Valitsin tähän juttuuni valokuvaksi kuvan, jossa lapseni soittavat yhdessä näistä leffateatterien aulassa olevista ständeistä. Tällaisen esittelypisteen tavoitteen on se, että jäät leikkimään siihen, otat ehkä kuvia ja lopulta jaat kuvasi ympäri nettiä, jonka lisäksi tämä voi tietysti saada ihmiset kiinnostumaan myös itse elokuvasta.
Sinä saat jotain, elokuva saa jotain. Hurraa. Herra yksin tietää, jos tämä myy lisää lippuja.
Etsiskelin, jos olisin löytänyt jotain tutkimuksia tämän aiheen ympäriltä, mutta en löytänyt yhtään. Onhan tämä kuitenkin enemmän, kuin pelkkä juliste.
Olen luonut yksityisen Facebook-ryhmän näille opiskelijoilleni ja koko ryhmälle, jotta he voivat olla kanssakäymisessä toistensa kanssa ja vaikka en lupaakaan, että olen itse siellä henkilökohtaisesti kovin usein, olen siellä kuitenkin tervehtimässä jokaista uutta jäsentä, ja minä myös esittelen hänet itse kaikille muille.
Olen lisäksi järjestänyt muutaman reaaliaikaisen tapahtuman livenä Google+ Hangouteissa, jossa voin saada aikaan kontaktoimistakin enemmän. Tämän lisäksi pyrin promoamaan muiden ihmisten juttuja osana kurssiani ja kerron siitä mitä osallistujat ovat saavuttaneet ja jaan onnistumisia, sekä hyviä kokemuksia projektistamme, joka on myös yksi tapa laittaa hyvä kiertämään.
Käytännössä tämä tarkoittaa myös sitä, että kuulet aika nopeasti, jos joku juttu ei toimi hyvin ja samalla sinulle tarjoutuu enemmän mahdollisuuksia asioiden korjaamiseen, jos tarvetta. Toisaalta, tämä tarkoitaa kuitenkin myös ajankäyttöä.
Monet firmat on rakennettu etsimään aktiivisesti keinoja, joilla ihmisten välistä kanssakäymistä poistetaan, jotta kaikki on mahdollisimman tehokasta ja virtaviivaista, sillä kanssakäyminen on kitkaa "tuottavuudelle". Tämänkaltainen ajattelu on järkeenkäypää: mahdollisimman suuri interaktiivisuus asiakkaan/osallistujan/kumppanin kanssa vaatii hieman enemmän ihmispääomaa, kuin pelkkä myynti ja matkan jatkaminen.
Tällä prosessilla on kuitenkin myös hyötynsä:
Miten tämä voisi sopia sinun bisneksiisi? Mitä hyötyä tästä voisi sinulle olla?
~ Facilitating Interactions is Good for Business, Chris Brogan ~
Sinä saat jotain, elokuva saa jotain. Hurraa. Herra yksin tietää, jos tämä myy lisää lippuja.
Etsiskelin, jos olisin löytänyt jotain tutkimuksia tämän aiheen ympäriltä, mutta en löytänyt yhtään. Onhan tämä kuitenkin enemmän, kuin pelkkä juliste.
Voitko Sinä Rakentaa Vuorovaikutusta Liiketoimintaasi?
Julkaistessani Blog Topics: Master Class -ohjelman luon samalla kourallisen kosketuspisteitä kanssakäymiseen ja vuorovaikutukseen, eli interaktioon. Ensinnäkin kutsun rekisteröidyt ihmiset mukaan klikkaamalla vastaa/kommentoi/meilaa -panikeita aina kun he haluavat jutella kanssani tai heillä on kysyttävää. Tämän jälkeen toistan pyyntöni ensimmäisessä viestissäni, jotta he tietävät, että olen tosissani.Olen luonut yksityisen Facebook-ryhmän näille opiskelijoilleni ja koko ryhmälle, jotta he voivat olla kanssakäymisessä toistensa kanssa ja vaikka en lupaakaan, että olen itse siellä henkilökohtaisesti kovin usein, olen siellä kuitenkin tervehtimässä jokaista uutta jäsentä, ja minä myös esittelen hänet itse kaikille muille.
Olen lisäksi järjestänyt muutaman reaaliaikaisen tapahtuman livenä Google+ Hangouteissa, jossa voin saada aikaan kontaktoimistakin enemmän. Tämän lisäksi pyrin promoamaan muiden ihmisten juttuja osana kurssiani ja kerron siitä mitä osallistujat ovat saavuttaneet ja jaan onnistumisia, sekä hyviä kokemuksia projektistamme, joka on myös yksi tapa laittaa hyvä kiertämään.
Mitä Tästä On Hyötyä Sinun Bisneksillesi
Etsimällä erilaisia tapoja toistaa interaktiota olen huomattavasti lähempänä "asiakkaitteni" kokemusta, (en pidä tästä sanasta, mutta käytän sitä silti, jotta sinä voit kääntää sen omaksi tekemiseksesi). Tämä tarkoittaa siis sitä, että kenellekään ei pitäisi tulla sellaista oloa, että heidät on vedetty mukaan johonkin, "osta ja unohda" juttuun.Käytännössä tämä tarkoittaa myös sitä, että kuulet aika nopeasti, jos joku juttu ei toimi hyvin ja samalla sinulle tarjoutuu enemmän mahdollisuuksia asioiden korjaamiseen, jos tarvetta. Toisaalta, tämä tarkoitaa kuitenkin myös ajankäyttöä.
Monet firmat on rakennettu etsimään aktiivisesti keinoja, joilla ihmisten välistä kanssakäymistä poistetaan, jotta kaikki on mahdollisimman tehokasta ja virtaviivaista, sillä kanssakäyminen on kitkaa "tuottavuudelle". Tämänkaltainen ajattelu on järkeenkäypää: mahdollisimman suuri interaktiivisuus asiakkaan/osallistujan/kumppanin kanssa vaatii hieman enemmän ihmispääomaa, kuin pelkkä myynti ja matkan jatkaminen.
Tällä prosessilla on kuitenkin myös hyötynsä:
- Nopeat herätteet mahdollisiin tulonmenetyksiin
- Enemmän tuotemukautusten ja tulevien tuotteiden luontimahdollisuuksia asiakastarpeiden pohjalta. (Voit myydä paremmin tai enemmän).
- Enemmän mahdollisuuksia rohkaista suusta-suuhun markkinointiin.
- Nopeutettu virheidenkäsittely, josta hyötyvät sekä markkinointi että asiakastuki, joiden kustannukset mitataan "ajassa ja rahassa".
- Huomattavasti parempi asiakaskokemus parantaa luottamusta, toimintaa ja asiakkaiden kiinnostusta/sanansaattajuutta.
Miten tämä voisi sopia sinun bisneksiisi? Mitä hyötyä tästä voisi sinulle olla?
~ Facilitating Interactions is Good for Business, Chris Brogan ~
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.