Myynnissä kannattaa kohdistaa tekeminen mahdollisimman oikeisiin kohteisiin, mieluummin yksi unelma-asiakas, kuin kymmenen kohtuullista.
Käytännön tasolla tämä tarkoittaa sitä, että tekeminen kannattaa kohdistaa, olipa tuote tai palvelu mikä tahansa, eli väljäkin segmentointi eli kohderyhmitys on aina huomattavasti kohdistamatonta toimintaa parempaa, ja kannattavampaa.
Mitä enemmän yleensä rajalliset myynnin resurssit kohdistavat toimintaansa mahdollisimman oikeisiin asiakkaisiin sen enemmän näistä syntyy kauppaa. Käytännön tasolla kohderyhmitys tarkoittaa jonkin kriteerin avulla rajaamista, jotta mahdollisuudet maksimoidaan.
Kohderyhmien metsästäminen ei välttämättä ole helppoa, mutta jos mitään muuta apua ei ole tarjolla, kohderyhmittely on helpointa aloittaa nykyisistä parhaista asiakkaista.
Prospekteina, eli aktiviteettien kohteina pitäisi olla siis vain ne, jotka täyttävät tehdyn kohderyhmämäärittelyn, muilla ei oikeasti ole merkitystä.
Käytännön tasolla tämä tarkoittaa sitä, että tekeminen kannattaa kohdistaa, olipa tuote tai palvelu mikä tahansa, eli väljäkin segmentointi eli kohderyhmitys on aina huomattavasti kohdistamatonta toimintaa parempaa, ja kannattavampaa.
Mitä enemmän yleensä rajalliset myynnin resurssit kohdistavat toimintaansa mahdollisimman oikeisiin asiakkaisiin sen enemmän näistä syntyy kauppaa. Käytännön tasolla kohderyhmitys tarkoittaa jonkin kriteerin avulla rajaamista, jotta mahdollisuudet maksimoidaan.
Kohderyhmien metsästäminen ei välttämättä ole helppoa, mutta jos mitään muuta apua ei ole tarjolla, kohderyhmittely on helpointa aloittaa nykyisistä parhaista asiakkaista.
Prospekteina, eli aktiviteettien kohteina pitäisi olla siis vain ne, jotka täyttävät tehdyn kohderyhmämäärittelyn, muilla ei oikeasti ole merkitystä.
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.