En ole kovin hyvä itse improvisoimaan, tosin konsepti on sellainen, että se toimii polttoaineenani. Lavalla ollessani tykkään puhua niistä jutuista, joista tiedän. Seuraan mielelläni tiukkaa käsikirjoitustani. Tämä toimii, ja olen jopa nauttinut viimeaikoina keskimääräistä syvällisemmästä valmistautumisesta.
VALMISTAUTUMINEN VOI OLLA KAUNISTA
Ensinnäkin, monet ihmiset ovat ihmeissään tätä juttua lukiessaan. Eli TIETYSTI sinun on tarkoitus valmistautua!Anna kun kerron sinulle silti: näen ympärilläni ja tässä maailmassa vähenevässä määrin valmistautumista. Kun kuulen erilaisia kysymyksiä, joita minulta kysytään haastatteluissa, voin välittömästi kertoa kuka on valmistautunut ja kuka ei ole. Voin kertoa eri yritysten välisistä eroista, niistä, joilla on hyvät tietokannat ja tiedot asiakassuhteista ja niistä, joiden yritykset ovat olemassa vain ja ainoastaan tehdäkseen rahaa.
Esimerkkinä voisin käyttää omia puheitani. Rakastan juttujen tuoreutta ja niiden kertomista ensimmäistä kertaa. Ihmiset reagoivat tällaisissa tilanteissa hyvin, olettaen tietysti, että tämä tuoretavarani on heille hyödyllistä. Jollakin tavalla tämä kehittämiseen tähtäävä työskentely, jonka taustalla on vain muutama bulletti tai aiempi konseptini ohjaamassa prosessiani sopii minulle itselleni loistavasti.
Vältän materiaalin antamista yleisölleni, jotta heidän mielensä säilyy avoimena opetuksilleni, ja he oppivat oman näkökulmansa mahdollisimman hyvin, ilman ylimääräisiä ankkureita.
Ammattikoomikot harjoittelevat materiaaliaan kuukausi kuukauden perään ennakolta (jollei jopa vuosia) ennen ensimmäisen helmensä jakamista. Minä? Olen viimevuosina onnistunut luomaan ainutkertaisen esityksen kaikissa tapahtumissa, joihin olen osallistunut, muutamaa yksittäistä poikkeusta lukuunottamatta. Aivan kuten monissa muissa tarinoissa, keskiosa on se, jossa suurimmat asiat tapahtuvat.
Aina on oltava jotain tuoretta ja uutta, mutta myös jotain joka sopii tuleviin töihini. Ja ehkä myös sinun töihisi.
MITEN VOIT VALMISTAUTUA?
Jos koulutat tai valmennat ihmisiä, miten valmistaudut asiakaskohtaamisiin? Mitä teet sen eteen, että kohtaamiset olisivat ainutkertaisia heille? Jos myyt tuotetta, mitä sinun täytyy tehdä, jotta tuote on valmiina asiakasta varten? Miten teet “kotiläksysi” ennen ensimmäistä kauppaasi?Uusin podcastini lisättiin hetki sitten Stitcher-verkostoon. Sain paluupostissa erittäin persoonallisen tervetulotoivotuksen. Siitä kävi ilmi, että he olivat hoitaneet kotiläksynsä kunnolla, katsoneet, että hommat menivät minun osaltani putkeen, ja he tiesivät kenen kanssa he olivat tekemisissä. Minusta tuntui hyvältä.
Joten kysymykseni kuuluu, mitä sellaista sinä teet, jotta valmistaudut mahdollisuuksiisi. Mitä teet valmistautuaksesi myymään? Liittyykö valmistautumiseesi jotain rituaaleja?
Olen utelias kuulemaan mitä sinun valmistautumisesi pitää sisällä. Valmistaudutko kunnolla? Vähän? Ei yhtään? Miksi?
LOPUKSI
Olen viime päivinä tökkinyt sinua suhteellisen paljon, pahoittelen, että tämä jatkuu vielä hetken. Jos olet miettinyt ostavasi The Impact Equation -kirjani, paras hetki on ostaa se tällä viikolla. Miksikö? Koska se auttaa Julienia ja minua aivan järjettömästi. Olen kiitollinen etukäteen. Harkitse The Impact Equationin ostamista, jos haluat parantaa mahdollisuuksiasi saada ideasi alustalle ja arvoverkostojen ulottuville. Ja jos olet jo tilannut kirjasi. Olen kiitollinen. Superkiitollinen! Kiitos! Tämä on viimeinen kerta, kun tästä puhutaan. :)Nyt. Kerro sinä minulle valmistautumisestasi.
~ Preparation Is Good Manners, Chris Brogan ~
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.