Siirry pääsisältöön

Myy nopeammin ja paremmin

Toisinaan parempien myyntitulosten aikaansaaminen vaatii megalomaanisen muutoksen. Muutos voi vaatia sitä, että muutat sitä mitä teet ja sitä miten sen teet. Mutta toisinaan jopa pienet muutokset voivat saada aikaan isoja tuloksia.

shutterstock_113945947 copy

Voi hyvin olla että teet valtaosan asioista oikein, mutta jokin suhteellisen pieni juttu aiheuttaa vakavia ongelmia onnistumisellesi, kuten sille, että menetät hallinnan myyntiprosessissasi ja myyntisykli pitenee kohtuuttomasti.

Tässä kaksi pientä muutosta, jotka palauttavat kontrollin omiin käsiisi, samalla nopeuttaen myyntisykliäsi, sekä mahdollistaen sen, että voit tuottaa paremman arvon tuottamisen asiakkaalle prosessin pyöriessä.

LINKITÄ SITOUTUNEISUUTESI SITOUMUKSIISI

Myyntipäälliköt ja -johtajat valittavat pitkistä myyntiajoista. Heillä kaikilla on myyntiprosessinsa, vaikka sille ei annettaisikaan sen ansaitsemaan huomiota. Myyntiajan lyhentäminen auttaisi heitä saavuttamaan parempia tuloksia ja samalla tämä auttaisi myös heidän asiakkaitaan saamaan arvoa hankinnastaan nopeammin.

Yksinkertainen muutos voi muuttaa kaiken. Ja tässä se on: älä koskaan lopeta myyntiin liittyvää vuoropuhelua aikatauluttamatta seuraavaa keskustelukertaa. Sillä, että myyntikeskustelua ei jätetä roikkumaan ilmaan, ja sitouttamalla itsensä (ja mahdollisesti myös asiakkaansa) seuraavaan jatkoaktiviteettiin, edistetään samalla omaa myyntiprosessia.

Tämä pikkumuutos yksistään voi lyhentää myyntiaikaa viikoilla, jotka ovat juuri niitä hetkiä, kun yrität saada mahdollista asiakastasi langan päähän , vastaamaan puheluusi tai viestiisi.

VALITSE OIKEA VIESTINTÄVÄLINE 

Jotkut ihmiset vaativat, että hinnat lähetetään heille sähköpostitse. Mutta lähettämällä hintatiedot sähköpostilla he menettävät kontrollin myyntiprosessiinsa.  Kun asiakasehdokas on saanut ehdotuksesi he voivat tehdä päätöksensä ilman sinua. Jos heillä on ongelmia, he voivat ratkaista ne omalla tavallaan, joka ei ehkä ole sinun tapasi.

Sähköposti on huono väline hintatietojen toimittamiseen, ellei liiketoimintasi perustu kertatapahtumiin, ja jopa silloinkin saavutat etua valitsemalla paremman ja tehokkaamman välineen. Sähköposti ei sovi myöskään neuvotteluvälineeksi. On tehokkaampaa keskustella naamatusten tai puhelimessa ja selvitellä asiat suoraan, mieluummin, kuin lähettelemällä asioita edestakaisin ilman, että keskustelu johtaa mihinkään.

Vuoropuhelun luonne ja lopputavoite määrittävät oikean kanavan, ei se mikä olisi helpointa. Myyntiprosessin kontrollin säilyttäminen vaatii sitä, että keino ja kanava valitaan sen mukaan mikä on tehokkain tavoitteeseen pääsemisen kannalta, ei sitä, mikä on tehokkain. Itse asiassa, se kanava, jolla on paras vaikuttavuus, on myös tehokkain. Tehokkain kanava vie sinut tavoitteeseesi nopeitten ja tuottaa haluamasi lopputuloksen.

Kysymyksiä? Oletko koskaan tehnyt pieniä muutoksia toimintaasi ja saanut isoja tuloksia? Voiko näennäisesti pieni virhe saada aikaan huonoja vaikutuksia? Miten voit tunnistaa virheitä ja sokeita pisteitäsi? Oletko koskaan jättänyt aikatauluttamatta seuraavaa myyntitoimenpidettäsi? Oletko käyttänyt hyödyksesi sellaista kanavaa, joka ei välttämättä ole lopputuloksesi kannalta se paras?


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.