa tarkoittivat aina samaa asiaaa: "Tämä ei ollut se kirja, jonka luulin ostaneeni". Charles jatkoi ertomalla, että hän käyttää paljon aikaansa ja näkee vaivaa yrittäessään auttaa ihmisiä ymmärtämään sen, mitä hän myy, mutta sekään ei aina auta.

Ihmisten odotuksiin vastaaminen on 1. askel. Odotuksien ylittäminen on kaikkein paras mahdollisuuttesi. Ja tee kaikkesi sen eteen, että ihmiset ymmärtävät mitä he ostavat tai eivät osta.

KASVATA ARVOA ENNEN ARVON TALTEENOTTOA

Nyt varastan todella oikeasti Anthonyn parhaan neuvon. Mutta tämä on ihan ok. Olemme tekemässä yhdessä lisää juttuja lähitulevaisuudessa, koska me molemmat uskomme, että vain harvat tekevät bisnestään tällätavoin.

Se missä valtaosa myynnistä menee metsään johtuu yhden käden sormilla laskettavista syistä. Ensimmäinen on se, että henkilö ei ole oikea ostaja, joka on joko myyjän tai markkinoijan päänsärky. Toinen on se, että ostaja ei luota riittävästi tehdäkseen ostoksensa. Kolmas, ja kaikkein tavallisin, (mutta vaikein huomata) on se, että et ole rakentanut riittävästi arvoa asiakkaallesi ennenkuin talteen ottoa esimerkiksi pyytämällä rahaa.

Tämä luonnollisesti riippuu siitä minkälaista kauppaa olet hakemassa. Arvon rakentamisen vaihe on kahvilassa on huomattavan erilainen kuin se miten rakentaisit arvoa ollessasi esimerkiksi yritysvalmentaja. Jos myyt parturipalveluita, niin arvon rakentamista tapahtuu aika vähän. Mutta jos myyt tuotteita tai palveluita, jotka ovat yhtäänkään monimutkaisia, jotka hyötyvät hyvistä referensseistä ja joissa on edes pieni mahdollisuus asiakaskokemuksen toistamiseen, niin silloin arvon rakentaminen on tavoitteesi.

Kun mietin tätä tajusin, että ravintoloilla on hämärä kokemuspohja tässä tapauksessa. Arvon rakentamisen vaihe toteutetaan sen jälkeen kun tulet sisään. Eikö niin? Istumme paikallemme ja mietimme miten nopeasti meitä palvellaan, miten oikein tilauksemme toimitetaan ja kuinka maukasta, (tai pahaa) ruokamme voi olla, ja tämä on vain osa siitä mitä tapahtuu.

Joten lopetellakseni tällä kertaa haluan sinun ajattelevan sitä missä kohdin omaa tapahtumien virtaa sinä rakennat arvoa mahdollisten ostajiesi kannalta, jonka lisäksi haluan, että mietit miten voisit rakentaa vielä enemmän arvoa ennenkuin keräät sitä talteen.

Niin ja jos olet kiinnostunut arvosta, toivon kerääväni sitä talteen Blog Topics -valmennuksellani täällä. (Pitsausta ja myymi-myymistä).:)

Kiitos, että olet osa tätä kaikkea!
--Chris...

Human Business Works 110 Marginal Way #744 Portland, Maine 04101 United States (978) 378-0705

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Onko menestykseen oikoteitä?

Suurin osa meistä haluaa rikastua, mutta lähes yhtä moni haluaisi sen tapahtuvan nopeasti. Yleensä ajatellaan, että rikastumiseen vaaditaan joko uutteraa yrittämistä, mullistava idea tai vuosikymmenien suunnitelmallista  säästämistä .  Yhdysvallat ei ole enää ainoa mahdollisuuksien maa, mistä on kiittäminen nykyaikaa ja Internetiä.

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.